Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Przepływomierz
Marcin93 - 05-01-2015, 20:48 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Przepływomierz Witam wszystkich. Otóż mój problem polega na tym:Kiedy auto dobrze się nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrów to zaczyna delikatnie przerywać.Przepustnica wyczyszczona. Moje pytanie jest takie: Czy można wyczyścić jakoś przepływomierz? Może jest jakiś środek do czyszczenia albo jakiś sposób na wyczyszczenie? Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam Marcin
robertdg - 05-01-2015, 21:49
Ryzykowny zabieg, bardzo czułe elementy, najbezpieczniej podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste, może problemy z ciśnieniem paliwa byc.
plecho1 - 06-01-2015, 13:36
Do czyszczenia przepływki najlepiej użyć specjalnego preparatu np. coś takiego http://e-katalog.intercar...,100085,249400/ i oczywiście tylko tym spryskać aby nie uszkodzić sensora który jest bardzo delikatny.
Marcin93 - 06-01-2015, 19:56
Dziękuję za szybką odpowiedź. robertdg: Jakie parametry są prawidłowe jeśli chodzi o wtrysk paliwa lub przepływ powietrza, jakie najlepiej parametry odczytać bo za bardzo nie znam się na tych tematach ? plecho1: Czy jeśli użyje tego preparatu to będę mógł popsikać cały przepływomierz razem z sensorem czy lepiej zostawić go w spokoju?
plecho1 - 06-01-2015, 20:06
Sam sensor tylko spsikaj a resztę możesz dodatkowo potraktować jakimś pędzlem.
robertdg - 06-01-2015, 21:20
Marcin93 napisał/a: | Jakie parametry są prawidłowe jeśli chodzi o wtrysk paliwa lub przepływ powietrza, jakie najlepiej parametry odczytać bo za bardzo nie znam się na tych tematach ? | Temperatura powietrza zasysanego zgodna z temperaturą zewnętrzną, ciśnienie atmosferyczne zgodne z aktalnym na danej wysokości n.p.m. częstotliwość pracy na biegu jałowym 35Hz +/-10Hz
Czasy wtrysku paliwa w zalezności od zmiennych, np przy roboczej temperaturze na biegu jałowym w okolicach 2ms+/-0.5ms, ale tu nie ma reguły bo jest dużo wiecej zmiennych wpływających na to
Marcin93 - 07-01-2015, 16:33
Dzięki robertdg sprawdzę te parametry w piątek po powrocie z pracy na rozgrzanym silniku i wtedy napiszę rezultat.:)Co do czyszczenia to na pewno muszę to zrobić, bo przy czyszczeniu przepustnicy zauważyłem osad na ściankach przepływomierza jak i na kartce od strony filtra powietrza.
volve - 07-01-2015, 18:45
Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? Rocznik i wersja auta ?
Ogólnie samo czyszczenie nie zawsze pomaga. Być może ktoś kiedyś grzebał przy przepustnicy, bądź przestawił się TPS. Przydałaby się też wiedza, jak zachowuje się ciśnienie paliwa za pompą WC. Jakieś błędy są ?
Ewentualnie jakbyś był kiedyś w Szczecinie, to odezwij się do mnie...jeśli nie będę mocno zajęty w danym czasie, to możemy troszkę powalczyć z GDI.
Marcin93 - 07-01-2015, 19:18
Przepustnica na linkę.Carisma 1.8 GDI 99 r. Błędów żadnych nie ma. Wydaje mi się że było grzebane przy niej bo uszczelka jakaś dorabiana chyba.
robertdg - 07-01-2015, 20:53
Wg mnie powinieneś sie zainteresowac tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 porobić logi, w pracy rzeczywistej obejrzysz wiele parametrów
Bismarck - 07-01-2015, 21:50
Marcin93 napisał/a: | Przepustnica na linkę.Carisma 1.8 GDI 99 r. Błędów żadnych nie ma. Wydaje mi się że było grzebane przy niej bo uszczelka jakaś dorabiana chyba. |
volve napisał/a: | Ewentualnie jakbyś był kiedyś w Szczecinie, to odezwij się do mnie...jeśli nie będę mocno zajęty w danym czasie, to możemy troszkę powalczyć z GDI. |
Na mnie tez mozesz liczyc jak bys sie pokazal w Szczecinie i wrazie klopotu mam zapasowa przepustnice aby podmienic i zobaczyc czy to w tym jest problem jezdzilem na niej wiec jest sprawana w 100% sprawdzona przez volve
jak bys dogadal sie z volve to jemu podrzuce przepustnice
Marcin93 - 08-01-2015, 19:43
Dzięki volve i Bismarck . W Szczecinie przeważnie jestem co tydzień tylko zajęcia mam do późna a jak będę miał również trochę czasu to na pewno się odezwę.
[ Dodano: 09-01-2015, 18:19 ]
Witam Zrobiłem dzisiaj logi podczas jazdy. Czy mógłby mi ktoś je sprawdzić?
http://www6.zippyshare.com/v/14153928/file.html Pozdrawiam.
[ Dodano: 16-01-2015, 21:11 ]
Witam po dłuższej przerwie.Popsikałem dziś swój przepływomierz lecz obroty na biegu jałowym dalej delikatnie falują i podczas jazdy przy trzymaniu stałej prędkości np. 100 km/h delikatnie przerywa.Dodam jeszcze że delikatnie mi światła przygasają. Już nie wiem co to może być
fanatyku - 03-02-2015, 07:42
Mam dokładnie takie same objawy od lat ale nigdy nic z tym nie robiłem. Jest to takie uczucie, że jedziesz ze stała prędkością i nagle zaczyna Ci brakować mocy, tylko na chwilę. Tak jakby ktoś Ci przyczepił linę do tyłu auta i ciągnął w drugą stronę. Mi mechanik 3 lata temu rozebrał pół silnika (twierdził, że nie zawsze pali na wszystkie cylindry), sprawdził cewki, świece, wyczyścił przepustnice, później wymieniłem filtr paliwa ale nic to nie dało więc olałem temat.
Marcin93 - 03-02-2015, 20:28
fanatyku a sprawdziłeś przepływomierz?? Ja ostatnio wpadłem na pomysł aby odłączyć go po rozgrzaniu jak zaczął przerywać i przejechać kilka kilometrów i powiem szczerze że nie czułem żadnego przerywania jak jechałem ze stałą prędkością. Odpowiem jeszcze jaki efekt jak wymienię przepływkę bo wczoraj zamówiłem używaną. Pozdrawiam.
Bismarck - 03-02-2015, 21:28
fanatyku napisał/a: | Jest to takie uczucie, że jedziesz ze stała prędkością i nagle zaczyna Ci brakować mocy, tylko na chwilę. |
Mnie to tez irytowalo piec lat temu wiec poszukalem odpowiedzi
jadac z stala predkoscia po pewnym czasie jazdy ze stala predkoscia i obrotami silnik przechodzi na zubozona mieszanke dlatego spalanie w GDI jest tak niskie porownujac z innymi silnikami w silniku Mitsubishi GDI, zubożona mieszanka tworzona jest dzięki nadmiarowi powietrza, prowadzi to odbiegającego od stechiometrycznego składu mieszanki i powoduje wzrost emisji szczególnie tlenków azotu. Dlatego Mitsubishi stosuje dodatkowy wtrysk paliwa w okolice świecy zapłonowej, żeby mieszanka w momencie zapłonu miała skład stechiometryczny, a następnie była dopalana z nadmiarem powietrza
Mam nadzieje ze pomoglem
|
|
|