Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............
Autor Wiadomość
ifox 
Nowy Forumowicz

Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 06-05-2013, 23:16   [3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............

Witam,

prawdopodobnie cieknie mi z pod głowicy (załączam zdjęcie), a ponieważ dzięki wyciekowi załatwiłem sobie już regulator napięcia w alternatorze postanowiłem coś z tym zrobić, stąd moje pytania i prośba o pomoc:

Jak się pozbyć aluminiowej osłony kolektora wydechowego ( trzy śruby nie do ruszenia),
jak oznaczyć koło zaworów rozrządu( nie będę paska zmieniać), no i może ktoś zna kolejność wykręcania srub w głowicy




 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 07-05-2013, 12:45   

Zdjęcia nie pokazują dokładnie ogromu zdarzenia :wink: no ale jeśli to z pod głowicy, to ustaw sobie cały rozrząd na znaki, dodatkowo markerem, albo korektorem zrób parę znaków dla siebie, w miejscu gdzie pasek dotyka koła, na wszystkich kołach tak samo i policz ile jest zębów na pasku od jednego znaku do drugiego itd. Wtedy zwal pasek. Jak będziesz składał, ustaw wszystko na fabryczne znaki, sprawdź swoje znaki i policz czy zęby ci się zgadzają, jak nie poprawka. Na koniec przekręć dwa razy wałem korbowym i znaki powinny się zgadzać, ja to robię nieraz ze trzy razy dla pewności. Fabryczne znaki mają to do siebie, że często jak zakładasz nowy pasek, to znaki mijają się o pół zęba. Kolejności śrub nie znam, ale znajdę bo sam mam silnik rozebrany. Poszukaj w jakichś manualach, są na forum?
 
 
ifox 
Nowy Forumowicz

Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 08-05-2013, 10:25   

Poległem wczoraj na kolektorze wydechowym, za chiny nie mogę odkręcić go od reszty wydechu, może ktoś ma jakiś patent?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2013, 10:34   

kolektory odkręcasz od głowicy - to nie wystarczy?
bo dalej są plecionki elastyczne i da się nagiąć kolektor tak, żeby zdjąć go ze szpilek i głowice wyjąć
 
 
ifox 
Nowy Forumowicz

Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Płock
Wysłany: 09-05-2013, 07:56   

Plecionek niestety nie mam u siebie (montero sport USA) więc nie wystarczy popróbuje powykręcać szpilki z głowicy.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 10-05-2013, 00:47   

ifox napisał/a:
może ktoś ma jakiś patent?

Jak masz palnik gazowy (typu do lutowania instalacji CO) podgrzej mocno te śruby i próbuj odkręcać, ja niedawno tak odkręcałem śrubę od przewodu EGR z kolektora, chwilę zeszło, ale dałem radę. Tak przy okazji te nakrętki od wydechu mają chyba na końcu gwint delikatnie do stożka, lub coś podobnego, żeby się same nie odkręcały. Tak więc kilkanaście lat nieruszania, rdza i temperatura robi swoje :evil:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2013, 08:27   

ifox napisał/a:
Plecionek niestety nie mam u siebie
to może skorzystaj z możliwości i je wstaw - utnij wydech w miejscach, gdzie fabryka daje plecionki, zdejmij kolektory z głowic, zrób co trzeba a przy montażu wspawaj plecionki - podejrzewam, że koszt zamknie się w 100 zł za 2 szt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.