 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:30 |
Chciałbym kupić Carismę! |
Autor |
Wiadomość |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 16:30 Chciałbym kupić Carismę!
|
|
|
Cześć! Poszukuję Carismy z rocznika 2000-2002, diesel, w b. dobrym stanie, bezwypadkową. Są tu spece, którzy o tych autach wiedzą wszystko i liczę, że będziecie wiedzieli kto aktualnie ma coś na sprzedaż. Mieszkam w Krakowie, więc przede wszystkim interesują mnie oferty z woj. małopolskiego i okolic. Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam, kalpol. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-02-2007, 21:17
|
|
|
Jaki silnik diesla Cie interesuje???....
Zalezy jak lubisz sie poruszac...dynamicznie, czy wystarcza Ci srednia predkosc. Diesel 1,9td jest troszke trwalszy(mniej wymagajacy??) od swoich mocniejszych braci (ktorzy sa tez bardziej wymagajacy jesli chodzi o jakosc ropy), lecz jest takze glosniejszy oraz mniej dynamiczny. Jesli lubisz sie poruszac dynamicznie to raczej rozejrzyj sie za dieselkiem z bezposrednim wtryskiem (DI-D). Ale duzo zalezy tez od konkretnego egzemplarza. Na pewno trzeba uwazac na turbiny, oraz czy nie ma wyciekow z silnika i przekladni
Moze sie zdazyc takze ze skrzynia biegow bedzie chodzila malo precyzyjnie- zuzycie tulejek lewarka. Warto sprawdzic tez przeguby. Pamietaj ze wszystkie silniki diesla pochodza od Renault, a skrzynie biegow (w dieslach) sa produkcji Volvo.
Pozdrawiam
Ja Ci tak mniej wiecej zobrazowalem co i jak...ale poczekaj na opinie osob ktore jezdza na codzien dieslekami |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2007, 21:54
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Jaki silnik diesla Cie interesuje???.... |
po liftingu jeszcze go 1.9 TD częstujesz ??? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2007, 22:16
|
|
|
Chooper napisał/a: | po liftingu jeszcze go 1.9 TD częstujesz ??? |
Wydaje mi sie ze jakis czas byl montowany ten silnik. W zwyklym TD skrzynia biegow to porazka. Zreszta w DI-D chyba tez, ale tego na 100% nie jestem pewny. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 08:00
|
|
|
Hej, dzięki za te pierwsze podpowiedzi. Jeśli chodzi o konkretny typ diesla to zależy mi przede wszystkim na oszczędnym spalaniu i dobrej kulturze pracy. Nie zależy mi na mocy, osiągach, prędkości, itp. A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle? Rzeczywiście często się psują?
Mam też dodatkowe pytanie: jak to jest z tymi znaczkami i napisami z przodu i z tyłu samochodu? Czytałem kilka postów i to mnie zainteresowało. Zawsze z przodu ma być srebrny diament a z tyłu czerwony (w rocznikach 2000-2002)?
[ Dodano: 07-02-2007, 09:28 ]
Mam też pytanie, jak wyglądają teraz te opłaty przy rejestracji sprowadzonego auta, bo z tego co wiem nie ma juz akcyzy. Ile one w sumie wynoszą i czy zależą od wartości pojazdu.
Drugie pytanie: pisaliście o częstych usterkach tulei w skrzyni biegów. Ile kosztuje ich wymiana? I jak często to może się zdarzać? |
|
|
|
 |
Tomecki [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 10:52
|
|
|
Powiem tak. Najpierw jeździłem Carismą 1,9 TD z 1998r przez dwa latka.
Silnik jest suboszczędny. Przy właściwej jeździe można zejść ze spalaniem nawet poniżej 6l/100km. Faktem jest, że niestety hałasuje. Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Ze skrzynią to nie jest tak źle jak to wygląda. Co prawda daleko jej do precyzji, ale ja miałem tyle szczęścia, że przez dwa lata nie potrzebowałem wymiany ani jednego elementu związanego ze skrzynią. Chyba, że weźmiemy pod uwagę wysprzęglik. Padł, ale zestaw naprawczy załatwił sprawę. Z silnikiem też nie było problemów.
Są sprawy oczywiste takie jak olej, filtry, rozrząd, ale to w kazdym silniku. kupiłem tamtą Carismę jak miała najechane 159 tys. sam zrobiłem nią 100tys. i jestem w 100% zadowolony z autka.
Aha i mała wzmianka. W dzień sprzedaży zauważyłem, ze jest lekki wyciek pod skrzynią biegów, ale przyszłego, a teraz teraźniejszego właściciela to nie ruszyo, więc nie wiem jakie są aktualne perypetie spowodowane wyciekiem.
Cytat: | A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle? Rzeczywiście często się psują? |
Ogólnie podsumowując 1,9 TD nastaw się raczej na zawieszenie niż na silnik.
Natomiast 1,9 DID jeżdżę dopiero od niecałych dwóch, może trzech tygodni, no i pierwsze wrażenia po przesiadce są piorunujące.
Szkrzynia jest bardzo preczyjna (póki co) no i silniczek jest cichutki prawie jak benzyniak. To tyle o zaletach, a o wadach napiszę w przyszłym roku
Cytat: | Mam też pytanie, jak wyglądają teraz te opłaty przy rejestracji sprowadzonego auta, bo z tego co wiem nie ma juz akcyzy. Ile one w sumie wynoszą i czy zależą od wartości pojazdu. |
A opłaty:
Tłumaczenia papierów: do 80 do 160zł, w moim przypadku 110zł
Urząd celny: 2% od wartości na umowie, w moim przypadku wpisałem tyle, że wyniosło mnie 240zł, znaczek skarbowy 17zł (przelew na konto wszystko z potwierdzeniami)
Urząd skarbowy: 160zł za wydanie VAT-25
Przegląd techniczny: chyba 150 zł. Nie pamiętam dokładnie chociaż to było trzy tygodnie temu, ale ponoć stwaka jest jednakowa wszędzie
Rejestracja: Opłata za papiery i blachy 244zł, znaczek skarbowy 5zł, opłata recyklingowa 500zł
Razem: ponad 1300 zł
[ Dodano: 07-02-2007, 10:57 ]
To coś może pomóc do tulejek |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-02-2007, 11:48
|
|
|
kalpol napisał/a: | jak to jest z tymi znaczkami i napisami z przodu i z tyłu samochodu |
Mniej wiecej od 99' do 2001/02 byly znaczki czwerone zarowno z przodu jak i z tylu
Natomiast po 2002 roku zastapione je znaczkami srebrnymi-(przy okazji zmiany znaczkow na srebrnem, przyciemnili przednie swiatla (takie czarne obudowy )) kalpol napisał/a: | A z tymi skrzyniami biegów jest aż tak źle |
mysle ze zle nie jest...ale dosyc czesto (choc to tez zalezy) zuzywaja sie tulejki przy lewarku odpowiedzialne za precyzyjna zmiane biegow (bez haczen).
kalpol napisał/a: | Ile kosztuje ich wymiana |
Z tego co pamietam jak ktos pisal chyba 70zl. kalpol napisał/a: | I jak często to może się zdarzać? |
Zalezy...jak czesto zmieniasz biegi
a tak szczerze to o tym niech Ci ktos napisze kto jezdzi na codzien Dieslem
Pozdrawiam
Jak bedziesz mial jakies typy albo stronki z wypatrzona Cari to wrzuc na forum...to cos podradzimy
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:40
|
|
|
Dzięki za wszystkie informacje. Na pewno się przydadzą.
Wiadomo, że w dieslu newralgicznym punktem jest pompa. Jak "na oko" i "na szybko" ocenić jej stan? Nie wiem: wycieki, stabilne wolne obroty, stuki? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-02-2007, 14:43
|
|
|
Pompa i turbina, jak życie pokazuje turbina pada szybciej w nowych dieslach niż pompa.
Zaraz pojawią się głosy że jak dobrze użytkujesz to jest wieczna ale dla mnie 150tyś i wymiana turbo koszty ok 1tyś do 3tyś. w zależności od marki i modelu a to już boli, dodatkowo nigdy nie wiesz czy poprzedni właściciel dbał o turbo |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
kalpol [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 15:04
|
|
|
Czy turbina jest w każdym dieslu czy tylko w turbodieslach? Jak oceniacie silnik Di-D pod względem trwałości i awaryjności owych pomp i turbin? (sorry za banalne pytanie ale jestem kompletnym laikiem...:) |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-02-2007, 20:02
|
|
|
kalpol napisał/a: | Czy turbina jest w każdym dieslu czy tylko w turbodieslach |
Turbiny sa we wszystkich TURBOdieslach, a w zwyklych wolnossacych dieslach ich nie ma.
Ale nie masz sie co martwic w Cari byly tylko TurboDiesle
kalpol napisał/a: | Jak oceniacie silnik Di-D pod względem trwałości i awaryjności owych pomp i turbin? |
...ja Ci moge tylko powiedziec ze wiele zalezy od poprzedniego wlasciciela czy dbal o turbinke, nie pilowal silnika i gasil od razu silnika itp....wiele zalezy tez od systematycznej wymiany oleju
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|
|