Proton Techniczne - złącze diagnostyczne
Karol-13 - 22-05-2012, 18:26 Temat postu: złącze diagnostyczne Witam, czy orientuje się ktoś gdzie w protonie znajduje się złącze diagnostyne, przez które można odczytać błędy??? nadmieniam, że nad pedałem sprzęgła nigdzie nie znalazłem..;/
ravalski - 01-06-2012, 22:51
Tam nie znajdziesz. OBD1 ale nie OBD2 znajdziesz w poblizu kolumny kierowniczej niedaleko puszki z bezpiecznikami to takie białe gniazdo. Jesli chcesz ręcznie zczytać kody to jest to możliwe motodą błyskową kontrolki
Karol-13 - 03-06-2012, 12:24
Dzieki za odpowiedź, a podpowiesz mi dokładniej jak odczytać błędy??
ravalski - 06-06-2012, 20:13
Masz tego dużo na necie, tylko dobrze się trzeba wczytać w sposób odczytywania mrugnięć. Sam już nie pamiętam bo autkiem jeździ żona od 2 lat a ja wiadomo - mechanik amator
Karol-13 - 07-06-2012, 21:39
ok:) dzieki za odpowiedź:) złącze znalazłem, ale niestety nie wiem które piny trzeba zewrzeć, żeby odczytać błędy, a niestety opis ze strony forumowicza Krzyżaka nie przydaje sie w przypadku tego złącza..;/ cóż, trzeba przeszukać sieć:) Pozdrawiam
ravalski - 07-06-2012, 23:50
Gdy znajdę chwilkę odszukam mój wydruk może uda mi się pomóc
S_T_E_F_F - 08-06-2012, 14:31
Nie wiem czy pomogę, ale jakiś czas temu znalazłem cosik takiego:
http://www.diaaut.home.pl/proton_old.pdf
Karol-13 - 08-06-2012, 20:34
kilka dni temu znalazłem ten sam dokument, niestety ani opis miejsca gdzie znajduje się złącze ani schemat złącza nijak nie ma się do białego złącza które znajduje się zaraz pod obudową głośnika w przedniej konsoli(przy lewej nodze kierowcy, próbowałem zwierać te piny ale niestety bez żadnego efektu, możliwe że zrobiłem to źle, byłem u kilku mechaników niestety ich komputery/oprogramowanie nie potrafiło połączyć się z mojm Protonem..nie pamiętam dokładnie ale chyba piny opisane w tej instrukcji nie do końca pokrywają sie z tymi które są w tym złączu...ehh a wszystko to w celu wykrycia usterki, którą jest nagłe gaśnięcie gorącego silnika, i na gorącym przez jakieś 15-20 minut nie można go odpalić..;/ wymieniłem już aparat zapłonowy ale niestety nie pomogło..;/
S_T_E_F_F - 09-06-2012, 07:13
Ja miałem problem,(dokładnie utrata mocy i szarpania zwłaszcza podczas wilgoci) a mechanicy wymyślali różne rzeczy i nic nie pomagało. Pojechałem na komputerową diagnostykę i zczytali błąd sondy lambda i że kąt wyprzedzenia zapłonu jest o kilka stopni przestawiony. Kąt nastawiony,sonda wymieniona i od tamtej pory nic już mi się nie działo.
Koszt podłączenia był 150 zł
a wcześniej tez już czyszczono przepustnice,silniczek krokowy,wymieniono kopułkę i palec rozdzielacza,świece i przewody.Do tego po badaniu doszedł zakup nowej sondy więc kosztów trochę się uzbierało i żałowałem że nie zdecydowałem się wcześniej na taki zabieg.
Może spróbuj w innym punkcie. Nie każdy wie co to Proton lub posiada oprogramowanie do naszych maszyn.
Karol-13 - 09-06-2012, 10:31
no niestety mało który mechanik się z tym spotykał zwłaszcza w mojej okolicy, ja ze swoim sposobem walczę już od dłuższego czasu. Kolego S_T_E_F_F jak Proton spisuje się na stożku?? wzrosło spalanie??
S_T_E_F_F - 09-06-2012, 13:25
Przyznam iż nie zauważyłem by wzrosło spalanie przy stożku. Nawet ci powiem że zmalało, ale to w wyniku wymiany sondy lambda. Była uszkodzona i raz mi podawało bogatą , a raz ubogą mieszankę stąd teraz pali trochu mniej.
Uniek - 21-06-2014, 15:50
Odgrzebie troche temat. Szukam zlacza diagnostycznego zgodnego z instrukcja odczytu bledow za pomoca woltomierza analogowego. Ktokolwiek wie gdzie albo czy w ogole jest takowe w Protonie ??? Bo ja tak jak koledzy wyzej mam tylko kostke w okolicach puszki z bezpiecznikami, ale to nijak sie ma do tej z instrukcji, ktora koledzy wyzej wklejali.
|
|
|