 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............ |
Autor |
Wiadomość |
ifox
Nowy Forumowicz
Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Płock
|
Wysłany: 06-05-2013, 23:16 [3.0 v6] uszczelka pod glowicą ............
|
|
|
Witam,
prawdopodobnie cieknie mi z pod głowicy (załączam zdjęcie), a ponieważ dzięki wyciekowi załatwiłem sobie już regulator napięcia w alternatorze postanowiłem coś z tym zrobić, stąd moje pytania i prośba o pomoc:
Jak się pozbyć aluminiowej osłony kolektora wydechowego ( trzy śruby nie do ruszenia),
jak oznaczyć koło zaworów rozrządu( nie będę paska zmieniać), no i może ktoś zna kolejność wykręcania srub w głowicy
 |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 07-05-2013, 12:45
|
|
|
Zdjęcia nie pokazują dokładnie ogromu zdarzenia no ale jeśli to z pod głowicy, to ustaw sobie cały rozrząd na znaki, dodatkowo markerem, albo korektorem zrób parę znaków dla siebie, w miejscu gdzie pasek dotyka koła, na wszystkich kołach tak samo i policz ile jest zębów na pasku od jednego znaku do drugiego itd. Wtedy zwal pasek. Jak będziesz składał, ustaw wszystko na fabryczne znaki, sprawdź swoje znaki i policz czy zęby ci się zgadzają, jak nie poprawka. Na koniec przekręć dwa razy wałem korbowym i znaki powinny się zgadzać, ja to robię nieraz ze trzy razy dla pewności. Fabryczne znaki mają to do siebie, że często jak zakładasz nowy pasek, to znaki mijają się o pół zęba. Kolejności śrub nie znam, ale znajdę bo sam mam silnik rozebrany. Poszukaj w jakichś manualach, są na forum? |
|
|
|
 |
ifox
Nowy Forumowicz
Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Płock
|
Wysłany: 08-05-2013, 10:25
|
|
|
Poległem wczoraj na kolektorze wydechowym, za chiny nie mogę odkręcić go od reszty wydechu, może ktoś ma jakiś patent? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2013, 10:34
|
|
|
kolektory odkręcasz od głowicy - to nie wystarczy?
bo dalej są plecionki elastyczne i da się nagiąć kolektor tak, żeby zdjąć go ze szpilek i głowice wyjąć |
|
|
|
 |
ifox
Nowy Forumowicz
Auto: Montenero Sport v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Płock
|
Wysłany: 09-05-2013, 07:56
|
|
|
Plecionek niestety nie mam u siebie (montero sport USA) więc nie wystarczy popróbuje powykręcać szpilki z głowicy. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 10-05-2013, 00:47
|
|
|
ifox napisał/a: | może ktoś ma jakiś patent? |
Jak masz palnik gazowy (typu do lutowania instalacji CO) podgrzej mocno te śruby i próbuj odkręcać, ja niedawno tak odkręcałem śrubę od przewodu EGR z kolektora, chwilę zeszło, ale dałem radę. Tak przy okazji te nakrętki od wydechu mają chyba na końcu gwint delikatnie do stożka, lub coś podobnego, żeby się same nie odkręcały. Tak więc kilkanaście lat nieruszania, rdza i temperatura robi swoje |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2013, 08:27
|
|
|
ifox napisał/a: | Plecionek niestety nie mam u siebie | to może skorzystaj z możliwości i je wstaw - utnij wydech w miejscach, gdzie fabryka daje plecionki, zdejmij kolektory z głowic, zrób co trzeba a przy montażu wspawaj plecionki - podejrzewam, że koszt zamknie się w 100 zł za 2 szt |
|
|
|
 |
|
|