Komputery, RTV, AGD, Komorki - Płacę, żądam, wymagam, czyli Internet dla opornych
RalfPi - 13-09-2012, 09:25 Temat postu: Płacę, żądam, wymagam, czyli Internet dla opornych Witam, mam problem z "providerem" Internetu - póki co nie podaję nazwy firmy.. ale jak się temat będzie powtarzał, to z chęcią podam
Otóż co jakiś czas (powiedzmy średnio) raz na dwa dni po 1h nie ma sygnału (- tzn. nie mogę połączyć się z Netem). Nie jest to wina sprzętu raczej - router jest ok, komputery też..
Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!?
Co można zrobić w przypadku nierzetelnego provider'a??
Czy można wypowiedzieć umowę (bez konsekwencji??)
Z góry dzięki za rady.
PozdRock!
Student - 13-09-2012, 09:55
Zobacz OWU w umowie jakie masz warunki i termin wypowiedzenia i wypowiadaj.
Generalnie nie realizują usługi do której podpisałeś umowę i teoretycznie za którą zapłaciłeś.
Tomek - 13-09-2012, 10:07
RalfPi napisał/a: | Nie jest to wina sprzętu raczej - |
mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś
RalfPi napisał/a: | Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!? |
a dzwoniłeś do nich??
czy tylko tutaj wylewasz żale?
może mają jakąś grubszą awarie
w sprawie braku sygnały przez godzine co 2 dni, kontaktowałeś się z nimi??
przeczytaj umowę i regulamin, może tam jest napisane jakie mają dopuszczalne przerwy w dostawie
[ Dodano: 13-09-2012, 10:08 ]
Student napisał/a: | Generalnie nie realizują usługi do której podpisałeś umowę |
daleko idące wnioski,
jazy1 - 13-09-2012, 10:40
tomek84 napisał/a: | RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -
mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś |
skontaktuj się z innymi odbiorcami tego jak to mówisz providera czy też mają przerwy lub brak sygnału . Wyeliminujesz w ten sposób swój sprzęt
RalfPi - 13-09-2012, 10:41
tomek84 napisał/a: |
RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -
mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś
RalfPi napisał/a:
Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!?
a dzwoniłeś do nich??
czy tylko tutaj wylewasz żale? |
A jak Ci się wydaje...!?
Ale problem się rozwiązał - po kolejnym telefonie w końcu ktoś odebrał i okazało się, ze odcięli prąd facetowi, który jest właścicielem budynków na których mają swoje "nadajniki" - czyli jest ok. Problemem jednak jest to, że co jakiś czas nie ma sygnału - wątpię, że to problem router'a, gniazda, kabla, czy komputera - zapytam jeszcze sąsiada, czy u Niego też są historie z Netem...
Zobaczę w umowę jak wrócę do domu.
PS Jeżeli za coś płacisz, to prawdę mówiąc tylko wyrozumiałość ratuje dostawcę, który ma awarię... Jeżeli płacisz za samochód, który co drugi dzień staje na 1 godzinę... to się denerwujesz tomek84 czy może zastanawiasz się czy to wina paliwa.. a może w umowie jest napisane, że samochód ma stanąć na 1h - trochę luzu i pokory w ocenie innych Forumowiczów.
Dzwoniłem, informowałem, pytałem, zawsze były jakieś tłumaczenia, a dziś gość powiedział, że nie powinno być problemu "więc jak będzie problem, to dzwonić do nich i ktoś przyjedzie i ogarnie temat".
Dzięki za rady - póki co zwracam honor firmie.
PozdRock!
Krzyzak - 13-09-2012, 10:42
może masz (na 99%) dynamiczną dzierżawę łącza - czyli co określony interwał wygasa IP przydzielone do Twojego kompa i sprzęt sobie z tym nie radzi (sugerowałbym reset maszyny)
druga kwestia - możesz domagać się zwrotu abonamentu w kwocie proporcjonalnej do czasu "niemania" internetu
RalfPi - 13-09-2012, 10:45
Krzyzak napisał/a: | może masz (na 99%) dynamiczną dzierżawę łącza - czyli co określony interwał wygasa IP przydzielone do Twojego kompa i sprzęt sobie z tym nie radzi (sugerowałbym reset maszyny)
druga kwestia - możesz domagać się zwrotu abonamentu w kwocie proporcjonalnej do czasu "niemania" internetu |
Hehe - to by mi zwrócili 50 gr miesięcznie
Rozumiem, że dynamiczna dzierżawa łącza to praktyka providera?
Nie jest to związane z moim kompem?
(fakt, że po resecie przechodził czasami problem).
[ Dodano: 13-09-2012, 10:46 ]
jazy1 napisał/a: | tomek84 napisał/a: | RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -
mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś |
skontaktuj się z innymi odbiorcami tego jak to mówisz providera czy też mają przerwy lub brak sygnału . Wyeliminujesz w ten sposób swój sprzęt |
Dzięki - już wcześniej chciałem to zrobić, ale takie 30 min czy godzinka to jakoś nie przeszkadza zbytnio... ale cały dzień bez żadnej informacji...
Pogadam dziś z Sąsiadami.
Juiceman - 13-09-2012, 10:46
Dokładnie jak Krzyzak piszę, w latach kiedy 512kb/s było prędkością oszałamiającą w neostradzie miałem podobnie i rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem. Dobre rozwiązanie i na tamte czasy jedyne teraz można zmienić firmę
krzychu - 13-09-2012, 10:49
RalfPi napisał/a: |
(fakt, że po resecie przechodził czasami problem). |
To wskazuje na kiepski router lub AP zależy jak to masz zrealizowane. Może się też np. przegrzewa...?
[ Dodano: 13-09-2012, 10:50 ]
Juiceman napisał/a: | rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem. |
Ale przynajmniej w przypadku Netii to roszczenia mogłem mieć jedynie jak awaria była >24h...
Co ciekawe 4 zamiast 8mbps to było przez netie interpretowane jako awaria i potem zwrócili chyba za 3 czy 4 miesiące abonament
Ps. Swoją drogą co kabel to kabel. Wi-Fi zawsze będzie mniej stabilne.
Tomek - 13-09-2012, 10:50
RalfPi napisał/a: |
PS Jeżeli za coś płacisz, to prawdę mówiąc tylko wyrozumiałość ratuje dostawcę, który ma awarię... Jeżeli płacisz za samochód, który co drugi dzień staje na 1 godzinę... to się denerwujesz tomek84 czy może zastanawiasz się czy to wina paliwa.. a może w umowie jest napisane, że samochód ma stanąć na 1h - trochę luzu i pokory w ocenie innych Forumowiczów. |
nie widzę analogii
luzu tutaj mamy sporo, uwierz na słowo
co do konkretnego przypadku, to może być jak pisze Krzyżak,
następnym razem w przypadku "niemania" internetu, nie czekaj godziny aż się pojawi, tylko szybko zrestartuj router (hard resetem) i kompa w jednym czasie
jaki masz system?? i jaki sprzęt?
RalfPi - 13-09-2012, 10:50
Juiceman napisał/a: | Dokładnie jak Krzyzak piszę, w latach kiedy 512kb/s było prędkością oszałamiającą w neostradzie miałem podobnie i rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem. Dobre rozwiązanie i na tamte czasy jedyne teraz można zmienić firmę |
Umowę na rok podpisałem - więc jeszcze pół roku przeboleję - a rachunki miesiąc w miesiąc te same
[ Dodano: 13-09-2012, 11:48 ]
system Win7, jakaś i7 ( z nowszej generacji..) RAMu 16GB, płyta główna Asus'a, jakiś dobry GeForce, router to jakiś Tp-link (7??) i to tyle (w robocie siedzę, więc tak na szybko).
Mam jeszcze lapki dwa (mój i Żony) i też czasami jest tam problem, tyle, że mam wrażenie, że rzadziej..
[ Dodano: 13-09-2012, 13:29 ]
krzychu napisał/a: | RalfPi napisał/a:
(fakt, że po resecie przechodził czasami problem).
To wskazuje na kiepski router lub AP zależy jak to masz zrealizowane. Może się też np. przegrzewa...? |
Chodziło mi o reset kompa - się czasami "załączał" na nowo Net - ale pamiętam może ze dwa takie przypadki..
A teraz to temat jest jasny - do teraz nie ma neta - tzn. przenoszą swój sprzęt tam gdzie jest prąd
Tylko klienci na tym tracą
karolgt - 16-09-2012, 12:37
a może następnym razem poproś o wizytę kogoś od Twojego dostawcy internetu?
może wspólnie znajdziecie problem, bo z tego co piszesz (pomaga reset routera i kompa) to to nie koniecznie jest ich wina.
RalfPi - 16-09-2012, 14:53
karolgt napisał/a: | a może następnym razem poproś o wizytę kogoś od Twojego dostawcy internetu?
może wspólnie znajdziecie problem, bo z tego co piszesz (pomaga reset routera i kompa) to to nie koniecznie jest ich wina. |
Tak jak mówisz - następnym razem poproszę o wizytę jak nie będzie Net'a - ostatnio (fakt, że człowiek wcześnie wstaje) od 6-7 nie było znowu Neta .... A w sobotę o 7 nie będę przecież niepokoił
|
|
|