[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Przelotowy układ wydechowy, stożek
Galant.TRN - 04-04-2014, 07:40 Temat postu: [E52A 1.8] Przelotowy układ wydechowy, stożek Witam serdecznie wszystkich !
Mam pytanko odnośnie tłumików, a mianowicie chodzi mi o przelot czyli rura bez katalizatora i srodkowego, ale ostatni chciałbym zostawić, aby nie było za głośno. Robił ktoś z was coś takiego w galanciku ?
Mam jeszcze pytanko co do stożka, ponieważ przepływomierz jest centralnie przed filtrem. Zakładaliście moze stożki do waszych ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
tpodsiadlo - 06-04-2014, 04:36
jest jeszcze taka mala bombka tam z tylu na zagieciu, chociaz nie wiem co to jest. ja wywalilem tak jak poszesz katalizator i srodkowy tlumik, bylo za glosno, pozniej dalem tlumik przelotowy zamiast rury i nadal jest za glosno, bede zakladal jakis tlumik teraz jak wroce.
co prawda mam v6 ale jakiejs rpznicy w mocy nie bylo widocznej a huku duzo, lco do stozka to tak samo. mocnoejszy nie bedzie, moze nawet byc slabszy ale duzo huku narobi ... jak calibra:-)
Wszyc - 06-04-2014, 13:27
Prosta sprawa wszystko jest przewidziane i zoptymalizowane przez sztab mądrych głów z biura konstrukcyjnego. Wolny dolot i wydech się przydaje jak się coś zmienia w parametrach silnika. Jeżeli stożek i wydech na przelocie coś da Ci to bym się raczej zastanowił nad stanem poprzednich tłumików/ filtrów itp.
Ja już bym szedł w innym kierunku jeżeli chcesz mieć jakiś efekt na hamowni widoczny. To redukcja podciśnień, czyszczenie dolotu, zaślepienie EGR i ten katalizator bym wywalił gdyż to stary samochód i jeżeli katalizator ma równie tyle lat to bym go wyciął bo pewnie jego sprawność jest już umiarkowana a nowy wiadomo jakie ceny .
Do tego nie wiem ile tam masz kuca ale Twój silnik występował w wersji 140KM bliższe różnice nie są znane ale myślę że warto się zainteresować ja wciąż czekam aż ktoś zgłębi ten ciekawy temat czym ten 115 bodajże konny silnik różni sie od tego 140sto konnego Tak jak ja zgłębiam temat różnic 150/170km w 6A12
Undercover - 06-04-2014, 14:39
Zamiast kata - tłumik przelotowy. Żadna strumiennica itp. Stożek - odpuść , chyba że chcesz żeby buczał i stracił nieco na mocy Póki nie doprowadzisz do stożka strumienia powietrza a tylko zastąpisz nim miejsce zamiast puszki to nic Ci to nie da a tylko pogorszy. Przerabiałem to już kiedyś Wywal kata - jak radzi Wszyc i daj przelotowy (żeby się nie czepiali na diagnostyce to można kupić w pseudo obudowach)
tpodsiadlo - 06-04-2014, 15:50
Kurde Wszysc powiem Ci ze tez szukam roznicy, wiem ze 170 koni miala japonska wersja viento-4 i glowne elementy silnika sa te same, wiec obstawiam roznice w elektronice. A Ty cos znalazles gdzies?
Wszyc - 06-04-2014, 16:13
Ja póki co szukałem podobieństw z FTO wersji bez Miveca która ma 170KM z nadzieją że komputer będzie miał te same numery może ale niestety nie przeszczepienie kompa z FTO nie gwarantuje że otrzymamy zadowalające efekty W wolnym czasie poszperam jeszcze, też obstawiam elektrykę jeżeli silnik jest ten sam to nawet już bez bawienia się w szukanie elektryki do niego można pokusić się o piggyback i wykręcić go na hamowni na 170-180KM o ile silnik jest w dobrej kondycji bo wiemy że zniesie ze sporym zapasem
areksz121 - 06-04-2014, 23:33
Krzychu w 6A12 chyba wyczerpałem wszystkie tajemnice Wszystkie wolnossące 6A12 mają takie samo sprężanie 10:1 i MIVEC też. Zwróć uwagę, że aby 6A12 w Galu lepiej latało, pasuje ECU z FTO i jeszcze układ zapłonowy. W Galu masz 3 cewki obok silnika, a w FTO z MIVEC czy bez, to masz fajkocewki i trzy krótsze przewody WN. Jest różnica, bo nawet na starych kablach w przypadku fajkocewek nie idzie wyczuć wypadania zapłonów, jak to ma miejsce w ori 3 cewkach i 6 kabli w Galu Nie wiem tylko, czy w FTO non MIVEC jest też IFS.
Wszyc - 07-04-2014, 12:45
Będę myślał też nad upgrade'em zapłonu, myślałem też na kompresorem ale to sie zobaczy w przyszłym roku Twoja modyfikacja na Miveca fajna jest ale bardziej chciałbym uzyskać moc w dolnym przedziale obrotów niż na górze
tpodsiadlo - 08-04-2014, 19:47
tylko ze 6a12 w fto to jednak troche inny silnik, a 6a12 w viento (to jest chyba e74a) to jest to samiutko co w naszych, tylko ma 20 koni wiecej...
Wszyc - 08-04-2014, 19:59
tpodsiadlo napisał/a: | a 6a12 w viento (to jest chyba e74a) |
170 KM wersje to: E54A Viento II i E64A VX
a Viento, i MX to 145-150KM wszystko oznaczenia te same czyli E54A
jeszcze był VX-R czy 6A12 Mivec i to też ten sam kod modelu czyli E54A
z E7, E8 to już wszystko z 4x4
Czy to dokładnie ten sam silnik nie wiem jeżeli tak to śmiało kręcić można na większa ilość mocy we własnym zakresie bo raczej łap na elektronice z tego mocniejszego modelu nie położymy bo tego nigdzie nie ma :/
tpodsiadlo - 08-04-2014, 20:43
wg mojego katalogu viento II to 1.8 dohc 140km
a viento 4 to 2.0 v6 170km, ale moze jest blad...
a idzie jakos sprawdzic czy wtryski w e88 to jest to samo co w e54?, bo mam kompletny osprzet z e88 i mkze by cos pomodzil... jakby byly wieksze to mam jakies pompy paliwa rozne nawet ze stariona wiec bym mial mody za darmo
Wszyc - 08-04-2014, 21:16
tpodsiadlo napisał/a: |
wg mojego katalogu viento II to 1.8 dohc 140km
a viento 4 to 2.0 v6 170km, ale moze jest blad... |
Nie ma błędu Viento II to i 1.8 140KM i 2.0 170KM nie wiem co oznaczają te ich nazwy bo na pewno nie silniki z tego co widać
a Viento 4 to też 2.0 170KM z tym że 4x4 ale za to 1.8 4x4 to już nie Viento 4 haha popitolone to wszystko
Co do wtrysków to nie wiem Frost może by wiedział bo ma E88A i miał E54A ale on tu już nie zagląda
|
|
|