złącze diagnostyczne |
Autor |
Wiadomość |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 22-05-2012, 18:26 złącze diagnostyczne
|
|
|
Witam, czy orientuje się ktoś gdzie w protonie znajduje się złącze diagnostyne, przez które można odczytać błędy??? nadmieniam, że nad pedałem sprzęgła nigdzie nie znalazłem..;/ |
|
|
|
 |
ravalski
Forumowicz RaV
Auto: Proton 415 GLSi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 32 Skąd: Narol
|
Wysłany: 01-06-2012, 22:51
|
|
|
Tam nie znajdziesz. OBD1 ale nie OBD2 znajdziesz w poblizu kolumny kierowniczej niedaleko puszki z bezpiecznikami to takie białe gniazdo. Jesli chcesz ręcznie zczytać kody to jest to możliwe motodą błyskową kontrolki |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 03-06-2012, 12:24
|
|
|
Dzieki za odpowiedź, a podpowiesz mi dokładniej jak odczytać błędy?? |
|
|
|
 |
ravalski
Forumowicz RaV
Auto: Proton 415 GLSi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 32 Skąd: Narol
|
Wysłany: 06-06-2012, 20:13
|
|
|
Masz tego dużo na necie, tylko dobrze się trzeba wczytać w sposób odczytywania mrugnięć. Sam już nie pamiętam bo autkiem jeździ żona od 2 lat a ja wiadomo - mechanik amator |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 07-06-2012, 21:39
|
|
|
ok:) dzieki za odpowiedź:) złącze znalazłem, ale niestety nie wiem które piny trzeba zewrzeć, żeby odczytać błędy, a niestety opis ze strony forumowicza Krzyżaka nie przydaje sie w przypadku tego złącza..;/ cóż, trzeba przeszukać sieć:) Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ravalski
Forumowicz RaV
Auto: Proton 415 GLSi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 32 Skąd: Narol
|
Wysłany: 07-06-2012, 23:50
|
|
|
Gdy znajdę chwilkę odszukam mój wydruk może uda mi się pomóc |
|
|
|
 |
S_T_E_F_F
Mitsumaniak

Auto: PROTON 415 GLSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: LEGNICA
|
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 08-06-2012, 20:34
|
|
|
kilka dni temu znalazłem ten sam dokument, niestety ani opis miejsca gdzie znajduje się złącze ani schemat złącza nijak nie ma się do białego złącza które znajduje się zaraz pod obudową głośnika w przedniej konsoli(przy lewej nodze kierowcy, próbowałem zwierać te piny ale niestety bez żadnego efektu, możliwe że zrobiłem to źle, byłem u kilku mechaników niestety ich komputery/oprogramowanie nie potrafiło połączyć się z mojm Protonem..nie pamiętam dokładnie ale chyba piny opisane w tej instrukcji nie do końca pokrywają sie z tymi które są w tym złączu...ehh a wszystko to w celu wykrycia usterki, którą jest nagłe gaśnięcie gorącego silnika, i na gorącym przez jakieś 15-20 minut nie można go odpalić..;/ wymieniłem już aparat zapłonowy ale niestety nie pomogło..;/ |
|
|
|
 |
S_T_E_F_F
Mitsumaniak

Auto: PROTON 415 GLSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: LEGNICA
|
Wysłany: 09-06-2012, 07:13
|
|
|
Ja miałem problem,(dokładnie utrata mocy i szarpania zwłaszcza podczas wilgoci) a mechanicy wymyślali różne rzeczy i nic nie pomagało. Pojechałem na komputerową diagnostykę i zczytali błąd sondy lambda i że kąt wyprzedzenia zapłonu jest o kilka stopni przestawiony. Kąt nastawiony,sonda wymieniona i od tamtej pory nic już mi się nie działo.
Koszt podłączenia był 150 zł
a wcześniej tez już czyszczono przepustnice,silniczek krokowy,wymieniono kopułkę i palec rozdzielacza,świece i przewody.Do tego po badaniu doszedł zakup nowej sondy więc kosztów trochę się uzbierało i żałowałem że nie zdecydowałem się wcześniej na taki zabieg.
Może spróbuj w innym punkcie. Nie każdy wie co to Proton lub posiada oprogramowanie do naszych maszyn. |
|
|
|
 |
Karol-13
Forumowicz

Auto: Proton 415(persona) 1,5 r.1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 161 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 09-06-2012, 10:31
|
|
|
no niestety mało który mechanik się z tym spotykał zwłaszcza w mojej okolicy, ja ze swoim sposobem walczę już od dłuższego czasu. Kolego S_T_E_F_F jak Proton spisuje się na stożku?? wzrosło spalanie?? |
|
|
|
 |
S_T_E_F_F
Mitsumaniak

Auto: PROTON 415 GLSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 33 Skąd: LEGNICA
|
Wysłany: 09-06-2012, 13:25
|
|
|
Przyznam iż nie zauważyłem by wzrosło spalanie przy stożku. Nawet ci powiem że zmalało, ale to w wyniku wymiany sondy lambda. Była uszkodzona i raz mi podawało bogatą , a raz ubogą mieszankę stąd teraz pali trochu mniej. |
|
|
|
 |
Uniek
Nowy Forumowicz
Auto: Honda Prelude V gen F20A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 21-06-2014, 15:50
|
|
|
Odgrzebie troche temat. Szukam zlacza diagnostycznego zgodnego z instrukcja odczytu bledow za pomoca woltomierza analogowego. Ktokolwiek wie gdzie albo czy w ogole jest takowe w Protonie ??? Bo ja tak jak koledzy wyzej mam tylko kostke w okolicach puszki z bezpiecznikami, ale to nijak sie ma do tej z instrukcji, ktora koledzy wyzej wklejali. |
|
|
|
 |
|