Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10
Autor Wiadomość
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 19-05-2012, 14:00   Ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu- skacze miedzy 5 a 10

Witam,
Jak w temacie. Probuje ustawic stroboskopem, znacznik na kole pasowym obojetne na jakim ustawieniu skacze (faluje) o 5 stopni. Obserwujac znacznik przez 10 sekund amplituda potrafi sie zminic na 3 stopnie.
Swiece sa nowe, silnik suchy, kopulka i rozdzielacz, przepustnica- przeczyszczone. Uszczelka pod glowica zmieniona kilka dni temu.
Czy kat wyprzedzenia reguluje sie na zimnym czy na cieplym silniku? Na logike wydaje mi sie ze na cieplym.
Prosze o porade.

Silnik 4G13 rocznik 01
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-05-2012, 19:21   

Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 21-05-2012, 18:30   

londolut napisał/a:
Listek22, mniej więcej na wysokości przepustnicy jest brązowe złącze do ustawiania zapłonu. Musisz do niego wetknąć kabel i przypiąć do "-" aku.

Dzieki za odpowiedz, moglbys cos wiecej na ten temat napisac? :)
 
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 22-05-2012, 10:02   

Podlacze sie, moze macie wiecej pomyslow... misfire w silniku, lancer 96 1.6 MiVEC. swiece i kable wymienione. ktos mi powiedzial ze camshaft sensor mogl pasc. ile w tym prawdy?
pozdrawiam Patryk
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-05-2012, 15:24   

Listek22, jutro poszukam w manualu bo dziś nie mam do niego dostępu. Przypomnij się rano np na PW.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 22-05-2012, 19:51   

Ok jutro przypomne :)
Heavy1155 napisz cos wiecej- Wogole nie masz iskry? Bledy odczytales? CE sie swieci?
_________________
Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód.
 
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 23-05-2012, 19:10   

iskra jest, ce sie nie swieci - zarowka sprawdzona ;) bledow nie odczytalem bo nie mam kompa ani nikogo w dublinie z takim kompem a sam odczyt to 120e w serwisie :(
misfire to inaczej skaczace obroty. na zimnym silniku pracuje jak w zegarku a na rozgrzanym skacze z 800 na 1200 od razu spada na 100 i tak zostaje z tym ze caly woz sie trzesie. jak dodam lekko gazu i puszcze spada na 800 i po paru sekundach powtorka z rozrywki. nie powiem czasem jest zabawnie jak typ w betce obok mysli ze rzucam mu wyzwanie a pozniej zostaje gdzies w tyle... ale nie o to chodzi nie chce zeby silnik sie meczyl i bron boze uszkodzil. tak to wyglada. aaa i ostatnio uwalili go na emisji mysle ze to katalizator albo lambda ale nie wiem czy to ma cokolwiek wspolnego. dziki za chec pomocy :) )) pozdrawiam
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-05-2012, 09:22   

Listek22, takiej wtyczki poszukaj.

_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 24-05-2012, 11:25   

londolut- nie mam takiej wtyczki, z reszta chyba sie nie zrozumielismy. Mi obroty nie faluja, skacze mi znaczek od wyprzedzenia zaplonu na kole pasowym po naswietleniu go stroboskopem.
Heavy1155- sprawdzales krokowy? Z ktorej czesci Dublina jestes?

londolut- przepraszam- mam taka wtyczke :) Dopiero znalazlem jak silnik umylem
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2012, 18:31   

w tym roczniku może nie być wtyczki zapłonu - tryb serwisowy włącza się odpowiednim ustawieniem komputera - trzeba mieć MUT II albo III (czyli wizyta w ASO)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-05-2012, 18:54   

Heavy1155, miałem bardzo podobny problem w Colcie, ECU wybłyskało błąd nr 55. Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-05-2012, 22:27   

No to jeśli znalazłeś tą wtyczkę to wsadź do niej kabel z minusem aku i wtedy przestanie skakać znak na kole.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 25-05-2012, 10:01   

czesc, sorki ale bylem wczoraj zajety. Listek22 jestem z D18 Leopardstown. nie sprawdzalem krokowego bo jeszcze nie zglebilem tajnikow budowy tego ustrojstwa ;) to moj pierwszy samochod tego typu, wiec potrzebuje czasu, ale jestem otwarty na propozycje i porady :)

[ Dodano: 25-05-2012, 11:25 ]
dzieki Hugo poczytalem Twoja PRZYGODE i na weekend sie za to zabiore moze faktycznie zamiast wymieniac pol auta wysatarczy zrobic cos malego... obadam obadam :) jednakze roznica jest taka ze u Ciebie obroty wariowaly a u mnie jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie?
 
 
Listek22 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer GLX '01 1.3
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Dublin
Wysłany: 25-05-2012, 17:40   

Heavy1155 napewno masz iskre na 4 swiecach?
_________________
Wcześniej miałem opla, teraz mam Samochód.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-05-2012, 22:56   

Heavy1155 napisał/a:
jak spadna do 1000 rpm to juz nie skacza ale caly woz sie trzesie. zauwazylem jednak ze jak sie wlaczy klime to obroty staja na 1000 ale auto sie nie trzesie!!! co Wy na to panowie?
Jakiś problem z układem zapłonowym albo "prądami".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.