Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Przepływomierz
Autor Wiadomość
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 05-01-2015, 20:48   [Cari 1.8 GDI] Przepływomierz

Witam wszystkich. Otóż mój problem polega na tym:Kiedy auto dobrze się nagrzeje po przejechaniu kilku kilometrów to zaczyna delikatnie przerywać.Przepustnica wyczyszczona. Moje pytanie jest takie: Czy można wyczyścić jakoś przepływomierz? Może jest jakiś środek do czyszczenia albo jakiś sposób na wyczyszczenie? Prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam Marcin :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2015, 21:49   

Ryzykowny zabieg, bardzo czułe elementy, najbezpieczniej podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste, może problemy z ciśnieniem paliwa byc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2015, 13:36   

Do czyszczenia przepływki najlepiej użyć specjalnego preparatu np. coś takiego http://e-katalog.intercar...,100085,249400/ i oczywiście tylko tym spryskać aby nie uszkodzić sensora który jest bardzo delikatny.
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 06-01-2015, 19:56   

Dziękuję za szybką odpowiedź. :) robertdg: Jakie parametry są prawidłowe jeśli chodzi o wtrysk paliwa lub przepływ powietrza, jakie najlepiej parametry odczytać bo za bardzo nie znam się na tych tematach ? :( plecho1: Czy jeśli użyje tego preparatu to będę mógł popsikać cały przepływomierz razem z sensorem czy lepiej zostawić go w spokoju?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2015, 20:06   

Sam sensor tylko spsikaj a resztę możesz dodatkowo potraktować jakimś pędzlem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-01-2015, 21:20   

Marcin93 napisał/a:
Jakie parametry są prawidłowe jeśli chodzi o wtrysk paliwa lub przepływ powietrza, jakie najlepiej parametry odczytać bo za bardzo nie znam się na tych tematach ?
Temperatura powietrza zasysanego zgodna z temperaturą zewnętrzną, ciśnienie atmosferyczne zgodne z aktalnym na danej wysokości n.p.m. częstotliwość pracy na biegu jałowym 35Hz +/-10Hz
Czasy wtrysku paliwa w zalezności od zmiennych, np przy roboczej temperaturze na biegu jałowym w okolicach 2ms+/-0.5ms, ale tu nie ma reguły bo jest dużo wiecej zmiennych wpływających na to
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 07-01-2015, 16:33   

Dzięki robertdg sprawdzę te parametry w piątek po powrocie z pracy na rozgrzanym silniku i wtedy napiszę rezultat.:)Co do czyszczenia to na pewno muszę to zrobić, bo przy czyszczeniu przepustnicy zauważyłem osad na ściankach przepływomierza jak i na kartce od strony filtra powietrza. :)
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-01-2015, 18:45   

Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? Rocznik i wersja auta ?

Ogólnie samo czyszczenie nie zawsze pomaga. Być może ktoś kiedyś grzebał przy przepustnicy, bądź przestawił się TPS. Przydałaby się też wiedza, jak zachowuje się ciśnienie paliwa za pompą WC. Jakieś błędy są ?

Ewentualnie jakbyś był kiedyś w Szczecinie, to odezwij się do mnie...jeśli nie będę mocno zajęty w danym czasie, to możemy troszkę powalczyć z GDI.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 07-01-2015, 19:18   

Przepustnica na linkę.Carisma 1.8 GDI 99 r. Błędów żadnych nie ma. :( Wydaje mi się że było grzebane przy niej bo uszczelka jakaś dorabiana chyba.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2015, 20:53   

Wg mnie powinieneś sie zainteresowac tematem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 porobić logi, w pracy rzeczywistej obejrzysz wiele parametrów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 07-01-2015, 21:50   

Marcin93 napisał/a:
Przepustnica na linkę.Carisma 1.8 GDI 99 r. Błędów żadnych nie ma. :( Wydaje mi się że było grzebane przy niej bo uszczelka jakaś dorabiana chyba.



volve napisał/a:
Ewentualnie jakbyś był kiedyś w Szczecinie, to odezwij się do mnie...jeśli nie będę mocno zajęty w danym czasie, to możemy troszkę powalczyć z GDI.


Na mnie tez mozesz liczyc jak bys sie pokazal w Szczecinie i wrazie klopotu mam zapasowa przepustnice aby podmienic i zobaczyc czy to w tym jest problem jezdzilem na niej wiec jest sprawana w 100% sprawdzona przez volve

jak bys dogadal sie z volve to jemu podrzuce przepustnice
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 08-01-2015, 19:43   

Dzięki volve i Bismarck . W Szczecinie przeważnie jestem co tydzień tylko zajęcia mam do późna a jak będę miał również trochę czasu to na pewno się odezwę. :)

[ Dodano: 09-01-2015, 18:19 ]
Witam :) Zrobiłem dzisiaj logi podczas jazdy. Czy mógłby mi ktoś je sprawdzić? :D
http://www6.zippyshare.com/v/14153928/file.html Pozdrawiam.

[ Dodano: 16-01-2015, 21:11 ]
Witam po dłuższej przerwie.Popsikałem dziś swój przepływomierz lecz obroty na biegu jałowym dalej delikatnie falują i podczas jazdy przy trzymaniu stałej prędkości np. 100 km/h delikatnie przerywa.Dodam jeszcze że delikatnie mi światła przygasają. Już nie wiem co to może być :(
 
 
fanatyku 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 109
Skąd: Odchlan
Wysłany: 03-02-2015, 07:42   

Mam dokładnie takie same objawy od lat ale nigdy nic z tym nie robiłem. Jest to takie uczucie, że jedziesz ze stała prędkością i nagle zaczyna Ci brakować mocy, tylko na chwilę. Tak jakby ktoś Ci przyczepił linę do tyłu auta i ciągnął w drugą stronę. Mi mechanik 3 lata temu rozebrał pół silnika (twierdził, że nie zawsze pali na wszystkie cylindry), sprawdził cewki, świece, wyczyścił przepustnice, później wymieniłem filtr paliwa ale nic to nie dało więc olałem temat.
 
 
Marcin93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 27
Skąd: Swobnica
Wysłany: 03-02-2015, 20:28   

fanatyku a sprawdziłeś przepływomierz?? Ja ostatnio wpadłem na pomysł aby odłączyć go po rozgrzaniu jak zaczął przerywać i przejechać kilka kilometrów i powiem szczerze że nie czułem żadnego przerywania jak jechałem ze stałą prędkością. Odpowiem jeszcze jaki efekt jak wymienię przepływkę bo wczoraj zamówiłem używaną. Pozdrawiam. :D
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 03-02-2015, 21:28   

fanatyku napisał/a:
Jest to takie uczucie, że jedziesz ze stała prędkością i nagle zaczyna Ci brakować mocy, tylko na chwilę.


Mnie to tez irytowalo piec lat temu wiec poszukalem odpowiedzi

jadac z stala predkoscia po pewnym czasie jazdy ze stala predkoscia i obrotami silnik przechodzi na zubozona mieszanke dlatego spalanie w GDI jest tak niskie porownujac z innymi silnikami w silniku Mitsubishi GDI, zubożona mieszanka tworzona jest dzięki nadmiarowi powietrza, prowadzi to odbiegającego od stechiometrycznego składu mieszanki i powoduje wzrost emisji szczególnie tlenków azotu. Dlatego Mitsubishi stosuje dodatkowy wtrysk paliwa w okolice świecy zapłonowej, żeby mieszanka w momencie zapłonu miała skład stechiometryczny, a następnie była dopalana z nadmiarem powietrza
Mam nadzieje ze pomoglem
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.