To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA?

patrycjuszek - 03-07-2013, 16:46
Temat postu: Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA?
Witam, mam problem.

Jak jadę 100 i więcej i chcę lekko przyhamować to kierownica mi wibruje. Nie występuje to zjawisko jak jadę mniej niż 100 lub ostro hamuje.

Mam nowe tarcze i klocki, oryginały mitsu, nowe amortyzatory, nowe drążki kierownicze, nowe łączniki. Brak luzu na końcówkach. Nowe opony, felgi proste wyważone.

Zjawisko to występowało przed wymianą tych wszystkich części które były zużyte i wymagały wymiany. Myślałem że te wibracje ustąpią przy okazji.

Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma.

Czy to maglownica ma luzy, a jak jest ciśnienie oleju to dociska i tego luzu nie ma, a przy hamowaniu ten luz się poddaje i kierownica wibruje?

Wymieniać czy regenerować. Na co jeszcze zwrócić uwagę.

Dokładnie taki sam objaw luzu na maglownicy ma Toyota mojej siostry z 2000 roku z przebiegiem 250 tys, Ale ona nie jeździ szybko i jej to nie przeszkadza, w Toyocie dodatkowo kierownica drga na nierównościach np bruk lub kocie łby u mnie jeszcze takiego objawu nie ma.

Kamil_Ziomek - 04-07-2013, 00:21

Najlepiej pomierzyć bicie na piasrach czyjnikiem zegarowym. Sama maglownica raczej nie daje takiego efektu. A w toyocie to już pewnie tarcze. Niech jeszcze posprawdzaja luzy na zawieszeniu
patrycjuszek - 04-07-2013, 06:49

Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.

Wczoraj dostałem się w okolice krzyżaka i jest taki objaw na zgaszonym że jak ruszam kierownicą to się trochę rusza cała maglownica. Czy ona jest na jakiś poduszkach gumowych czy na twardo przykręcona do sanek?

robertdg - 04-07-2013, 08:35

patrycjuszek napisał/a:
Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.
Powoduje dokładnie taki sam efekt jak krzywe tarcze hamulcowe, wibracje nadwozia powoduje napęd.
Co do powyzszych objawów, zakładając, że części które zostały wymienione są dobre, luz wewnątrz listwy kierowniczej mógłby powodować niestabilność auta na łukach w szczególności na lekko śliskiej nawierzchni, czy to regenerować, tutaj jest zagadka, bo jak źle trafisz to będziesz miał większy problem niż dotychczas.

Listwa kierownicza jest mocowana bezpośrednio do belki, ale w jej mocowaniach sa tulejki metalowo-gumowe, więc mogą być wyszarpane.


Na wstępie zalecam pomiar bicia piast i tarcz przednich, tak dla pewności, aby całkowicie wykreślić z listy podejrzanych, jak pomierzysz to zapodaj wynikami.

Bartek - 04-07-2013, 09:19

patrycjuszek napisał/a:
Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma.


100% normalny objaw występujący w nowych samochodach z hydraulicznym wspomaganiem również - słyszysz zawór kierujący ciśnieniem płynu wspomagającego - ot i wszystko

Sprawdź piasty, jak ktoś wcześniej zasugerował. Tarcze złożone na sucho, czy z miedzią? Sworznie, gumy wahaczy oczywiście nie są zużyte?

Bicie piasty nie przenosi się na nadwozie bez hamowania z prostej przyczyny - bicie koła jest tłumione przez oponę, bicie tarczy już nie, bo zacisk jest na sztywno połączone ze zwrotnicą, a z geometrii wynika, że każda bicie im dalej od osi obrotu, daje większe efekty

patrycjuszek - 04-07-2013, 13:00

U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem, nie tak jak np w Galu gdzie musiałem wkręcać śruby w te otwory "techniczne" aby zdjąć tarcze.

Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy?

Bartek - 04-07-2013, 13:24

patrycjuszek napisał/a:
U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem,


To nie ma znaczenia - pytanie, czy tarcza na pewno idealnie równo przylega do piasty, jak również, czy piasta lub łożysko koła nie są krzywe

patrycjuszek napisał/a:
Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy?


to raczej poczujesz jako wibracje budy nie bicie kierownicy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group