 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Silnik strzela w wydech |
Autor |
Wiadomość |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-12-2012, 11:25 [C62A 1.5] Silnik strzela w wydech
|
|
|
Witam, mam kolejny problem z moim autem ...
Objawia się to następująco:
Auto bardzo wolno się rozpędza, gdy osiągnę magiczną prędkość 100km/h (z wielkim trudem) to po chwili odczuwam charakterystyczne drgania z silnika. Auto delikatnie zwalnia a następnie słyszę strzały. Wydaje mi się że silnik strzela w wydech gdyż dźwięk dochodzi tak jak by spod pedałów.
Ostatnio zmieniłem świece zapłonowe oraz filtr powietrza. Jeszcze wcześniej pompę wody (temat o pompie jest niżej).
Problem zauważyłem po wymianie pompy wody, ale wcześniej nie jeździłem z takimi prędkościami by problem wystąpił.
Na co dzień jeżdżę po Wrocławiu i nigdy nic mi nie strzelało w silniku. Dopiero gdy wyjadę w jakąś trasę i rozpędzę samochód na 5 biegu mam takie objawy. Silnik na luzie spokojnie kręci się do 8k rpm, na 5 biegu to już rzadko kiedy do 3k rpm ..
Macie jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-12-2012, 11:49
|
|
|
Przewody do świec były wymienione? Stawiam na nie właśnie. Jeśli to nie pomoże to przyjrzałbym się kopułce aparatu zapłonowego i palcowi rozdzielacza. |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 26-12-2012, 12:01
|
|
|
Też bym zajrzał do zapłonu.
Do wymiany pompy był zdejmowany rozrząd? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Laszlo85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 1,5 '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-12-2012, 12:06
|
|
|
Przy wymianie pompy nie dotykałem paska rozrządu.
Przewody zapłonowe wyglądają nie za ciekawie, jutro postaram się kupić nowe a dziś zobaczę co z tą kopułką.
Dzięki za podpowiedzi
Edit:
zdemontowałem kopułkę, styki miały jakiś biały nalot i miały też wżery. Nie wiem jak powinna wyglądać sprawna kopułka ale na pewno nalotu i wżerów nie powinno być na niej. Po wyczyszczeniu kopułki i palca auto nadal strzela przy wyższych prędkościach.
Zauważyłem też że blacha (ta tarcza co chyba jest odpowiedzialna za przysłanianie/odsłanianie czujników) pod palcem ma minimalny luz. Na mój gust to ona powinna być na sztywno przymocowana ale nie jestem pewien, nigdy nie widziałem sprawnego aparatu zapłonowego mitsubishi. Luz polega na tym że mogę tą tarczę (blachę) przekręcić o jakiś 0,5mm w prawo lub w lewo. I teraz do was pytanie: czy przejmować się tym luzem? Czy tak po prostu ma być?
Puki co dziś postaram się kupić kopułkę, palec i przewody WN bo jazda 210km do domu z prędkością maksymalną 80km/h jest nie do przyjęcia. [/list]
[ Dodano: 09-01-2013, 21:42 ]
Lancerek pojechał do mechanika. Gdyż coraz więcej problemów sprawiał.
Nie dość że strzelało coś w silniku to jeszcze jeden cylinder nie pracował już od dłuższego czasu (czego nie wiedziałem). Dodatkowo nowe świece popękały (dwa komplety kupiłem).
Mechanik chce zdjąć głowice i dać ją do regeneracji gdyż sądzi że to w niej leży przyczyna. |
|
|
|
 |
|
|