Pajero Ogólne - [Pajero] problemy z odpaleniem po przestanej nocy i lekkim p
Anonymous - 06-02-2007, 12:25 Temat postu: [Pajero] problemy z odpaleniem po przestanej nocy i lekkim p zakupilem za smieszne pieniadze samochodzik mitsubishi shogun 2,5diesel z 1988 roku,wszystko bylo by cacy gdyby nie to ze jak zostawie go na noc to rano niemoge odpalic.po odpaleniu i w ciagu dnia niema najmniejszych problemow z odpaleniem i pali od tykniecia.gdzie jest problem i co moge z tym zrobic??prosze o pomoc i z gory dzieki.zaznaczam ze jest to moj pierwszy dieselek i pamietam o grzaniu swiec.silnik ogolnie chodzi jak marznie niebierze oleju i jest w miare cichy(jak na diesla)zastanawialem sie nad pompka albo filtrem paliwatzn ten filtr jest chyba zespolony z pompka reczna.pomozcie prosze
Hugo - 06-02-2007, 14:20
Sprawdzałeś czy grzeją świece żarowe?
Anonymous - 06-02-2007, 14:35 Temat postu: wsumie to nie niesprawdzilem bo jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala a tymbardziej jak ja sprawdzic.jesli mozesz mo podpowiedziec to z gory dziekuje za kazda pomoc
akbi - 06-02-2007, 18:08
shogunpajerofan, wykręć świece z silnika, podłącz z powrotem kabel i zewrzyj gwint świecy z masą samochodu (może być silnik) Jeśli końcówka świecy zacznie się jarzyć to znaczy, że jest OK, a jeśli nie, to jest do wyrzucenia
... aha, w momencie sprawdzania "jarzenia" świecy, oczywiście przekręć stacyjkę
Anonymous - 06-02-2007, 22:20
shogunpajerofan napisał/a: | jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala |
Moze pierw inne pytanie. Czy podgrzals swiece przed odpaleniem? Sorki za tak banalne pytanie ale trzeba zaczynac od najprostszych spraw. A jak piszesz ze to Twoj pierwszy diesel i nie wiesz jak dziala swieca to mysle ze sie nie obrazisz ze zadalem takie pytanie.
tomusn - 06-02-2007, 22:46
shogunpajerofan napisał/a: | niesprawdzilem bo jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala a tymbardziej jak ja sprawdzic.jesli mozesz mo podpowiedziec to z gory dziekuje za kazda pomoc |
Wikipedia napisał/a: | Świeca żarowa - urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich, służące do ułatwienia rozruchu.
Świeca żarowa jest specjalną grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika,a jej element grzejny umieszczony jest we wnętrzu komory spalania w silniku z wtryskiem pośrednim lub w kolektorze ssącym silnika z wtryskiem bezpośrednim. Wskutek przepływu prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora, a w silniku z wtryskiem pośrednim od rozgrzanej do czerwoności powierzchni grzejnej świecy zapala się paliwo wtryśnięte podczas uruchamiania silnika co skutecznie ułatwia rozruch. |
Stosowanie: należy przekręcić kluczyk, ale nie zapalać auta, powinna się zapalić kontrolka ze spiralką i zgasnąć (nie wiem jak w Pajero) i po kilku (kilkunastu) sekundach zapalić auto.
jak jest rozgrzane już nie trzeba podgrzewać świecami żarowymi i odpala bez problemu.
wersja druga: zapoznać użytkowników aut z silnikiem diesla i pogadać
Anonymous - 07-02-2007, 00:51
swiec jeszcze niesprawdzilem ale zrobie to rano.pytalem kumpla ile sie swiece grzeja to dostalem odpowiedz ze okolo 10-15 sekund a ja zauwazylem tak u siebie:
1-zanim grzanie swiecy sie zalaczy mija okolo 5 sekund
2-od zalaczenia grzania do wylaczenia kontrolki grzania mija okolo 2 minut to troche za dlugo chyba.
i nie niegniewam sie o takie pytania bo sensu niema.wiesz kazda pomoc jest potrzebna zwlaszcza jak sie jest kompletnym laikiem.do tej pory mialaem do czynienia z benzyniakami i nawet sam je robilem a golfa mam w malym palcu.ale nie tu temat.spodobaly mi sie miski i tu chcem sie zakorzenic.ale mam dosc uparty wozik.jak mozecie to kazda informacja na jego temat mi sie przyda jednak narazie zalezy minajbardziej na bezproblemowym odpalaniu tego pojazdu i jego exploatacji.czy powinienem sprawdzic napiecie idace na swiece??
a moze prad jest za niski ??
Hugo - 07-02-2007, 09:20
shogunpajerofan napisał/a: | 2-od zalaczenia grzania do wylaczenia kontrolki grzania mija okolo 2 minut to troche za dlugo chyba. | Zdecydowanie za długo. Myślę, że warto sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Może jest uszkodzony i nie wyłącza w porę grzania?
Anonymous - 07-02-2007, 14:26 Temat postu: sprawdzilem swiece oki swiece sprawdzone i niechca grzac a przekaznik swoja droga dlugo trzyma.sprawdzilem napiecie na swiecy i jest 12,5v a swieca sie niezazy.zastanawia mnie fakt ze jednak na poczatku palil ale wkoncu ma swoje lata wiec ma prawo sie popsuc.pytanie mam co do przekaznika-a mianowicie czy go rozbierac i starac sie go naprawic czy poprostu kupic nowy.
Hugo - 07-02-2007, 14:41
shogunpajerofan napisał/a: | pytanie mam co do przekaznika-a mianowicie czy go rozbierac i starac sie go naprawic czy poprostu kupic nowy |
Najpierw wymień świece. Potem zobacz jak długo grzeje. Może przekaźnik wariuje przez przepalone świece?
akbi - 07-02-2007, 14:45
Proponuję tak jak Hugo, radzi. kiedyś też miałem diesla i świece czasem padały z dnia na dzień
Anonymous - 07-02-2007, 14:46 Temat postu: chyba znalazlem ogolnie z czrerech swiec pala tylko 2 ale wymienie chyba wszystkie a przekaznik jest cholernie zardzewialy tylko dzwonilem do zaprzyjaznionego dealera czesci i stwierdzi ze nowego sie nieoplaca wiec czy istnieje mozliwosc podmiany z innego autka??.ps do czyszczsenia mam wszystkie koncowki laczace elektryke bo byly stalowe i rowniez sa zardzewiale.macie moze jeszcze jakies pomysly??ja postaram sie o zakup swiec dzisiaj i odrazu z rana wymienie bo teraz do pracki lece.a i jakby ktos potrzebowal jakis czesci do miskow to dajcie znac mam dostep do uzywek czasem bo w najblkizszej okolicy mam 3 szroty dosc duze i jak trafie jakies mitsu to bede pisal co jest
Hugo - 07-02-2007, 14:53
shogunpajerofan napisał/a: | ogolnie z czrerech swiec pala tylko 2 ale wymienie chyba wszystkie |
Tylko jakieś z wyższej półki (czyt. nie najtańsze). Też miałem kiedyś diesela i świece podróby prod. włoskiej w tym przypadku wytrzymywały max. 2 tygodnie. Były o połowę tańsze od Bosha.
tomusn - 07-02-2007, 22:30
Hugo napisał/a: | Też miałem kiedyś diesela i świece podróby prod. włoskiej w tym przypadku wytrzymywały max. 2 tygodnie. |
PIMAX? fakt, tańsze od NGK chyba 4-krotnie, mówisz że takie cienkie?
Hugo - 08-02-2007, 00:05
Nie napewno nie takie. Nazwa ich zaczynała się na literę I...i...i zapomniałem
|
|
|