Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnoza stuków zawieszenia.
Autor Wiadomość
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2012, 09:47   Diagnoza stuków zawieszenia.

Witam,

Mój Colt zmaga się z dość głośną pracą przedniego zawieszenia. Podczas przeglądu technicznego na szarpakach diagnosta nie zauważył żadnych niepokojących luzów.

Mimo wszystko wymieniłem już:
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora (te miały duży luz - po wymianie jest trochę lepiej)
- sworznie wahacza
- końcówki drążków

Nie potrafię zlokalizować źródła stuków. Słychać je na poprzecznych nierównościach, również przy jeździe na wprost. Najgłośniej stuka na wszelkich dziurach, torach kolejowych lub tramwajowych, sfatygowanej kostce brukowej itp.

I tutaj moje pytania:
- W jaki sposób sprawdzić stan górnego mocowania amortyzatorów (poduszka, łożysko) w domowych warunkach ?
- Co jeszcze może być źródłem stuków? Jak to sprawdzić?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-04-2012, 10:39   

Wydaje mi się że trzeba ustawić auto na podnośniku i by ścisnąć sprężyny tak żeby amortyzator utrzymywał cały ciężar. Jak szukałem u siebie to wszyscy twierdzili że uszkodzone mocowanie amortyzatorów by miało inne objawy. U mnie w O1 bardzo hałasowały wahliwe tuleje wahaczy. One są normalnie ruchome, ale bez demontażu trudno określić czy mają luz czy po prostu pracują.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-04-2012, 16:17   

Górne mocowanie amortyzatorów sprawdza się na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo na przemian.
Jak nic niepokojącego nie słychać to nie to. W górnym mocowaniu amora najczęściej pada łożysko.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 13-04-2012, 20:45   

Domowym sposobem na sprawdzenie luzów górnego mocowania amortyzatorów możesz przeprowadzic w następujący sposób .
1 otwierasz maskę
2 ściagasz osłonę górnego mocowania
3delikatnie przytrzymujesz palcem wystającą częśc amortyzatora
4 kołyszesz na boki samochodem -może ci ktoś pomóc .
Jeśl i wyczuwasz luz-to pracuje amortyzator w górnym mocowaniu .
Jest to tylko tak zwane domowe sprawdzenie i pokaże duży luz.
Sprawdzenie w 100 % tak jak opisał gregorbu.
Zdaża się że to puka o cięgno amortyzatora.Tłok o tłoczysko ..
Ten temat przewijał się wielokrotnie.Popatrz na forum.
Ja sprawdzałem wszystko i tak czasami mi coś puka z przodu ,dałem sobie spokój.Na przeglądzie zwracam uwagę tylko większą na wszystkie końcówki o,których wiemy że są przyczyną stuków.
To tak jak z bolącym zębem -w końcu wyjdzie ,który .
 
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2012, 21:01   

Dziękuję za wskazówki. Wynika z tego, że mocowanie i łożysko raczej jest w porządku. Szukam dalej ;-) Może tuleje wahacza ...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-04-2012, 22:49   

Tak z pamięci to u mnie jeszcze stukała podskakująca chłodnica, miałem nieoryginalną zamocowaną "na wcisk".
Jeśli u Ciebie coś stuka w momencie kiedy jednocześnie najeżdżasz kołami, to może coś zamocowane luźno w komorze silnika lub bagażniku? Np akumulator albo koło zapasowe.
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2012, 08:37   

Akumulator i koło zapasowe na pewno są dobrze przymocowane. Aczkolwiek trop jest słuszny. W pierwszej kolejności zlikwiduję wszystkie luzy nie-zawieszeniowych elementów tj. plastiki osłony nadkola z przodu, ta pilśniowa przykrywka w bagażniku, półka, ramki pod tablice rejestracyjne itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.