 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Terkotanie na rozgrzanym silniku 1400-2300rpm |
Autor |
Wiadomość |
Qdrju007
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2008 2.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-12-2013, 23:12 Terkotanie na rozgrzanym silniku 1400-2300rpm
|
|
|
Witam,
Czy ktoś spotkał się z objawem terkotania, tylko na rozgrzanym silniku, w zakresie obrotów ok. 1400 - 2300?
Efekt występuje zarówno na biegu jałowym jak i przy obciążeniu. Po przekroczeniu obrotów 2300 następuje gwałtowny zanik terkotania, po odpuszczeniu gazu terkotanie pojawia się w tym samym zakresie obrotów (2300-1400).
Olej wymieniony, filtr paliwa i filtr oleju, rozrząd, zawory wyregulowane.
Do momentu rozgrzania silnika wszystko jest ok.
Brak pomysłu co dalej.
Pomocy, proszę. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2013, 09:35
|
|
|
Może sprężyna na wałku rozrządu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Qdrju007
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2008 2.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2013, 11:10
|
|
|
Dziękuję Zbyszku za podpowiedź.
Masz na myśli sprężynę na osi dźwigienek zaworowych? Na wałku rozrządu nie widzę sprężyn.
A może sprężyna zaworu dolotowego? Dźwięk dochodzi z prawej strony silnika. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2013, 13:03
|
|
|
na kole zębatym wałka rozrządu, tam jest koło zębate i przednim cienkie drugie, które trzeba naciągnąć, inaczej będzie dzwonić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Qdrju007
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2008 2.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2013, 13:18
|
|
|
Rozumiem. Dzięki wielkie. Sprubuję przy najbliższej okazji i dam znać.
[ Dodano: 12-12-2013, 13:57 ]
O ile pamiętam, to rzeczywiście był minimalny luz tej węższej zębatki względem szerszej i to może być rzeczywiście przyczyną dolegliwości.
Rozumiem, że naciągnięcie sprężyny polega na przekręceniu kół względem siebie, o ząbek, dwa? Przypomnij mi, bo nie mam obrazu całości, czy do wykonania tego trzeba wałek zdemontować?
Czy to mogło się zluzować przy wymianie rozrządu?
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2013, 16:43
|
|
|
tak jak napisałeś.Tak, jeden żabek. Nie trzeba demontować do wymiany rozrządu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Qdrju007
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2008 2.5 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2013, 17:04
|
|
|
Dzięki, no to mam robotę na tapecie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|