Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Naprawa w Proftec Miedzyrzecz - nie polecam
Autor Wiadomość
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 13-03-2014, 21:41   [3.2 DID] Naprawa w Proftec Miedzyrzecz - nie polecam

W zwiazku z falowanie wolnych obrotow na cieplym silniku jak rowniez momentami ich podbijaniem udaleme sie do naprawy z moim Pajero do firmy Proftec. Po sprawdzeniu auta postawiono diagnoze, iz winna jest pompa i nalezy ja zregenerowac. Po regeneracji (koszt 5 500zl), podczas codziennej eksploatacji okazalo sie, ze falowanie nadal wystepuje a dodatkowo podczas odpalania nastepuje podbicie obrotow a dodatkowo na zimnym silniku po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika pozostawaly podwyzszone, delikatnie zaczal tez kopic przy odpalaniu. Korzystajac z gwarancji na wykonane uslugi (3 msc. chociaz inni daja rok, ale nie sprawdzilem tego wczesniej :( ) udalem sie ponownie do Proftec, gdzie stwierdzono ze tym razem winne sa wtryskiwacze. Nieco bylem zdziwiony ta diagnoza bo wtryskiwacze w Pajero sa jak w traktorze a i znajomy robil mi test przelewowy i bylo ok. Na poparcie swojej racji Proftec stwierdzil ze zamontowal regenerowane wtryskiwacze i jest juz ok. Regeneracja kosztowala mnie 1 700zl i na moja uwage ze podczas odpalania z rury wydobywa sie czarny dym pracownicy stwierdzili, ze jest podawana wieksza dawka paliwa i tak powinno byc. W czasie eksploatacji okazalo sie ze obroty nadal faluja a lekkie dodanie gazy na zimnym silniku mocno podbija obroty. Rowniez serwis mitsubishi stwierdzil ze podczas odpalania nie powinny wydobywac sie takie kleby czarnego dymu jak ze starego autobusu, takze uzytkownicy forum nie zauwazyli takich objawow u siebie. Oczywiscie Proftec zaprasza na koleja wizyte, ale niestety nie mam zamiaru tracic pieniedzy na ich drogie eksperymenty. Niestety o diagnostyce nie maja oni pojecia a tylko nastawieni sa na regeneracje, a jesli to nie to bylo przyczyna, no coz to klient placi. Wydalem 8 000zl co stanowi prawie 30% wartosci auta a jest jak bylo przed naprawa. Za kazdym razem zostawialem samochod w serwisie wiec mieli czas na dokladne przetestowanie, ale widac nie to bylo ich celem.
Dla zainteresowanych ponizej rachunek za naprawe pompy

Szczegoly regeneracji pompy
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-03-2014, 22:53   

Przypomnij który to rok?
Sprawdź potencjometr na pedale przyspieszenia.
I sprawdź presostat jest na rurce dolnej przy skraplaczu, brązowa wtyczka. Odepnij ja i zobacz co się dzieje? Czy obroty się wyrównały?
Obroty może podbijać bo włącza sie klima na chwilę. Ale musiałbym usłyszeć jak to się dzieje.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 23-03-2014, 17:56   

możliwe że nastawnik źle ustawiony, ale rzeczywiście trzeba to zobaczyć i usłyszeć
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 25-03-2014, 21:42   

Dziekuje za sugestie i sprawdze to, samochodem jezdzi zona (jej to nie przeszkadza :) ), a ja na razie musze ochlonac po przygodzie z Proftec. Co do wlaczania sie klimy to jest ona teraz wylaczona, ale faktycznie wczesniej kiedy chodzila potrafila podbic obroty. Trzeba bylo uwazac przed skrzyzowaniami, bo dojezdzajac czasami potrafil wystrzelic do przodu jak podbilo obroty. Jedno co mnie zastanawia to to, dlaczego obroty faluja na cieplym silniku (wczesniej mocniej, po regeneracji troche slabiej)?

[ Dodano: 09-04-2014, 14:16 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Przypomnij który to rok?
Sprawdź potencjometr na pedale przyspieszenia.
I sprawdź presostat jest na rurce dolnej przy skraplaczu, brązowa wtyczka. Odepnij ja i zobacz co się dzieje? Czy obroty się wyrównały?
Obroty może podbijać bo włącza sie klima na chwilę. Ale musiałbym usłyszeć jak to się dzieje.


Po odlaczeniu wtyczki (brazowa na podluznicy z prawej strony) klima nie dziala wiec i obroty nie podbija :D , w takim razie cos jest nie tak, ze wlaczona klima powoduje dziwne podbijanie obrotow czasami w najmniej oczekiwanym momencie, pytanie tylko co?
Tymniemniej na cieplym silniku i wylaczonej klimie nadal jest nierowna praca na biegu jalowym i trzesie calym autem.
Jak sprawdzic potencjometr na pedale jest jakas procedura, jest gdzies opis w manualu, ewentualnie w ktorym rozdziale?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.