Carisma - Techniczne - Spalanie w 1.8 GDI
rsmaniek - 15-12-2012, 13:51 Temat postu: Spalanie w 1.8 GDI Witam. Napiszę w skrócie. Tak więc mam mitsubishi carisma 1.8 gdi, kupiełem ją niedawno. I teraz przedstawiam swój problem. Ów auto pali mi około 18-19l benzyny na 100km, przy normalnej jeździe bez szaleństw. Mam prośbę czy ktoś miał podobnie, i w czym mogę szukać problemu?
radek8622 - 15-12-2012, 15:24
Rozrząd może źle ustawiony hmm??? albo dobiera źle mieszankę.
mateusz8230 - 15-12-2012, 15:25
Może od filtrów,świec,oleju itp zacząć? a potem http://forum.mitsumaniaki...ght=kody+bledow
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
radek8622 - 15-12-2012, 15:36
kolega jest nowy więc sądzę że nie ma pojęcia o tym co jest napisane:) w tych postach... polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go) ewentualnie czujnik położenia wału.Później ewentualnie logi z evo:) o ile masz możliwość:)
xluki - 15-12-2012, 15:39
Zapewne powodem takiego spalania jest zwiększone ciśnienie na pompie paliwa wysokiego ciśnienia...
robertdg - 15-12-2012, 18:12
Zrobić analize spalin i może coś podpowie
rsmaniek - 15-12-2012, 18:44
mateusz8230 napisał/a: | Może od filtrów,świec,oleju itp zacząć? |
Wszystko z tego co podałeś wymienione z miesiąc temu.
radek8622 napisał/a: | polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go) |
W czym pomaga wywalenie katalizatora?
robertdg - 15-12-2012, 19:26
rsmaniek napisał/a: |
radek8622 napisał/a: | polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go) |
W czym pomaga wywalenie katalizatora? |
W pogorszeniu problemów.
i9i - 15-12-2012, 21:12
xluki napisał/a: | zwiększone ciśnienie na pompie paliwa wysokiego ciśnienia... |
A przypadkiem przy wyższym ciśnieniu nie skróci czasu wtrysku by trim i AFR dążył do normy?
(ja nie wiem, ale sam jestem ciekaw). Ale idąc tym tropem to to ciśnienie powinno być sporo za wysokie przy dwukrotnie zwiększonym apetycie i czasem CE powinno puścić oczko tak na mój prosty rozum. To spalanie to mierzone czy z komputera? I sprawdź przepływomierz oraz czujnik temperatury czy przypadkiem poprzednik nie zamontował "super czipa +XX koniów" i ewentualnie jakichś magnetyzerów. To tak na początek, później to już Evoscan i błędy.
xluki - 15-12-2012, 23:12
i9i, jakiś czas temu mając problem z falowaniem obrotów (okazał się przytarty regulator) bawiłem się regulacją ciśnienia... Przy wyższym ciśnieniu auto było strasznie mulaste, komputer pokazywał bardzo duże zużycie paliwa, CE się nie zapaliło...
Kolega zapewne nie wie czy auto zbiera się tak jak powinno, ponieważ jak sam napisał kupił Carismę niedawno...
rsmaniek, zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia na pompie WC.
rsmaniek - 18-12-2012, 18:58
Pomiary spalania mierzone (w komputer nie zawsze warto wierzyć). Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zauważyłem że przy 5 biegu samochód ma mało mocy, w sensie że trochę trwa jak się rozpędza chociaż pedał gazu mam prawie przy podłodze.
xluki, dzięki za podpowiedź i postaram się sprawdzić to jak najszybciej
mlun - 18-12-2012, 19:03
Zależy z jakieś prędkości się rozpędzasz. Zresztą 5 bieg nie jest do rozpędzania.
rsmaniek - 18-12-2012, 20:52
Nie chodzi mi o rozpędzanie, np. przy wrzuceniu 5 biegu samochód bardzo powoli przyśpiesza nawet jak wrzucę 5 przy 90km/h, wcisnę pedał do podłogi, a on jak by nie miał siły rozpędzić samochodu na wyższą prędkość.
mice66 - 18-12-2012, 21:01
90 km/h? a przetrzymaj ją sobie do 110 np. i zobaczysz ze inaczej pójdzie...
plecho1 - 18-12-2012, 21:31
Bo przy 90km/h ten silnik fajnie się zbiera na 3 biegu 5 jest nadbiegiem do oszczędzania.
|
|
|