Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10 |
Autor |
Wiadomość |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 19-05-2012, 14:00 Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10
|
|
|
Witam,
Jak w temacie. Probuje ustawic stroboskopem, znacznik na kole pasowym obojetne na jakim ustawieniu skacze (faluje) o 5 stopni. Obserwujac znacznik przez 10 sekund amplituda potrafi sie zminic na 3 stopnie.
Swiece sa nowe, silnik suchy, kopulka i rozdzielacz, przepustnica- przeczyszczone. Uszczelka pod glowica zmieniona kilka dni temu.
Czy kat wyprzedzenia reguluje sie na zimnym czy na cieplym silniku? Na logike wydaje mi sie ze na cieplym.
Prosze o porade.
Silnik 4G13 rocznik 01 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-05-2012, 19:21
|
|
|
Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 21-05-2012, 18:30
|
|
|
londolut napisał/a: | Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku. |
Dzieki za odpowiedz, moglbys cos wiecej na ten temat napisac? |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 22-05-2012, 10:02
|
|
|
Podlacze sie, moze macie wiecej pomyslow... misfire w silniku, lancer 96 1.6 MiVEC. swiece i kable wymienione. ktos mi powiedzial ze camshaft sensor mogl pasc. ile w tym prawdy?
pozdrawiam Patryk |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 22-05-2012, 15:24
|
|
|
Listek22, jutro poszukam w manualu bo dziś nie mam do niego dostępu. Przypomnij się rano np na PW. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 22-05-2012, 19:51
|
|
|
Ok jutro przypomne
Heavy1155 napisz cos wiecej- Wogole nie masz iskry? Bledy odczytales? CE sie swieci? |
_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 23-05-2012, 19:10
|
|
|
iskra jest, ce sie nie swieci - zarowka sprawdzona bledow nie odczytalem bo nie mam kompa ani nikogo w dublinie z takim kompem a sam odczyt to 120e w serwisie
misfire to inaczej skaczace obroty. na zimnym silniku pracuje jak w zegarku a na rozgrzanym skacze z 800 na 1200 od razu spada na 100 i tak zostaje z tym ze caly woz sie trzesie. jak dodam lekko gazu i puszcze spada na 800 i po paru sekundach powtorka z rozrywki. nie powiem czasem jest zabawnie jak typ w betce obok mysli ze rzucam mu wyzwanie a pozniej zostaje gdzies w tyle... ale nie o to chodzi nie chce zeby silnik sie meczyl i bron boze uszkodzil. tak to wyglada. aaa i ostatnio uwalili go na emisji mysle ze to katalizator albo lambda ale nie wiem czy to ma cokolwiek wspolnego. dziki za chec pomocy )) pozdrawiam |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-05-2012, 09:22
|
|
|
Listek22, takiej wtyczki poszukaj.
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-05-2012, 11:25
|
|
|
londolut- nie mam takiej wtyczki, z reszta chyba sie nie zrozumielismy. Mi obroty nie faluja, skacze mi znaczek od wyprzedzenia zaplonu na kole pasowym po naswietleniu go stroboskopem.
Heavy1155- sprawdzales krokowy? Z ktorej czesci Dublina jestes?
londolut- przepraszam- mam taka wtyczke Dopiero znalazlem jak silnik umylem |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2012, 18:31
|
|
|
w tym roczniku może nie być wtyczki zapłonu - tryb serwisowy włącza się odpowiednim ustawieniem komputera - trzeba mieć MUT II albo III (czyli wizyta w ASO) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-05-2012, 22:27
|
|
|
No to jeśli znalazłeś tą wtyczkę to wsadź do niej kabel z minusem aku i wtedy przestanie skakać znak na kole. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Heavy1155
Mitsumaniak MSS 1.6 Mivec 170bhp
Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 191 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 25-05-2012, 10:01
|
|
|
czesc, sorki ale bylem wczoraj zajety. Listek22 jestem z D18 Leopardstown. nie sprawdzalem krokowego bo jeszcze nie zglebilem tajnikow budowy tego ustrojstwa to moj pierwszy samochod tego typu, wiec potrzebuje czasu, ale jestem otwarty na propozycje i porady
[ Dodano: 25-05-2012, 11:25 ]
dzieki Hugo poczytalem Twoja PRZYGODE i na weekend sie za to zabiore moze faktycznie zamiast wymieniac pol auta wysatarczy zrobic cos malego... obadam obadam jednakze roznica jest taka ze u Ciebie obroty wariowaly a u mnie jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie? |
|
|
|
 |
Listek22
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 25-05-2012, 17:40
|
|
|
Heavy1155 napewno masz iskre na 4 swiecach? |
_________________ Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-05-2012, 22:56
|
|
|
Heavy1155 napisał/a: | jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie? | Jakiś problem z układem zapłonowym albo "prądami". |
|
|
|
 |
|