To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Naciąg paska wieloklinowego

marek28 - 27-09-2013, 10:56
Temat postu: Naciąg paska wieloklinowego
MSS 1,9 DI-D - Witam - mam pytanie który z elementów pracujących na pasku wieloklinowym jest jednocześnie elementem napinającym go. Mam do wymiany pompę wspomagania i chciałbym wiedzieć co zluzować żeby ją zdemontować, bo bez tego pewnie nie uda mi się jej wymienić. Pozdrawiam
Kuba141 - 27-09-2013, 17:48

Nie wiem czy w 1,9 jest tak jak w moim 1,3 -u mnie są dwa paski wielorowkowe.
Jeden napędza alternator i nim jest naciągany,
drugi jest od wspomagania i klimatyzacji i naciągany jest pompą wspomagania.
Więc radzę szukać śruby napinającej pasek w okolicy pompy wspomagania(3 śruby mocujące i czwarta od naciągu paska)

bgregor - 27-09-2013, 21:03

Witam , w 1.9 DID
Pasek wieloklinowy napinany jest przez napinacz z rolką napinającą.
Potrzebujesz kluczy, bodajże siedemnastkę oczkową i nasadową. Jednym naciągasz lub popuszczasz , drugim blokujesz napinacz aby się sam nie poluzował.

darcun4 - 27-09-2013, 21:30
Temat postu: ...........
Foto


Uploaded with ImageShack.us

robertdg - 27-09-2013, 21:31

Napinacz z rolką znajduje się pomiędzy pompą wspomagania, a kołem pasowym, naciaga sie go kluczem 16mm, najlepiej odgietym, przysłania go podłużnica
marek28 - 30-09-2013, 19:52

Czy ten napinacz jest automatyczny czy mechaniczny ? Mój DI-D jest z 2002 r. Naczytałem się że paski wielorowkowe są przeważnie napinane właśnie napinaczem automatycznym, a czy to ma zastosowanie i w moim ? jeśli tak to jaka jest technika posługiwania się nim.
robertdg - 30-09-2013, 22:48

Automatyczny - sprężynowy
drtymf - 04-10-2013, 08:56

Dokładnie tak jak robertdg, pisze - automatyczny spręźynowy, luzujesz kluczem 16mm fajkowym lub nasadowym grzechotką. Żeby się do niego dostać najprościej wyciągnąć zbiorniczek płynu chłodniczego, wyjąć przewody płynu z mocowań i odkręcić i wyjąć ze swojego miejsca komputer(dwie śruby 10 od góry i dwie od spodu na podłużnicy. Parę minut roboty.
marek28 - 06-10-2013, 10:51

Dzięki wszystkim za pomoc - pompa wymieniona. W dwie osoby spokojnie można to przeprowadzić bez demontażu czegokolwiek. Jedna kluczem oczkowym odgiętym 16 odciąga rolkę a druga w tym czasie może przeprowadzić demontaż i montaż. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
Paweł W. - 26-05-2019, 14:41

Koledzy,
Po regulacji paska na pompie wspomagania pasek jak piszczał- tak piszczy. Czy myślicie że czas paska już minął, czy wymiana coś pomoże?
Kurczę, tylko włączę klimę, od razu zaczyna "śpiewać".
Pozdrawiam,
Paweł.

Bizi78 - 26-05-2019, 18:42

Paweł, możesz spróbować czegoś takiego:

Oczywiście większość firm ma coś takiego w ofercie.
A tak z ciekawości jakiej marki masz pasek, bo jeśli conti to one podobno już w pudełku piszczą :mrgreen: .

Hugo - 26-05-2019, 20:48

Paweł W., pasek do wymiany. Polecam paski firmy BANDO i zapomnisz o jakimkolwiek piszczeniu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group