Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] Przelotowy układ wydechowy, stożek
Autor Wiadomość
Galant.TRN 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 1.8 16v 4g93 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Toruń
  Wysłany: 04-04-2014, 07:40   [E52A 1.8] Przelotowy układ wydechowy, stożek

Witam serdecznie wszystkich ! :)
Mam pytanko odnośnie tłumików, a mianowicie chodzi mi o przelot czyli rura bez katalizatora i srodkowego, ale ostatni chciałbym zostawić, aby nie było za głośno. Robił ktoś z was coś takiego w galanciku ?

Mam jeszcze pytanko co do stożka, ponieważ przepływomierz jest centralnie przed filtrem. Zakładaliście moze stożki do waszych ?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam :)
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 06-04-2014, 04:36   

jest jeszcze taka mala bombka tam z tylu na zagieciu, chociaz nie wiem co to jest. ja wywalilem tak jak poszesz katalizator i srodkowy tlumik, bylo za glosno, pozniej dalem tlumik przelotowy zamiast rury i nadal jest za glosno, bede zakladal jakis tlumik teraz jak wroce.

co prawda mam v6 ale jakiejs rpznicy w mocy nie bylo widocznej a huku duzo, lco do stozka to tak samo. mocnoejszy nie bedzie, moze nawet byc slabszy ale duzo huku narobi ... jak calibra:-)
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-04-2014, 13:27   

Prosta sprawa wszystko jest przewidziane i zoptymalizowane przez sztab mądrych głów z biura konstrukcyjnego. Wolny dolot i wydech się przydaje jak się coś zmienia w parametrach silnika. Jeżeli stożek i wydech na przelocie coś da Ci to bym się raczej zastanowił nad stanem poprzednich tłumików/ filtrów itp. :)

Ja już bym szedł w innym kierunku jeżeli chcesz mieć jakiś efekt na hamowni widoczny. To redukcja podciśnień, czyszczenie dolotu, zaślepienie EGR i ten katalizator bym wywalił gdyż to stary samochód i jeżeli katalizator ma równie tyle lat to bym go wyciął bo pewnie jego sprawność jest już umiarkowana a nowy wiadomo jakie ceny ;) .

Do tego nie wiem ile tam masz kuca ale Twój silnik występował w wersji 140KM bliższe różnice nie są znane ale myślę że warto się zainteresować ja wciąż czekam aż ktoś zgłębi ten ciekawy temat czym ten 115 bodajże konny silnik różni sie od tego 140sto konnego ;) Tak jak ja zgłębiam temat różnic 150/170km w 6A12 :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 06-04-2014, 16:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 06-04-2014, 14:39   

Zamiast kata - tłumik przelotowy. Żadna strumiennica itp. Stożek - odpuść , chyba że chcesz żeby buczał i stracił nieco na mocy ;) Póki nie doprowadzisz do stożka strumienia powietrza a tylko zastąpisz nim miejsce zamiast puszki to nic Ci to nie da a tylko pogorszy. Przerabiałem to już kiedyś ;) Wywal kata - jak radzi Wszyc i daj przelotowy (żeby się nie czepiali na diagnostyce to można kupić w pseudo obudowach)
_________________
Mitsumaniak
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 06-04-2014, 15:50   

Kurde Wszysc powiem Ci ze tez szukam roznicy, wiem ze 170 koni miala japonska wersja viento-4 i glowne elementy silnika sa te same, wiec obstawiam roznice w elektronice. A Ty cos znalazles gdzies?
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-04-2014, 16:13   

Ja póki co szukałem podobieństw z FTO wersji bez Miveca która ma 170KM z nadzieją że komputer będzie miał te same numery może ale niestety nie przeszczepienie kompa z FTO nie gwarantuje że otrzymamy zadowalające efekty :) W wolnym czasie poszperam jeszcze, też obstawiam elektrykę ;) jeżeli silnik jest ten sam to nawet już bez bawienia się w szukanie elektryki do niego można pokusić się o piggyback i wykręcić go na hamowni na 170-180KM o ile silnik jest w dobrej kondycji bo wiemy że zniesie ze sporym zapasem ;)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 06-04-2014, 23:33   

Krzychu w 6A12 chyba wyczerpałem wszystkie tajemnice :wink: Wszystkie wolnossące 6A12 mają takie samo sprężanie 10:1 i MIVEC też. Zwróć uwagę, że aby 6A12 w Galu lepiej latało, pasuje ECU z FTO i jeszcze układ zapłonowy. W Galu masz 3 cewki obok silnika, a w FTO z MIVEC czy bez, to masz fajkocewki i trzy krótsze przewody WN. Jest różnica, bo nawet na starych kablach w przypadku fajkocewek nie idzie wyczuć wypadania zapłonów, jak to ma miejsce w ori 3 cewkach i 6 kabli w Galu :wink: Nie wiem tylko, czy w FTO non MIVEC jest też IFS.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2014, 12:45   

Będę myślał też nad upgrade'em zapłonu, myślałem też na kompresorem ale to sie zobaczy w przyszłym roku Twoja modyfikacja na Miveca fajna jest ale bardziej chciałbym uzyskać moc w dolnym przedziale obrotów niż na górze ;)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 08-04-2014, 19:47   

tylko ze 6a12 w fto to jednak troche inny silnik, a 6a12 w viento (to jest chyba e74a) to jest to samiutko co w naszych, tylko ma 20 koni wiecej...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-04-2014, 19:59   

tpodsiadlo napisał/a:
a 6a12 w viento (to jest chyba e74a)


170 KM wersje to: E54A Viento II i E64A VX

a Viento, i MX to 145-150KM wszystko oznaczenia te same czyli E54A

jeszcze był VX-R czy 6A12 Mivec i to też ten sam kod modelu czyli E54A

z E7, E8 to już wszystko z 4x4

Czy to dokładnie ten sam silnik nie wiem jeżeli tak to śmiało kręcić można na większa ilość mocy we własnym zakresie bo raczej łap na elektronice z tego mocniejszego modelu nie położymy bo tego nigdzie nie ma :/
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 08-04-2014, 20:43   

wg mojego katalogu viento II to 1.8 dohc 140km
a viento 4 to 2.0 v6 170km, ale moze jest blad...

a idzie jakos sprawdzic czy wtryski w e88 to jest to samo co w e54?, bo mam kompletny osprzet z e88 i mkze by cos pomodzil... jakby byly wieksze to mam jakies pompy paliwa rozne nawet ze stariona wiec bym mial mody za darmo :-)
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-04-2014, 21:16   

tpodsiadlo napisał/a:

wg mojego katalogu viento II to 1.8 dohc 140km
a viento 4 to 2.0 v6 170km, ale moze jest blad...


Nie ma błędu Viento II to i 1.8 140KM i 2.0 170KM nie wiem co oznaczają te ich nazwy bo na pewno nie silniki z tego co widać :)

a Viento 4 to też 2.0 170KM z tym że 4x4 :) ale za to 1.8 4x4 to już nie Viento 4 haha :mrgreen: popitolone to wszystko

Co do wtrysków to nie wiem Frost może by wiedział bo ma E88A i miał E54A ale on tu już nie zagląda
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.