To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............

ifox - 06-05-2013, 23:16
Temat postu: [3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............
Witam,

prawdopodobnie cieknie mi z pod głowicy (załączam zdjęcie), a ponieważ dzięki wyciekowi załatwiłem sobie już regulator napięcia w alternatorze postanowiłem coś z tym zrobić, stąd moje pytania i prośba o pomoc:

Jak się pozbyć aluminiowej osłony kolektora wydechowego ( trzy śruby nie do ruszenia),
jak oznaczyć koło zaworów rozrządu( nie będę paska zmieniać), no i może ktoś zna kolejność wykręcania srub w głowicy





kaczka81s - 07-05-2013, 12:45

Zdjęcia nie pokazują dokładnie ogromu zdarzenia :wink: no ale jeśli to z pod głowicy, to ustaw sobie cały rozrząd na znaki, dodatkowo markerem, albo korektorem zrób parę znaków dla siebie, w miejscu gdzie pasek dotyka koła, na wszystkich kołach tak samo i policz ile jest zębów na pasku od jednego znaku do drugiego itd. Wtedy zwal pasek. Jak będziesz składał, ustaw wszystko na fabryczne znaki, sprawdź swoje znaki i policz czy zęby ci się zgadzają, jak nie poprawka. Na koniec przekręć dwa razy wałem korbowym i znaki powinny się zgadzać, ja to robię nieraz ze trzy razy dla pewności. Fabryczne znaki mają to do siebie, że często jak zakładasz nowy pasek, to znaki mijają się o pół zęba. Kolejności śrub nie znam, ale znajdę bo sam mam silnik rozebrany. Poszukaj w jakichś manualach, są na forum?
ifox - 08-05-2013, 10:25

Poległem wczoraj na kolektorze wydechowym, za chiny nie mogę odkręcić go od reszty wydechu, może ktoś ma jakiś patent?
Krzyzak - 08-05-2013, 10:34

kolektory odkręcasz od głowicy - to nie wystarczy?
bo dalej są plecionki elastyczne i da się nagiąć kolektor tak, żeby zdjąć go ze szpilek i głowice wyjąć

ifox - 09-05-2013, 07:56

Plecionek niestety nie mam u siebie (montero sport USA) więc nie wystarczy popróbuje powykręcać szpilki z głowicy.
kaczka81s - 10-05-2013, 00:47

ifox napisał/a:
może ktoś ma jakiś patent?

Jak masz palnik gazowy (typu do lutowania instalacji CO) podgrzej mocno te śruby i próbuj odkręcać, ja niedawno tak odkręcałem śrubę od przewodu EGR z kolektora, chwilę zeszło, ale dałem radę. Tak przy okazji te nakrętki od wydechu mają chyba na końcu gwint delikatnie do stożka, lub coś podobnego, żeby się same nie odkręcały. Tak więc kilkanaście lat nieruszania, rdza i temperatura robi swoje :evil:

Krzyzak - 10-05-2013, 08:27

ifox napisał/a:
Plecionek niestety nie mam u siebie
to może skorzystaj z możliwości i je wstaw - utnij wydech w miejscach, gdzie fabryka daje plecionki, zdejmij kolektory z głowic, zrób co trzeba a przy montażu wspawaj plecionki - podejrzewam, że koszt zamknie się w 100 zł za 2 szt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group