Outlander III Ogólne - Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT
congito - 02-11-2013, 09:40 Temat postu: Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT Witam.
Serwis twierdzi albo zaleca, wymianę oleju silnikowego po koło 2K. Skrzynia CVT " panie bezobsługowa ".
Moje pytanie: czy wymieniać po 2000 Km i czy Mitsubishi i Casrol to dobry duet ?
krzychu - 02-11-2013, 10:10
Casrol to nie wiem, ale Castrolu nie polecam... W każdym razie wybierze coś innego. Weź Valvoline, Milersa, Shella, Mobila... Zobacz jeszcze normy jakie zaleca producent do tego nowego silnika. Jeśli mogą być 5W30 z normami A3/B3/B4 to takiego szukaj najlepiej z C3 (żeby nie zapychał katalizatora).
A co do CVT to się kiedyś chyba zmienia olej?
W@sio - 02-11-2013, 16:07
W skrzyniach biegów zaleca się zmianę oleju nie rzadziej niż co 60k km... Więc ja bym jednak zmienił
Trik - 02-11-2013, 21:37
W CVT wymiana oleju co 80Kkm lista czynności serwisowych na stroni mitsubishi w dziale "serwis i usługi". Ale teraz nie wymieniaj.
Komandor - 03-11-2013, 09:38 Temat postu: Re: Wymiana oleju w OIII 2.0 CVT
congito napisał/a: | Witam.
Serwis twierdzi albo zaleca, wymianę oleju silnikowego po koło 2K. Skrzynia CVT " panie bezobsługowa ".
Moje pytanie: czy wymieniać po 2000 Km i czy Mitsubishi i Casrol to dobry duet ? |
Serwis zaleca bo zarabia sporo na takiej wymianie. Dla mnie podstawą jest lista czynności serwisowych a tam takiej wymiany brak. Jeśli jednak wymiana oleju po 2k poprawi twoje samopoczucie to kup olej full syntetyk spełniający specyfikacje dla silnika (marka oleju ma drugorzędne znaczenie) i jedź do serwisu z własnym olejem i filtrem. Wolnossące benzyny nie są tak wymagające jak diesle jeżeli chodzi o dobór oleju. Do swojego O2 CVT lałem już Castrola, Mobila a ostatnio nawet Lotosa Syntetic i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, zużyciu paliwa itd. Byłem kiedyś na szkoleniu w Rafinerii Gdańskiej i widziałem produkowany Castrol bo tak znana firma nie posiada własnych rafinerii. Syntetyczną bazę olejową potrafi zrobić prawie każda rafineria gorzej z dodatkami bo tu liczy się zaledwie kilku producentów na świecie. Prosty wniosek że wszyscy markowi producenci używają podobnych dodatków a detaliczni nabywcy ulegają sile reklamy lub namowom serwisantów . Jeżeli chodzi o skrzynię CVT w O2 to olej się jednak wymienia...
pozdro
delibear - 28-02-2014, 20:12
Mi sprzedawca wydając auto sugerował, że pierwsza wymiana oleju silnikowego powinna być już po pierwszym 1000km. W książce serwisowej nic na ten temat nie ma, więc nie chciałbym robić za jelenia. Wymieniał ktoś? Są jakieś podstawy, wytłumaczenie tego?
krzychu - 28-02-2014, 20:23
Jak długo chcesz jeździć autem? Do zezłomowania? Masz zamiar stosować jakiś dobry drogi olej? Jeśli masz zamiar sprzedać po 3-5 latach to olej.
Długo auto stało na klienta czy było pod Twoje zamówienie? Z fabryki auto potrzebuje pewnie jakieś 3 miesięcy na dotarcie do dealera (można z VIN odczytać miesiąc) + oczekiwanie na klienta, a olej się starzeje... Ten czas odliczyłbym od interwału serwisowego...
delibear - 28-02-2014, 20:31
Planuję jeździć 5 lat. Jak długo stało na stocku, to nie wiem. Kupiłem 2 tygodnie temu, w ciągu kilkunastu dni przyjechało ze stocku. A na olejach się niestety nie znam i zalewam zazwyczaj to, co zaleca serwis.
krzychu - 28-02-2014, 20:45
Olej drogi nie jest, z drugiej strony jeśli auto długo nie stało (powinno być gdzieś w dokumentach data produkcji) to raczej nie ma sensu. Ale to Twoje auto.
regon - 28-02-2014, 21:24
mi też zalecano wymianę po około 1500 km, wymieniłem - koszt nie duży.
delibear - 28-02-2014, 21:41
krzychu napisał/a: | ...powinno być gdzieś w dokumentach data produkcji |
Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r
Ktoś wie jak odczytać VIN z miśka?
Bizi78 - 28-02-2014, 23:36
delibear napisał/a: | Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r |
Od 2010r. litery się powtarzają, czyli jak masz D to pewnie rok 2013 .
Podobnie jest z cyframi 1 oznacza 1971 i 2001r.
Z tą pierwszą szybką wymianą oleju po około 1kkm to może być, że jest to jakiś specjalny olej używany do dotarcia silnika .
emil_d - 28-02-2014, 23:41
Bizi78 napisał/a: | delibear napisał/a: | Właśnie wziąłem się za rozszyfrowywanie numeru VIN - wszędzie piszą, że 10 pozycja VIN, to rok produkcji (ewent. rok wprowadzenia modelu), ale u mnie to D, czyli 1983r |
Od 2010r. litery się powtarzają, czyli jak masz D to pewnie rok 2013 .
Podobnie jest z cyframi 1 oznacza 1971 i 2001r.
Z tą pierwszą szybką wymianą oleju po około 1kkm to może być, że jest to jakiś specjalny olej używany do dotarcia silnika . |
Mi panowie w salonie tłumaczyli, że się silnik dociera i mogą w takim oleju być opiłki
Olej jak najbardziej normalny, żaden specjalny.
Fun - 23-09-2014, 22:09
Mi w salonie jak odbieralem auto powiedzino ze mam zalany olej mineralny i po ok 3kkm powinienem wymienic go na syntetyk...ale nie koniecznie w aso...co o tym myslicie?...jakimgo teraz zalac 5w30 czy 5w40 i jakiej firmy...zawsze lalem mobil 1 do moioch poprzednich aut...chociaz do quada leje motul chciaz to raczej do motorow...
rezon - 23-09-2014, 22:19
takim, jaki masz wpisany w książkę serwisową, bo jak coś się będzie działo z silnikiem na gwarancji to będziesz miał wskazanie na niewłaściwy olej.
Firmy to temat rzeka - każda wymieniona jest dobra. Motul raczej do motorów - szkoda, że nie wiedziałem - 80kkm zrobiłem na Motulu 5W-30 Teraz kolejne 120 na Millersie XF, wcześniej ładnych kilka lat na Mobilu1. Masz silnik bez turbiny - nie jest wymagający
|
|
|