Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie w 1.8 GDI
Autor Wiadomość
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 15-12-2012, 13:51   Spalanie w 1.8 GDI

Witam. Napiszę w skrócie. Tak więc mam mitsubishi carisma 1.8 gdi, kupiełem ją niedawno. I teraz przedstawiam swój problem. Ów auto pali mi około 18-19l benzyny na 100km, przy normalnej jeździe bez szaleństw. Mam prośbę czy ktoś miał podobnie, i w czym mogę szukać problemu?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-12-2012, 15:24   

Rozrząd może źle ustawiony hmm??? albo dobiera źle mieszankę.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 15-12-2012, 15:25   

Może od filtrów,świec,oleju itp zacząć? a potem http://forum.mitsumaniaki...ght=kody+bledow

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-12-2012, 15:36   

kolega jest nowy więc sądzę że nie ma pojęcia o tym co jest napisane:) w tych postach... polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go) ewentualnie czujnik położenia wału.Później ewentualnie logi z evo:) o ile masz możliwość:)
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-12-2012, 15:39   

Zapewne powodem takiego spalania jest zwiększone ciśnienie na pompie paliwa wysokiego ciśnienia... :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2012, 18:12   

Zrobić analize spalin i może coś podpowie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 15-12-2012, 18:44   

mateusz8230 napisał/a:
Może od filtrów,świec,oleju itp zacząć?


Wszystko z tego co podałeś wymienione z miesiąc temu.

radek8622 napisał/a:
polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go)


W czym pomaga wywalenie katalizatora?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2012, 19:26   

rsmaniek napisał/a:

radek8622 napisał/a:
polecam najpierw sprawdzić sondę(tylko jak masz katalizator wywal go)


W czym pomaga wywalenie katalizatora?

W pogorszeniu problemów.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-12-2012, 21:12   

xluki napisał/a:
zwiększone ciśnienie na pompie paliwa wysokiego ciśnienia... :roll:

A przypadkiem przy wyższym ciśnieniu nie skróci czasu wtrysku by trim i AFR dążył do normy?
(ja nie wiem, ale sam jestem ciekaw). Ale idąc tym tropem to to ciśnienie powinno być sporo za wysokie przy dwukrotnie zwiększonym apetycie i czasem CE powinno puścić oczko tak na mój prosty rozum. To spalanie to mierzone czy z komputera? I sprawdź przepływomierz oraz czujnik temperatury czy przypadkiem poprzednik nie zamontował "super czipa +XX koniów" i ewentualnie jakichś magnetyzerów. To tak na początek, później to już Evoscan i błędy.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 15-12-2012, 23:12   

i9i, jakiś czas temu mając problem z falowaniem obrotów (okazał się przytarty regulator) bawiłem się regulacją ciśnienia... Przy wyższym ciśnieniu auto było strasznie mulaste, komputer pokazywał bardzo duże zużycie paliwa, CE się nie zapaliło...


Kolega zapewne nie wie czy auto zbiera się tak jak powinno, ponieważ jak sam napisał kupił Carismę niedawno...

rsmaniek, zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia na pompie WC. :wink:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 18-12-2012, 18:58   

Pomiary spalania mierzone (w komputer nie zawsze warto wierzyć). Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zauważyłem że przy 5 biegu samochód ma mało mocy, w sensie że trochę trwa jak się rozpędza chociaż pedał gazu mam prawie przy podłodze.

xluki, dzięki za podpowiedź i postaram się sprawdzić to jak najszybciej :)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-12-2012, 19:03   

Zależy z jakieś prędkości się rozpędzasz. Zresztą 5 bieg nie jest do rozpędzania.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
rsmaniek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 52
Skąd: Zmiasta
Wysłany: 18-12-2012, 20:52   

Nie chodzi mi o rozpędzanie, np. przy wrzuceniu 5 biegu samochód bardzo powoli przyśpiesza nawet jak wrzucę 5 przy 90km/h, wcisnę pedał do podłogi, a on jak by nie miał siły rozpędzić samochodu na wyższą prędkość.
 
 
mice66 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI 125
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-12-2012, 21:01   

90 km/h? a przetrzymaj ją sobie do 110 np. i zobaczysz ze inaczej pójdzie...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-12-2012, 21:31   

Bo przy 90km/h ten silnik fajnie się zbiera na 3 biegu :) 5 jest nadbiegiem do oszczędzania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.