Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
24-02-2007, 11:33
[Pajero] problemy z odpaleniem po przestanej nocy i lekkim p
Autor Wiadomość
shogunpajerofan
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 12:25   [Pajero] problemy z odpaleniem po przestanej nocy i lekkim p

zakupilem za smieszne pieniadze samochodzik mitsubishi shogun 2,5diesel z 1988 roku,wszystko bylo by cacy gdyby nie to ze jak zostawie go na noc to rano niemoge odpalic.po odpaleniu i w ciagu dnia niema najmniejszych problemow z odpaleniem i pali od tykniecia.gdzie jest problem i co moge z tym zrobic??prosze o pomoc i z gory dzieki.zaznaczam ze jest to moj pierwszy dieselek i pamietam o grzaniu swiec.silnik ogolnie chodzi jak marznie niebierze oleju i jest w miare cichy(jak na diesla)zastanawialem sie nad pompka albo filtrem paliwatzn ten filtr jest chyba zespolony z pompka reczna.pomozcie prosze
Ostatnio zmieniony przez robot 10-02-2007, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2007, 14:20   

Sprawdzałeś czy grzeją świece żarowe?
 
 
shogunpajerofan
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 14:35   wsumie to nie

niesprawdzilem bo jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala a tymbardziej jak ja sprawdzic.jesli mozesz mo podpowiedziec to z gory dziekuje za kazda pomoc
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-02-2007, 18:08   

shogunpajerofan, wykręć świece z silnika, podłącz z powrotem kabel i zewrzyj gwint świecy z masą samochodu (może być silnik) Jeśli końcówka świecy zacznie się jarzyć to znaczy, że jest OK, a jeśli nie, to jest do wyrzucenia

... aha, w momencie sprawdzania "jarzenia" świecy, oczywiście przekręć stacyjkę
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2007, 22:20   

shogunpajerofan napisał/a:
jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala

Moze pierw inne pytanie. Czy podgrzals swiece przed odpaleniem? Sorki za tak banalne pytanie ale trzeba zaczynac od najprostszych spraw. A jak piszesz ze to Twoj pierwszy diesel i nie wiesz jak dziala swieca to mysle ze sie nie obrazisz ze zadalem takie pytanie.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-02-2007, 22:46   

shogunpajerofan napisał/a:
niesprawdzilem bo jest to moje pierwsze autko typu diesel i nawet niewiem jak taka swieca dziala a tymbardziej jak ja sprawdzic.jesli mozesz mo podpowiedziec to z gory dziekuje za kazda pomoc
Wikipedia napisał/a:
Świeca żarowa - urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich, służące do ułatwienia rozruchu.

Świeca żarowa jest specjalną grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika,a jej element grzejny umieszczony jest we wnętrzu komory spalania w silniku z wtryskiem pośrednim lub w kolektorze ssącym silnika z wtryskiem bezpośrednim. Wskutek przepływu prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora, a w silniku z wtryskiem pośrednim od rozgrzanej do czerwoności powierzchni grzejnej świecy zapala się paliwo wtryśnięte podczas uruchamiania silnika co skutecznie ułatwia rozruch.


Stosowanie: należy przekręcić kluczyk, ale nie zapalać auta, powinna się zapalić kontrolka ze spiralką i zgasnąć (nie wiem jak w Pajero) i po kilku (kilkunastu) sekundach zapalić auto.
jak jest rozgrzane już nie trzeba podgrzewać świecami żarowymi i odpala bez problemu.

wersja druga: zapoznać użytkowników aut z silnikiem diesla i pogadać :D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
shogunpajerofan
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 00:51   

swiec jeszcze niesprawdzilem ale zrobie to rano.pytalem kumpla ile sie swiece grzeja to dostalem odpowiedz ze okolo 10-15 sekund a ja zauwazylem tak u siebie:
1-zanim grzanie swiecy sie zalaczy mija okolo 5 sekund
2-od zalaczenia grzania do wylaczenia kontrolki grzania mija okolo 2 minut to troche za dlugo chyba.
i nie niegniewam sie o takie pytania bo sensu niema.wiesz kazda pomoc jest potrzebna zwlaszcza jak sie jest kompletnym laikiem.do tej pory mialaem do czynienia z benzyniakami i nawet sam je robilem a golfa mam w malym palcu.ale nie tu temat.spodobaly mi sie miski i tu chcem sie zakorzenic.ale mam dosc uparty wozik.jak mozecie to kazda informacja na jego temat mi sie przyda jednak narazie zalezy minajbardziej na bezproblemowym odpalaniu tego pojazdu i jego exploatacji.czy powinienem sprawdzic napiecie idace na swiece??
a moze prad jest za niski ??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2007, 09:20   

shogunpajerofan napisał/a:
2-od zalaczenia grzania do wylaczenia kontrolki grzania mija okolo 2 minut to troche za dlugo chyba.
Zdecydowanie za długo. Myślę, że warto sprawdzić przekaźnik świec żarowych. Może jest uszkodzony i nie wyłącza w porę grzania?
 
 
shogunpajerofan
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 14:26   sprawdzilem swiece

oki swiece sprawdzone i niechca grzac a przekaznik swoja droga dlugo trzyma.sprawdzilem napiecie na swiecy i jest 12,5v a swieca sie niezazy.zastanawia mnie fakt ze jednak na poczatku palil ale wkoncu ma swoje lata wiec ma prawo sie popsuc.pytanie mam co do przekaznika-a mianowicie czy go rozbierac i starac sie go naprawic czy poprostu kupic nowy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2007, 14:41   

shogunpajerofan napisał/a:
pytanie mam co do przekaznika-a mianowicie czy go rozbierac i starac sie go naprawic czy poprostu kupic nowy

Najpierw wymień świece. Potem zobacz jak długo grzeje. Może przekaźnik wariuje przez przepalone świece?
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-02-2007, 14:45   

Proponuję tak jak Hugo, radzi. kiedyś też miałem diesla i świece czasem padały z dnia na dzień
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
shogunpajerofan
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 14:46   chyba znalazlem

ogolnie z czrerech swiec pala tylko 2 ale wymienie chyba wszystkie a przekaznik jest cholernie zardzewialy tylko dzwonilem do zaprzyjaznionego dealera czesci i stwierdzi ze nowego sie nieoplaca wiec czy istnieje mozliwosc podmiany z innego autka??.ps do czyszczsenia mam wszystkie koncowki laczace elektryke bo byly stalowe i rowniez sa zardzewiale.macie moze jeszcze jakies pomysly??ja postaram sie o zakup swiec dzisiaj i odrazu z rana wymienie bo teraz do pracki lece.a i jakby ktos potrzebowal jakis czesci do miskow to dajcie znac mam dostep do uzywek czasem bo w najblkizszej okolicy mam 3 szroty dosc duze i jak trafie jakies mitsu to bede pisal co jest
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2007, 14:53   

shogunpajerofan napisał/a:
ogolnie z czrerech swiec pala tylko 2 ale wymienie chyba wszystkie

Tylko jakieś z wyższej półki (czyt. nie najtańsze). Też miałem kiedyś diesela i świece podróby prod. włoskiej w tym przypadku wytrzymywały max. 2 tygodnie. Były o połowę tańsze od Bosha.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-02-2007, 22:30   

Hugo napisał/a:
Też miałem kiedyś diesela i świece podróby prod. włoskiej w tym przypadku wytrzymywały max. 2 tygodnie.

PIMAX? fakt, tańsze od NGK chyba 4-krotnie, mówisz że takie cienkie?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2007, 00:05   

tomusn napisał/a:
PIMAX?
Nie napewno nie takie. Nazwa ich zaczynała się na literę I...i...i zapomniałem :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.