To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Terkotanie na rozgrzanym silniku 1400-2300rpm

Qdrju007 - 11-12-2013, 23:12
Temat postu: Terkotanie na rozgrzanym silniku 1400-2300rpm
Witam,

Czy ktoś spotkał się z objawem terkotania, tylko na rozgrzanym silniku, w zakresie obrotów ok. 1400 - 2300?

Efekt występuje zarówno na biegu jałowym jak i przy obciążeniu. Po przekroczeniu obrotów 2300 następuje gwałtowny zanik terkotania, po odpuszczeniu gazu terkotanie pojawia się w tym samym zakresie obrotów (2300-1400).

Olej wymieniony, filtr paliwa i filtr oleju, rozrząd, zawory wyregulowane.

Do momentu rozgrzania silnika wszystko jest ok.

Brak pomysłu co dalej.

Pomocy, proszę.

zbyszekm2 - 12-12-2013, 09:35

Może sprężyna na wałku rozrządu.
Qdrju007 - 12-12-2013, 11:10

Dziękuję Zbyszku za podpowiedź.

Masz na myśli sprężynę na osi dźwigienek zaworowych? Na wałku rozrządu nie widzę sprężyn.

A może sprężyna zaworu dolotowego? Dźwięk dochodzi z prawej strony silnika.

zbyszekm2 - 12-12-2013, 13:03

na kole zębatym wałka rozrządu, tam jest koło zębate i przednim cienkie drugie, które trzeba naciągnąć, inaczej będzie dzwonić.
Qdrju007 - 12-12-2013, 13:18

Rozumiem. Dzięki wielkie. Sprubuję przy najbliższej okazji i dam znać.

[ Dodano: 12-12-2013, 13:57 ]
O ile pamiętam, to rzeczywiście był minimalny luz tej węższej zębatki względem szerszej i to może być rzeczywiście przyczyną dolegliwości.

Rozumiem, że naciągnięcie sprężyny polega na przekręceniu kół względem siebie, o ząbek, dwa? Przypomnij mi, bo nie mam obrazu całości, czy do wykonania tego trzeba wałek zdemontować?

Czy to mogło się zluzować przy wymianie rozrządu?


zbyszekm2 - 12-12-2013, 16:43

tak jak napisałeś.Tak, jeden żabek. Nie trzeba demontować do wymiany rozrządu.
Qdrju007 - 12-12-2013, 17:04

Dzięki, no to mam robotę na tapecie.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group