Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płacę, żądam, wymagam, czyli Internet dla opornych
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2012, 09:25   Płacę, żądam, wymagam, czyli Internet dla opornych

Witam, mam problem z "providerem" Internetu - póki co nie podaję nazwy firmy.. ale jak się temat będzie powtarzał, to z chęcią podam :)

Otóż co jakiś czas (powiedzmy średnio) raz na dwa dni po 1h nie ma sygnału (- tzn. nie mogę połączyć się z Netem). Nie jest to wina sprzętu raczej - router jest ok, komputery też..
Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!?
Co można zrobić w przypadku nierzetelnego provider'a??
Czy można wypowiedzieć umowę (bez konsekwencji??)
Z góry dzięki za rady.

PozdRock!
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-09-2012, 09:55   

Zobacz OWU w umowie jakie masz warunki i termin wypowiedzenia i wypowiadaj.
Generalnie nie realizują usługi do której podpisałeś umowę i teoretycznie za którą zapłaciłeś.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-09-2012, 10:07   

RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -


mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś

RalfPi napisał/a:
Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!?


a dzwoniłeś do nich??
czy tylko tutaj wylewasz żale?
może mają jakąś grubszą awarie

w sprawie braku sygnały przez godzine co 2 dni, kontaktowałeś się z nimi??

przeczytaj umowę i regulamin, może tam jest napisane jakie mają dopuszczalne przerwy w dostawie

[ Dodano: 13-09-2012, 10:08 ]
Student napisał/a:
Generalnie nie realizują usługi do której podpisałeś umowę


daleko idące wnioski,
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
jazy1 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2008 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 768
Skąd: Bełchatów/Otwock
Wysłany: 13-09-2012, 10:40   

tomek84 napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -


mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś

skontaktuj się z innymi odbiorcami tego jak to mówisz providera czy też mają przerwy lub brak sygnału . Wyeliminujesz w ten sposób swój sprzęt
_________________
jazy1
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2012, 10:41   

tomek84 napisał/a:

RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -


mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś

RalfPi napisał/a:
Ale teraz to przegięli, bo Neta nie ma od wczoraj (od 17 około) do teraz! - są pewne granice prawda!?


a dzwoniłeś do nich??
czy tylko tutaj wylewasz żale?

A jak Ci się wydaje...!?

Ale problem się rozwiązał - po kolejnym telefonie w końcu ktoś odebrał i okazało się, ze odcięli prąd facetowi, który jest właścicielem budynków na których mają swoje "nadajniki" - czyli jest ok. Problemem jednak jest to, że co jakiś czas nie ma sygnału - wątpię, że to problem router'a, gniazda, kabla, czy komputera - zapytam jeszcze sąsiada, czy u Niego też są historie z Netem...
Zobaczę w umowę jak wrócę do domu.

PS Jeżeli za coś płacisz, to prawdę mówiąc tylko wyrozumiałość ratuje dostawcę, który ma awarię... Jeżeli płacisz za samochód, który co drugi dzień staje na 1 godzinę... to się denerwujesz tomek84 czy może zastanawiasz się czy to wina paliwa.. a może w umowie jest napisane, że samochód ma stanąć na 1h - trochę luzu i pokory w ocenie innych Forumowiczów.
Dzwoniłem, informowałem, pytałem, zawsze były jakieś tłumaczenia, a dziś gość powiedział, że nie powinno być problemu "więc jak będzie problem, to dzwonić do nich i ktoś przyjedzie i ogarnie temat".

Dzięki za rady - póki co zwracam honor firmie.
PozdRock!
Ostatnio zmieniony przez RalfPi 13-09-2012, 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-09-2012, 10:42   

może masz (na 99%) dynamiczną dzierżawę łącza - czyli co określony interwał wygasa IP przydzielone do Twojego kompa i sprzęt sobie z tym nie radzi (sugerowałbym reset maszyny)

druga kwestia - możesz domagać się zwrotu abonamentu w kwocie proporcjonalnej do czasu "niemania" internetu
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2012, 10:45   

Krzyzak napisał/a:
może masz (na 99%) dynamiczną dzierżawę łącza - czyli co określony interwał wygasa IP przydzielone do Twojego kompa i sprzęt sobie z tym nie radzi (sugerowałbym reset maszyny)

druga kwestia - możesz domagać się zwrotu abonamentu w kwocie proporcjonalnej do czasu "niemania" internetu

Hehe - to by mi zwrócili 50 gr miesięcznie :D
Rozumiem, że dynamiczna dzierżawa łącza to praktyka providera?
Nie jest to związane z moim kompem?
(fakt, że po resecie przechodził czasami problem).

[ Dodano: 13-09-2012, 10:46 ]
jazy1 napisał/a:
tomek84 napisał/a:
RalfPi napisał/a:
Nie jest to wina sprzętu raczej -


mówisz "raczej", więc pewien nie jesteś

skontaktuj się z innymi odbiorcami tego jak to mówisz providera czy też mają przerwy lub brak sygnału . Wyeliminujesz w ten sposób swój sprzęt

Dzięki - już wcześniej chciałem to zrobić, ale takie 30 min czy godzinka to jakoś nie przeszkadza zbytnio... ale cały dzień bez żadnej informacji... :shock:
Pogadam dziś z Sąsiadami.
Ostatnio zmieniony przez RalfPi 13-09-2012, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-09-2012, 10:46   

Dokładnie jak Krzyzak piszę, w latach kiedy 512kb/s było prędkością oszałamiającą w neostradzie miałem podobnie i rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem. Dobre rozwiązanie i na tamte czasy jedyne teraz można zmienić firmę ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-09-2012, 10:49   

RalfPi napisał/a:

(fakt, że po resecie przechodził czasami problem).


To wskazuje na kiepski router lub AP zależy jak to masz zrealizowane. Może się też np. przegrzewa...?

[ Dodano: 13-09-2012, 10:50 ]
Juiceman napisał/a:
rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem.


Ale przynajmniej w przypadku Netii to roszczenia mogłem mieć jedynie jak awaria była >24h...

Co ciekawe 4 zamiast 8mbps to było przez netie interpretowane jako awaria i potem zwrócili chyba za 3 czy 4 miesiące abonament :mrgreen:

Ps. Swoją drogą co kabel to kabel. Wi-Fi zawsze będzie mniej stabilne.
Ostatnio zmieniony przez krzychu 13-09-2012, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-09-2012, 10:50   

RalfPi napisał/a:

PS Jeżeli za coś płacisz, to prawdę mówiąc tylko wyrozumiałość ratuje dostawcę, który ma awarię... Jeżeli płacisz za samochód, który co drugi dzień staje na 1 godzinę... to się denerwujesz tomek84 czy może zastanawiasz się czy to wina paliwa.. a może w umowie jest napisane, że samochód ma stanąć na 1h - trochę luzu i pokory w ocenie innych Forumowiczów.


nie widzę analogii
luzu tutaj mamy sporo, uwierz na słowo

co do konkretnego przypadku, to może być jak pisze Krzyżak,
następnym razem w przypadku "niemania" internetu, nie czekaj godziny aż się pojawi, tylko szybko zrestartuj router (hard resetem) i kompa w jednym czasie
jaki masz system?? i jaki sprzęt?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-09-2012, 10:50   

Juiceman napisał/a:
Dokładnie jak Krzyzak piszę, w latach kiedy 512kb/s było prędkością oszałamiającą w neostradzie miałem podobnie i rachunek był pomniejszany o czas w jakim nie mogłem się połączyć z netem. Dobre rozwiązanie i na tamte czasy jedyne teraz można zmienić firmę ;-)

Umowę na rok podpisałem - więc jeszcze pół roku przeboleję - a rachunki miesiąc w miesiąc te same :)

[ Dodano: 13-09-2012, 11:48 ]
system Win7, jakaś i7 ( z nowszej generacji..) RAMu 16GB, płyta główna Asus'a, jakiś dobry GeForce, router to jakiś Tp-link (7??) i to tyle (w robocie siedzę, więc tak na szybko).
Mam jeszcze lapki dwa (mój i Żony) i też czasami jest tam problem, tyle, że mam wrażenie, że rzadziej..

[ Dodano: 13-09-2012, 13:29 ]
krzychu napisał/a:
RalfPi napisał/a:

(fakt, że po resecie przechodził czasami problem).


To wskazuje na kiepski router lub AP zależy jak to masz zrealizowane. Może się też np. przegrzewa...?

Chodziło mi o reset kompa - się czasami "załączał" na nowo Net - ale pamiętam może ze dwa takie przypadki..
A teraz to temat jest jasny - do teraz nie ma neta - tzn. przenoszą swój sprzęt tam gdzie jest prąd :D
Tylko klienci na tym tracą :(
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2012, 12:37   

a może następnym razem poproś o wizytę kogoś od Twojego dostawcy internetu?

może wspólnie znajdziecie problem, bo z tego co piszesz (pomaga reset routera i kompa) to to nie koniecznie jest ich wina.
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-09-2012, 14:53   

karolgt napisał/a:
a może następnym razem poproś o wizytę kogoś od Twojego dostawcy internetu?

może wspólnie znajdziecie problem, bo z tego co piszesz (pomaga reset routera i kompa) to to nie koniecznie jest ich wina.

Tak jak mówisz - następnym razem poproszę o wizytę jak nie będzie Net'a - ostatnio (fakt, że człowiek wcześnie wstaje) od 6-7 nie było znowu Neta .... A w sobotę o 7 nie będę przecież niepokoił ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.