 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA? |
Autor |
Wiadomość |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 03-07-2013, 16:46 Wibracje na kierownicy przy hamowaniu- MAGLOWNICA?
|
|
|
Witam, mam problem.
Jak jadę 100 i więcej i chcę lekko przyhamować to kierownica mi wibruje. Nie występuje to zjawisko jak jadę mniej niż 100 lub ostro hamuje.
Mam nowe tarcze i klocki, oryginały mitsu, nowe amortyzatory, nowe drążki kierownicze, nowe łączniki. Brak luzu na końcówkach. Nowe opony, felgi proste wyważone.
Zjawisko to występowało przed wymianą tych wszystkich części które były zużyte i wymagały wymiany. Myślałem że te wibracje ustąpią przy okazji.
Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma.
Czy to maglownica ma luzy, a jak jest ciśnienie oleju to dociska i tego luzu nie ma, a przy hamowaniu ten luz się poddaje i kierownica wibruje?
Wymieniać czy regenerować. Na co jeszcze zwrócić uwagę.
Dokładnie taki sam objaw luzu na maglownicy ma Toyota mojej siostry z 2000 roku z przebiegiem 250 tys, Ale ona nie jeździ szybko i jej to nie przeszkadza, w Toyocie dodatkowo kierownica drga na nierównościach np bruk lub kocie łby u mnie jeszcze takiego objawu nie ma. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 04-07-2013, 00:21
|
|
|
Najlepiej pomierzyć bicie na piasrach czyjnikiem zegarowym. Sama maglownica raczej nie daje takiego efektu. A w toyocie to już pewnie tarcze. Niech jeszcze posprawdzaja luzy na zawieszeniu |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 04-07-2013, 06:49
|
|
|
Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.
Wczoraj dostałem się w okolice krzyżaka i jest taki objaw na zgaszonym że jak ruszam kierownicą to się trochę rusza cała maglownica. Czy ona jest na jakiś poduszkach gumowych czy na twardo przykręcona do sanek? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-07-2013, 08:35
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | Bicie na piastach powoduje wibracje całego auta a nie tylko kierownicy. U mnie buda się nie trzęsie.
| Powoduje dokładnie taki sam efekt jak krzywe tarcze hamulcowe, wibracje nadwozia powoduje napęd.
Co do powyzszych objawów, zakładając, że części które zostały wymienione są dobre, luz wewnątrz listwy kierowniczej mógłby powodować niestabilność auta na łukach w szczególności na lekko śliskiej nawierzchni, czy to regenerować, tutaj jest zagadka, bo jak źle trafisz to będziesz miał większy problem niż dotychczas.
Listwa kierownicza jest mocowana bezpośrednio do belki, ale w jej mocowaniach sa tulejki metalowo-gumowe, więc mogą być wyszarpane.
Na wstępie zalecam pomiar bicia piast i tarcz przednich, tak dla pewności, aby całkowicie wykreślić z listy podejrzanych, jak pomierzysz to zapodaj wynikami. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-07-2013, 09:19
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | Jedyne co to na zgaszonym silniku jak energicznie ruszam kier to słychać stukanie, jak włączę silnik to tego nie ma. |
100% normalny objaw występujący w nowych samochodach z hydraulicznym wspomaganiem również - słyszysz zawór kierujący ciśnieniem płynu wspomagającego - ot i wszystko
Sprawdź piasty, jak ktoś wcześniej zasugerował. Tarcze złożone na sucho, czy z miedzią? Sworznie, gumy wahaczy oczywiście nie są zużyte?
Bicie piasty nie przenosi się na nadwozie bez hamowania z prostej przyczyny - bicie koła jest tłumione przez oponę, bicie tarczy już nie, bo zacisk jest na sztywno połączone ze zwrotnicą, a z geometrii wynika, że każda bicie im dalej od osi obrotu, daje większe efekty |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 04-07-2013, 13:00
|
|
|
U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem, nie tak jak np w Galu gdzie musiałem wkręcać śruby w te otwory "techniczne" aby zdjąć tarcze.
Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-07-2013, 13:24
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | U mnie w Grandisie tarcze z przodu lekko się zdjęły i nowe też rękami zakładałem, |
To nie ma znaczenia - pytanie, czy tarcza na pewno idealnie równo przylega do piasty, jak również, czy piasta lub łożysko koła nie są krzywe
patrycjuszek napisał/a: | Mam niewielkie bicie na tarczach z tyłu. Czy to może być powód wibracji na kierownicy? |
to raczej poczujesz jako wibracje budy nie bicie kierownicy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|