To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Silnik strzela w wydech

Laszlo85 - 26-12-2012, 11:25
Temat postu: [C62A 1.5] Silnik strzela w wydech
Witam, mam kolejny problem z moim autem ...
Objawia się to następująco:
Auto bardzo wolno się rozpędza, gdy osiągnę magiczną prędkość 100km/h (z wielkim trudem) to po chwili odczuwam charakterystyczne drgania z silnika. Auto delikatnie zwalnia a następnie słyszę strzały. Wydaje mi się że silnik strzela w wydech gdyż dźwięk dochodzi tak jak by spod pedałów.
Ostatnio zmieniłem świece zapłonowe oraz filtr powietrza. Jeszcze wcześniej pompę wody (temat o pompie jest niżej).
Problem zauważyłem po wymianie pompy wody, ale wcześniej nie jeździłem z takimi prędkościami by problem wystąpił.
Na co dzień jeżdżę po Wrocławiu i nigdy nic mi nie strzelało w silniku. Dopiero gdy wyjadę w jakąś trasę i rozpędzę samochód na 5 biegu mam takie objawy. Silnik na luzie spokojnie kręci się do 8k rpm, na 5 biegu to już rzadko kiedy do 3k rpm ..
Macie jakieś sugestie?

Hugo - 26-12-2012, 11:49

Przewody do świec były wymienione? Stawiam na nie właśnie. Jeśli to nie pomoże to przyjrzałbym się kopułce aparatu zapłonowego i palcowi rozdzielacza.
R-Man - 26-12-2012, 12:01

Też bym zajrzał do zapłonu.
Do wymiany pompy był zdejmowany rozrząd?

Laszlo85 - 26-12-2012, 12:06

Przy wymianie pompy nie dotykałem paska rozrządu.
Przewody zapłonowe wyglądają nie za ciekawie, jutro postaram się kupić nowe a dziś zobaczę co z tą kopułką.
Dzięki za podpowiedzi :)

Edit:
zdemontowałem kopułkę, styki miały jakiś biały nalot i miały też wżery. Nie wiem jak powinna wyglądać sprawna kopułka ale na pewno nalotu i wżerów nie powinno być na niej. Po wyczyszczeniu kopułki i palca auto nadal strzela przy wyższych prędkościach.
Zauważyłem też że blacha (ta tarcza co chyba jest odpowiedzialna za przysłanianie/odsłanianie czujników) pod palcem ma minimalny luz. Na mój gust to ona powinna być na sztywno przymocowana ale nie jestem pewien, nigdy nie widziałem sprawnego aparatu zapłonowego mitsubishi. Luz polega na tym że mogę tą tarczę (blachę) przekręcić o jakiś 0,5mm w prawo lub w lewo. I teraz do was pytanie: czy przejmować się tym luzem? Czy tak po prostu ma być?

Puki co dziś postaram się kupić kopułkę, palec i przewody WN bo jazda 210km do domu z prędkością maksymalną 80km/h jest nie do przyjęcia. [/list]

[ Dodano: 09-01-2013, 21:42 ]
Lancerek pojechał do mechanika. Gdyż coraz więcej problemów sprawiał.
Nie dość że strzelało coś w silniku to jeszcze jeden cylinder nie pracował już od dłuższego czasu (czego nie wiedziałem). Dodatkowo nowe świece popękały (dwa komplety kupiłem).
Mechanik chce zdjąć głowice i dać ją do regeneracji gdyż sądzi że to w niej leży przyczyna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group