To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10

Listek22 - 19-05-2012, 14:00
Temat postu: Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10
Witam,
Jak w temacie. Probuje ustawic stroboskopem, znacznik na kole pasowym obojetne na jakim ustawieniu skacze (faluje) o 5 stopni. Obserwujac znacznik przez 10 sekund amplituda potrafi sie zminic na 3 stopnie.
Swiece sa nowe, silnik suchy, kopulka i rozdzielacz, przepustnica- przeczyszczone. Uszczelka pod glowica zmieniona kilka dni temu.
Czy kat wyprzedzenia reguluje sie na zimnym czy na cieplym silniku? Na logike wydaje mi sie ze na cieplym.
Prosze o porade.

Silnik 4G13 rocznik 01

londolut - 19-05-2012, 19:21

Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku.
Listek22 - 21-05-2012, 18:30

londolut napisał/a:
Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku.

Dzieki za odpowiedz, moglbys cos wiecej na ten temat napisac? :)

Heavy1155 - 22-05-2012, 10:02

Podlacze sie, moze macie wiecej pomyslow... misfire w silniku, lancer 96 1.6 MiVEC. swiece i kable wymienione. ktos mi powiedzial ze camshaft sensor mogl pasc. ile w tym prawdy?
pozdrawiam Patryk

londolut - 22-05-2012, 15:24

Listek22, jutro poszukam w manualu bo dziś nie mam do niego dostępu. Przypomnij się rano np na PW.
Listek22 - 22-05-2012, 19:51

Ok jutro przypomne :)
Heavy1155 napisz cos wiecej- Wogole nie masz iskry? Bledy odczytales? CE sie swieci?

Heavy1155 - 23-05-2012, 19:10

iskra jest, ce sie nie swieci - zarowka sprawdzona ;) bledow nie odczytalem bo nie mam kompa ani nikogo w dublinie z takim kompem a sam odczyt to 120e w serwisie :(
misfire to inaczej skaczace obroty. na zimnym silniku pracuje jak w zegarku a na rozgrzanym skacze z 800 na 1200 od razu spada na 100 i tak zostaje z tym ze caly woz sie trzesie. jak dodam lekko gazu i puszcze spada na 800 i po paru sekundach powtorka z rozrywki. nie powiem czasem jest zabawnie jak typ w betce obok mysli ze rzucam mu wyzwanie a pozniej zostaje gdzies w tyle... ale nie o to chodzi nie chce zeby silnik sie meczyl i bron boze uszkodzil. tak to wyglada. aaa i ostatnio uwalili go na emisji mysle ze to katalizator albo lambda ale nie wiem czy to ma cokolwiek wspolnego. dziki za chec pomocy :) )) pozdrawiam

londolut - 24-05-2012, 09:22

Listek22, takiej wtyczki poszukaj.


Listek22 - 24-05-2012, 11:25

londolut- nie mam takiej wtyczki, z reszta chyba sie nie zrozumielismy. Mi obroty nie faluja, skacze mi znaczek od wyprzedzenia zaplonu na kole pasowym po naswietleniu go stroboskopem.
Heavy1155- sprawdzales krokowy? Z ktorej czesci Dublina jestes?

londolut- przepraszam- mam taka wtyczke :) Dopiero znalazlem jak silnik umylem

Krzyzak - 24-05-2012, 18:31

w tym roczniku może nie być wtyczki zapłonu - tryb serwisowy włącza się odpowiednim ustawieniem komputera - trzeba mieć MUT II albo III (czyli wizyta w ASO)
Hugo - 24-05-2012, 18:54

Heavy1155, miałem bardzo podobny problem w Colcie, ECU wybłyskało błąd nr 55. Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
londolut - 24-05-2012, 22:27

No to jeśli znalazłeś tą wtyczkę to wsadź do niej kabel z minusem aku i wtedy przestanie skakać znak na kole.
Heavy1155 - 25-05-2012, 10:01

czesc, sorki ale bylem wczoraj zajety. Listek22 jestem z D18 Leopardstown. nie sprawdzalem krokowego bo jeszcze nie zglebilem tajnikow budowy tego ustrojstwa ;) to moj pierwszy samochod tego typu, wiec potrzebuje czasu, ale jestem otwarty na propozycje i porady :)

[ Dodano: 25-05-2012, 11:25 ]
dzieki Hugo poczytalem Twoja PRZYGODE i na weekend sie za to zabiore moze faktycznie zamiast wymieniac pol auta wysatarczy zrobic cos malego... obadam obadam :) jednakze roznica jest taka ze u Ciebie obroty wariowaly a u mnie jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie?

Listek22 - 25-05-2012, 17:40

Heavy1155 napewno masz iskre na 4 swiecach?
Hugo - 25-05-2012, 22:56

Heavy1155 napisał/a:
jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie?
Jakiś problem z układem zapłonowym albo "prądami".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group