Naciąg paska wieloklinowego |
Autor |
Wiadomość |
marek28
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1,9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: ciechanów
|
Wysłany: 27-09-2013, 10:56 Naciąg paska wieloklinowego
|
|
|
MSS 1,9 DI-D - Witam - mam pytanie który z elementów pracujących na pasku wieloklinowym jest jednocześnie elementem napinającym go. Mam do wymiany pompę wspomagania i chciałbym wiedzieć co zluzować żeby ją zdemontować, bo bez tego pewnie nie uda mi się jej wymienić. Pozdrawiam |
_________________ 100% kultury na drodze - to pomaga lepiej żyć !!!!! |
|
|
|
 |
Kuba141
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 i l300
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2013, 17:48
|
|
|
Nie wiem czy w 1,9 jest tak jak w moim 1,3 -u mnie są dwa paski wielorowkowe.
Jeden napędza alternator i nim jest naciągany,
drugi jest od wspomagania i klimatyzacji i naciągany jest pompą wspomagania.
Więc radzę szukać śruby napinającej pasek w okolicy pompy wspomagania(3 śruby mocujące i czwarta od naciągu paska) |
|
|
|
 |
bgregor
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 2002 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:03
|
|
|
Witam , w 1.9 DID
Pasek wieloklinowy napinany jest przez napinacz z rolką napinającą.
Potrzebujesz kluczy, bodajże siedemnastkę oczkową i nasadową. Jednym naciągasz lub popuszczasz , drugim blokujesz napinacz aby się sam nie poluzował. |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:30 ...........
|
|
|
Foto
Uploaded with ImageShack.us |
Ostatnio zmieniony przez darcun4 27-09-2013, 21:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-09-2013, 21:31
|
|
|
Napinacz z rolką znajduje się pomiędzy pompą wspomagania, a kołem pasowym, naciaga sie go kluczem 16mm, najlepiej odgietym, przysłania go podłużnica |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marek28
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1,9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: ciechanów
|
Wysłany: 30-09-2013, 19:52
|
|
|
Czy ten napinacz jest automatyczny czy mechaniczny ? Mój DI-D jest z 2002 r. Naczytałem się że paski wielorowkowe są przeważnie napinane właśnie napinaczem automatycznym, a czy to ma zastosowanie i w moim ? jeśli tak to jaka jest technika posługiwania się nim. |
_________________ 100% kultury na drodze - to pomaga lepiej żyć !!!!! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-09-2013, 22:48
|
|
|
Automatyczny - sprężynowy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-10-2013, 08:56
|
|
|
Dokładnie tak jak robertdg, pisze - automatyczny spręźynowy, luzujesz kluczem 16mm fajkowym lub nasadowym grzechotką. Żeby się do niego dostać najprościej wyciągnąć zbiorniczek płynu chłodniczego, wyjąć przewody płynu z mocowań i odkręcić i wyjąć ze swojego miejsca komputer(dwie śruby 10 od góry i dwie od spodu na podłużnicy. Parę minut roboty. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
marek28
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1,9 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: ciechanów
|
Wysłany: 06-10-2013, 10:51
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc - pompa wymieniona. W dwie osoby spokojnie można to przeprowadzić bez demontażu czegokolwiek. Jedna kluczem oczkowym odgiętym 16 odciąga rolkę a druga w tym czasie może przeprowadzić demontaż i montaż. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. |
_________________ 100% kultury na drodze - to pomaga lepiej żyć !!!!! |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 26-05-2019, 14:41
|
|
|
Koledzy,
Po regulacji paska na pompie wspomagania pasek jak piszczał- tak piszczy. Czy myślicie że czas paska już minął, czy wymiana coś pomoże?
Kurczę, tylko włączę klimę, od razu zaczyna "śpiewać".
Pozdrawiam,
Paweł. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-05-2019, 18:42
|
|
|
Paweł, możesz spróbować czegoś takiego:
Oczywiście większość firm ma coś takiego w ofercie.
A tak z ciekawości jakiej marki masz pasek, bo jeśli conti to one podobno już w pudełku piszczą . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-05-2019, 20:48
|
|
|
Paweł W., pasek do wymiany. Polecam paski firmy BANDO i zapomnisz o jakimkolwiek piszczeniu. |
|
|
|
 |
|