Pajero III - [3.2 DID] Naprawa w Proftec Miedzyrzecz - nie polecam
KrzysG - 13-03-2014, 21:41 Temat postu: [3.2 DID] Naprawa w Proftec Miedzyrzecz - nie polecam W zwiazku z falowanie wolnych obrotow na cieplym silniku jak rowniez momentami ich podbijaniem udaleme sie do naprawy z moim Pajero do firmy Proftec. Po sprawdzeniu auta postawiono diagnoze, iz winna jest pompa i nalezy ja zregenerowac. Po regeneracji (koszt 5 500zl), podczas codziennej eksploatacji okazalo sie, ze falowanie nadal wystepuje a dodatkowo podczas odpalania nastepuje podbicie obrotow a dodatkowo na zimnym silniku po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika pozostawaly podwyzszone, delikatnie zaczal tez kopic przy odpalaniu. Korzystajac z gwarancji na wykonane uslugi (3 msc. chociaz inni daja rok, ale nie sprawdzilem tego wczesniej ) udalem sie ponownie do Proftec, gdzie stwierdzono ze tym razem winne sa wtryskiwacze. Nieco bylem zdziwiony ta diagnoza bo wtryskiwacze w Pajero sa jak w traktorze a i znajomy robil mi test przelewowy i bylo ok. Na poparcie swojej racji Proftec stwierdzil ze zamontowal regenerowane wtryskiwacze i jest juz ok. Regeneracja kosztowala mnie 1 700zl i na moja uwage ze podczas odpalania z rury wydobywa sie czarny dym pracownicy stwierdzili, ze jest podawana wieksza dawka paliwa i tak powinno byc. W czasie eksploatacji okazalo sie ze obroty nadal faluja a lekkie dodanie gazy na zimnym silniku mocno podbija obroty. Rowniez serwis mitsubishi stwierdzil ze podczas odpalania nie powinny wydobywac sie takie kleby czarnego dymu jak ze starego autobusu, takze uzytkownicy forum nie zauwazyli takich objawow u siebie. Oczywiscie Proftec zaprasza na koleja wizyte, ale niestety nie mam zamiaru tracic pieniedzy na ich drogie eksperymenty. Niestety o diagnostyce nie maja oni pojecia a tylko nastawieni sa na regeneracje, a jesli to nie to bylo przyczyna, no coz to klient placi. Wydalem 8 000zl co stanowi prawie 30% wartosci auta a jest jak bylo przed naprawa. Za kazdym razem zostawialem samochod w serwisie wiec mieli czas na dokladne przetestowanie, ale widac nie to bylo ich celem.
Dla zainteresowanych ponizej rachunek za naprawe pompy
Szczegoly regeneracji pompy
zbyszekm2 - 13-03-2014, 22:53
Przypomnij który to rok?
Sprawdź potencjometr na pedale przyspieszenia.
I sprawdź presostat jest na rurce dolnej przy skraplaczu, brązowa wtyczka. Odepnij ja i zobacz co się dzieje? Czy obroty się wyrównały?
Obroty może podbijać bo włącza sie klima na chwilę. Ale musiałbym usłyszeć jak to się dzieje.
wojtekkkkk - 23-03-2014, 17:56
możliwe że nastawnik źle ustawiony, ale rzeczywiście trzeba to zobaczyć i usłyszeć
KrzysG - 25-03-2014, 21:42
Dziekuje za sugestie i sprawdze to, samochodem jezdzi zona (jej to nie przeszkadza ), a ja na razie musze ochlonac po przygodzie z Proftec. Co do wlaczania sie klimy to jest ona teraz wylaczona, ale faktycznie wczesniej kiedy chodzila potrafila podbic obroty. Trzeba bylo uwazac przed skrzyzowaniami, bo dojezdzajac czasami potrafil wystrzelic do przodu jak podbilo obroty. Jedno co mnie zastanawia to to, dlaczego obroty faluja na cieplym silniku (wczesniej mocniej, po regeneracji troche slabiej)?
[ Dodano: 09-04-2014, 14:16 ]
zbyszekm2 napisał/a: | Przypomnij który to rok?
Sprawdź potencjometr na pedale przyspieszenia.
I sprawdź presostat jest na rurce dolnej przy skraplaczu, brązowa wtyczka. Odepnij ja i zobacz co się dzieje? Czy obroty się wyrównały?
Obroty może podbijać bo włącza sie klima na chwilę. Ale musiałbym usłyszeć jak to się dzieje. |
Po odlaczeniu wtyczki (brazowa na podluznicy z prawej strony) klima nie dziala wiec i obroty nie podbija , w takim razie cos jest nie tak, ze wlaczona klima powoduje dziwne podbijanie obrotow czasami w najmniej oczekiwanym momencie, pytanie tylko co?
Tymniemniej na cieplym silniku i wylaczonej klimie nadal jest nierowna praca na biegu jalowym i trzesie calym autem.
Jak sprawdzic potencjometr na pedale jest jakas procedura, jest gdzies opis w manualu, ewentualnie w ktorym rozdziale?
|
|
|