To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - Chciałbym kupić Carismę!

Anonymous - 06-02-2007, 16:30
Temat postu: Chciałbym kupić Carismę!
Cześć! Poszukuję Carismy z rocznika 2000-2002, diesel, w b. dobrym stanie, bezwypadkową. Są tu spece, którzy o tych autach wiedzą wszystko i liczę, że będziecie wiedzieli kto aktualnie ma coś na sprzedaż. Mieszkam w Krakowie, więc przede wszystkim interesują mnie oferty z woj. małopolskiego i okolic. Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam, kalpol.
Robson86 - 06-02-2007, 21:17

Jaki silnik diesla Cie interesuje???....
Zalezy jak lubisz sie poruszac...dynamicznie, czy wystarcza Ci srednia predkosc. Diesel 1,9td jest troszke trwalszy(mniej wymagajacy??) od swoich mocniejszych braci (ktorzy sa tez bardziej wymagajacy jesli chodzi o jakosc ropy), lecz jest takze glosniejszy oraz mniej dynamiczny. Jesli lubisz sie poruszac dynamicznie to raczej rozejrzyj sie za dieselkiem z bezposrednim wtryskiem (DI-D). Ale duzo zalezy tez od konkretnego egzemplarza. Na pewno trzeba uwazac na turbiny, oraz czy nie ma wyciekow z silnika i przekladni :!:
Moze sie zdazyc takze ze skrzynia biegow bedzie chodzila malo precyzyjnie- zuzycie tulejek lewarka. Warto sprawdzic tez przeguby. Pamietaj ze wszystkie silniki diesla pochodza od Renault, a skrzynie biegow (w dieslach) sa produkcji Volvo.
Pozdrawiam
Ja Ci tak mniej wiecej zobrazowalem co i jak...ale poczekaj na opinie osob ktore jezdza na codzien dieslekami :D

Chooper - 06-02-2007, 21:54

Robson86 napisał/a:
Jaki silnik diesla Cie interesuje???....



po liftingu jeszcze go 1.9 TD częstujesz ???

Anonymous - 06-02-2007, 22:16

Chooper napisał/a:
po liftingu jeszcze go 1.9 TD częstujesz ???

Wydaje mi sie ze jakis czas byl montowany ten silnik. W zwyklym TD skrzynia biegow to porazka. Zreszta w DI-D chyba tez, ale tego na 100% nie jestem pewny.

Robson86 - 06-02-2007, 22:46

Chooper napisał/a:
po liftingu jeszcze go 1.9 TD częstujesz

W sumie to masz racje....
DI-D sa cichsze, "kulturalniej" pracuja, sa bardziej dynamiczne....szczegolnie ten 115KM :D :D

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2183943
ewentualnie ta jest calkiem fajna
http://www.motoallegro.pl...did_diesel.html
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1757527
http://www.motoallegro.pl..._did_klima.html
Co myslicie????????????????
Pozdroo

Anonymous - 07-02-2007, 08:00

Hej, dzięki za te pierwsze podpowiedzi. Jeśli chodzi o konkretny typ diesla to zależy mi przede wszystkim na oszczędnym spalaniu i dobrej kulturze pracy. Nie zależy mi na mocy, osiągach, prędkości, itp. A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle? Rzeczywiście często się psują?
Mam też dodatkowe pytanie: jak to jest z tymi znaczkami i napisami z przodu i z tyłu samochodu? Czytałem kilka postów i to mnie zainteresowało. Zawsze z przodu ma być srebrny diament a z tyłu czerwony (w rocznikach 2000-2002)?

[ Dodano: 07-02-2007, 09:28 ]
Mam też pytanie, jak wyglądają teraz te opłaty przy rejestracji sprowadzonego auta, bo z tego co wiem nie ma juz akcyzy. Ile one w sumie wynoszą i czy zależą od wartości pojazdu.
Drugie pytanie: pisaliście o częstych usterkach tulei w skrzyni biegów. Ile kosztuje ich wymiana? I jak często to może się zdarzać?

Anonymous - 07-02-2007, 10:52

Powiem tak. Najpierw jeździłem Carismą 1,9 TD z 1998r przez dwa latka.
Silnik jest suboszczędny. Przy właściwej jeździe można zejść ze spalaniem nawet poniżej 6l/100km. Faktem jest, że niestety hałasuje. Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Ze skrzynią to nie jest tak źle jak to wygląda. Co prawda daleko jej do precyzji, ale ja miałem tyle szczęścia, że przez dwa lata nie potrzebowałem wymiany ani jednego elementu związanego ze skrzynią. Chyba, że weźmiemy pod uwagę wysprzęglik. Padł, ale zestaw naprawczy załatwił sprawę. Z silnikiem też nie było problemów.
Są sprawy oczywiste takie jak olej, filtry, rozrząd, ale to w kazdym silniku. kupiłem tamtą Carismę jak miała najechane 159 tys. sam zrobiłem nią 100tys. i jestem w 100% zadowolony z autka.
Aha i mała wzmianka. W dzień sprzedaży zauważyłem, ze jest lekki wyciek pod skrzynią biegów, ale przyszłego, a teraz teraźniejszego właściciela to nie ruszyo, więc nie wiem jakie są aktualne perypetie spowodowane wyciekiem.

Cytat:
A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle? Rzeczywiście często się psują?


Ogólnie podsumowując 1,9 TD nastaw się raczej na zawieszenie niż na silnik.

Natomiast 1,9 DID jeżdżę dopiero od niecałych dwóch, może trzech tygodni, no i pierwsze wrażenia po przesiadce są piorunujące.
Szkrzynia jest bardzo preczyjna (póki co) no i silniczek jest cichutki prawie jak benzyniak. To tyle o zaletach, a o wadach napiszę w przyszłym roku :wink:


Cytat:
Mam też pytanie, jak wyglądają teraz te opłaty przy rejestracji sprowadzonego auta, bo z tego co wiem nie ma juz akcyzy. Ile one w sumie wynoszą i czy zależą od wartości pojazdu.


A opłaty:
Tłumaczenia papierów: do 80 do 160zł, w moim przypadku 110zł
Urząd celny: 2% od wartości na umowie, w moim przypadku wpisałem tyle, że wyniosło mnie 240zł, znaczek skarbowy 17zł (przelew na konto wszystko z potwierdzeniami)
Urząd skarbowy: 160zł za wydanie VAT-25
Przegląd techniczny: chyba 150 zł. Nie pamiętam dokładnie chociaż to było trzy tygodnie temu, ale ponoć stwaka jest jednakowa wszędzie
Rejestracja: Opłata za papiery i blachy 244zł, znaczek skarbowy 5zł, opłata recyklingowa 500zł

Razem: ponad 1300 zł :wink:

[ Dodano: 07-02-2007, 10:57 ]
To coś może pomóc do tulejek

Robson86 - 07-02-2007, 11:48

kalpol napisał/a:
jak to jest z tymi znaczkami i napisami z przodu i z tyłu samochodu

Mniej wiecej od 99' do 2001/02 byly znaczki czwerone zarowno z przodu jak i z tylu
Natomiast po 2002 roku zastapione je znaczkami srebrnymi-(przy okazji zmiany znaczkow na srebrnem, przyciemnili przednie swiatla (takie czarne obudowy :D ))
kalpol napisał/a:
A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle

mysle ze zle nie jest...ale dosyc czesto (choc to tez zalezy) zuzywaja sie tulejki przy lewarku odpowiedzialne za precyzyjna zmiane biegow (bez haczen).
kalpol napisał/a:
Ile kosztuje ich wymiana

Z tego co pamietam jak ktos pisal chyba 70zl.
kalpol napisał/a:
I jak często to może się zdarzać?

Zalezy...jak czesto zmieniasz biegi :mrgreen: :mrgreen:
a tak szczerze to o tym niech Ci ktos napisze kto jezdzi na codzien Dieslem :D
Pozdrawiam
Jak bedziesz mial jakies typy albo stronki z wypatrzona Cari to wrzuc na forum...to cos podradzimy :!:
pozdroo

Anonymous - 07-02-2007, 13:40

Dzięki za wszystkie informacje. Na pewno się przydadzą.

Wiadomo, że w dieslu newralgicznym punktem jest pompa. Jak "na oko" i "na szybko" ocenić jej stan? Nie wiem: wycieki, stabilne wolne obroty, stuki?

Student - 07-02-2007, 14:43

Pompa i turbina, jak życie pokazuje turbina pada szybciej :twisted: w nowych dieslach niż pompa.
Zaraz pojawią się głosy że jak dobrze użytkujesz to jest wieczna ale dla mnie 150tyś i wymiana turbo koszty ok 1tyś do 3tyś. w zależności od marki i modelu a to już boli, dodatkowo nigdy nie wiesz czy poprzedni właściciel dbał o turbo :cry:

Anonymous - 07-02-2007, 15:04

Czy turbina jest w każdym dieslu czy tylko w turbodieslach? Jak oceniacie silnik Di-D pod względem trwałości i awaryjności owych pomp i turbin? (sorry za banalne pytanie ale jestem kompletnym laikiem...:)
Robson86 - 07-02-2007, 20:02

kalpol napisał/a:
Czy turbina jest w każdym dieslu czy tylko w turbodieslach

Turbiny sa we wszystkich TURBOdieslach, a w zwyklych wolnossacych dieslach ich nie ma.
Ale nie masz sie co martwic w Cari byly tylko TurboDiesle :wink:
kalpol napisał/a:
Jak oceniacie silnik Di-D pod względem trwałości i awaryjności owych pomp i turbin?

...ja Ci moge tylko powiedziec ze wiele zalezy od poprzedniego wlasciciela czy dbal o turbinke, nie pilowal silnika i gasil od razu silnika itp....wiele zalezy tez od systematycznej wymiany oleju :!: :D
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group