Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA?
Autor Wiadomość
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 03-07-2013, 16:46   Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA?

Witam, mam problem.

Jak jadę 100 i więcej i chcę lekko przyhamować to kierownica mi wibruje. Nie występuje to zjawisko jak jadę mniej niż 100 lub ostro hamuje.

Mam nowe tarcze i klocki, oryginały mitsu, nowe amortyzatory, nowe drążki kierownicze, nowe łączniki. Brak luzu na końcówkach. Nowe opony, felgi proste wyważone.

Zjawisko to występowało przed wymianą tych wszystkich części które były zużyte i wymagały wymiany. Myślałem że te wibracje ustąpią przy okazji.

Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma.

Czy to maglownica ma luzy, a jak jest ciśnienie oleju to dociska i tego luzu nie ma, a przy hamowaniu ten luz się poddaje i kierownica wibruje?

Wymieniać czy regenerować. Na co jeszcze zwrócić uwagę.

Dokładnie taki sam objaw luzu na maglownicy ma Toyota mojej siostry z 2000 roku z przebiegiem 250 tys, Ale ona nie jeździ szybko i jej to nie przeszkadza, w Toyocie dodatkowo kierownica drga na nierównościach np bruk lub kocie łby u mnie jeszcze takiego objawu nie ma.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 04-07-2013, 00:21   

Najlepiej pomierzyć bicie na piasrach czyjnikiem zegarowym. Sama maglownica raczej nie daje takiego efektu. A w toyocie to już pewnie tarcze. Niech jeszcze posprawdzaja luzy na zawieszeniu
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 04-07-2013, 06:49   

Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.

Wczoraj dostałem się w okolice krzyżaka i jest taki objaw na zgaszonym że jak ruszam kierownicą to się trochę rusza cała maglownica. Czy ona jest na jakiś poduszkach gumowych czy na twardo przykręcona do sanek?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-07-2013, 08:35   

patrycjuszek napisał/a:
Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.
Powoduje dokładnie taki sam efekt jak krzywe tarcze hamulcowe, wibracje nadwozia powoduje napęd.
Co do powyzszych objawów, zakładając, że części które zostały wymienione są dobre, luz wewnątrz listwy kierowniczej mógłby powodować niestabilność auta na łukach w szczególności na lekko śliskiej nawierzchni, czy to regenerować, tutaj jest zagadka, bo jak źle trafisz to będziesz miał większy problem niż dotychczas.

Listwa kierownicza jest mocowana bezpośrednio do belki, ale w jej mocowaniach sa tulejki metalowo-gumowe, więc mogą być wyszarpane.


Na wstępie zalecam pomiar bicia piast i tarcz przednich, tak dla pewności, aby całkowicie wykreślić z listy podejrzanych, jak pomierzysz to zapodaj wynikami.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-07-2013, 09:19   

patrycjuszek napisał/a:
Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma.


100% normalny objaw występujący w nowych samochodach z hydraulicznym wspomaganiem również - słyszysz zawór kierujący ciśnieniem płynu wspomagającego - ot i wszystko

Sprawdź piasty, jak ktoś wcześniej zasugerował. Tarcze złożone na sucho, czy z miedzią? Sworznie, gumy wahaczy oczywiście nie są zużyte?

Bicie piasty nie przenosi się na nadwozie bez hamowania z prostej przyczyny - bicie koła jest tłumione przez oponę, bicie tarczy już nie, bo zacisk jest na sztywno połączone ze zwrotnicą, a z geometrii wynika, że każda bicie im dalej od osi obrotu, daje większe efekty
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 04-07-2013, 13:00   

U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem, nie tak jak np w Galu gdzie musiałem wkręcać śruby w te otwory "techniczne" aby zdjąć tarcze.

Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-07-2013, 13:24   

patrycjuszek napisał/a:
U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem,


To nie ma znaczenia - pytanie, czy tarcza na pewno idealnie równo przylega do piasty, jak również, czy piasta lub łożysko koła nie są krzywe

patrycjuszek napisał/a:
Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy?


to raczej poczujesz jako wibracje budy nie bicie kierownicy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.