ASX Techniczne - [1.6] Zmiana brzmienia silnika [1.6]
mazzi81 - 01-05-2015, 21:01 Temat postu: [1.6] Zmiana brzmienia silnika [1.6] Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zmianę brzmienia silnika 1.6 ?
Może jakiś filtr sportowy. Tłumika na razie nie zamierzam zmieniać.
w chwili obecnej 1.6 brzmi dziwnie, jakby mówił "mam dość, daj mi spokój".
Kiedyś w automaniaku pokazywali przy fieście jak po odłączeniu puszki z filtrem powietrza auto brzmiało rasowo.
Czy ktoś zakładał filtr "sportowy" ? Na all.. jest za 95zł wielokrotnego użytku [pipercross].
Kiedyś czytałem post, że filtr w aucie po lifcie bardzo tłumi i dusi ten silnik.
Ma ktoś podobne wrażenia ?
Lucas123w - 05-05-2015, 18:48
mazzi81, K&N wkładka wielokrotnego użytku lub stożek K&N ale to już wydatek. Podstawa to dobrze zamontować, bardzo prosto zostawić nie dopięty dół obudowy filtra. Wiąż się to z dostaniem się lewego powietrza oraz spadek mocy.
W@sio - 06-05-2015, 06:17
Lucas123w napisał/a: | Podstawa to dobrze zamontować, bardzo prosto zostawić nie dopięty dół obudowy filtra. Wiąż się to z dostaniem się lewego powietrza oraz spadek mocy. |
Chyba masz błędne pojęcie odnośnie lewego powietrza i spadku mocy. Powietrze trafia do puszki filtra a potem do przepływomierza, zatem jeśli nie odpinasz przepływki od reszty dolotu, to nic się nie dzieje i lewe powietrze nie wpada. Zaś ewentualne "spadki mocy" biorą się raczej stąd, że silnik zasysa ciepłe powietrze spod maski
Co do dźwięku silnika 1,6 - rasowy jak V8 to on nigdy nie będzie, nie mniej jednak warto zainwestować w zimny dolot - "CAI" - czyli stożkowy filtr połączony z dostępem powietrza spoza samochodu
tyku - 06-05-2015, 11:07
mazzi81, Spróbuj czegoś takiego:
Więcej poczytaj tu: http://forum.mitsumaniaki...ietrza&start=90
Lucas123w - 06-05-2015, 17:37
W@sio, załóż źle filtr z przerwą od dołu i się przejedź. Wiem ponieważ po przeglądzie tak mi filtr założyli i był wyraźny spadek mocy.
krzychu - 06-05-2015, 19:14
W@sio napisał/a: | Zaś ewentualne "spadki mocy" biorą się raczej stąd, że silnik zasysa ciepłe powietrze spod maski |
Zjawiska falowe mają wiele do powiedzenia szczególnie przy jednostkach wolnossących. Wbrew pozorom układ dolotowy jest skrupulatnie projektowany, a wszelkie zaburzenia zdecydowanie pogarszają jego pracę.
mazzi81 - 06-05-2015, 20:15
W lancerze dolot ze stożkiem fajnie wygląda i działa.
Niestety do ASX'a nie znalazłem dedykowanego zestawu K&N.
nie chce zakładać nic niefirmowego z alle...
Newnie w moim przypadku zostanie wymiana wkładu na "sportowy".
A tak na marginesie. Sprawdziłem częstotliwość wymiany filtra powietrza.
Wg. instrukcji co 60.000 lub chyba co 3 lata. Do dziś wydawało mi się, że filtr należy wymieniać razem z olejem (co 20.000).
W@sio - 06-05-2015, 22:23
Krzychu, jestem fizykiem i mam troche pojecia o akustyce. Prosto licząc - przy 1200rpm dlugosc fali akustycznej ma 3,3 metra, przy 2400rpm ta fala ma juz 1,65 metra..., puszka filtra wraz z rezonatorem stanowią bufor ciśnienia, którego brakuje gdy założymy bezmyślnie stożek. Jesli mamy zle zalozony filtr powietrza (uszczelka nie przylega poprawnie) lub nawet dziure w puszce dolotu tracimy ów bufor i faktycznie moze dojsc do powstawania negatywnych efektow. Ale nie jest to lewe powierze, bo tak nazywamy powietrze, ktore dostaje sie do ukladu "bokiem" i nie jest "liczone" przez przeplywke. W idealnym przypadku dolot powinien mieć zmienną długość tak by wewnątrz była fala stojąca ze strzałką przy kanałach dolotowych i by nie dochodziło do interferencji w ukladzie dolotowym bo wowczas
krzychu - 07-05-2015, 07:45
W@sio napisał/a: | W idealnym przypadku dolot powinien mieć zmienną długość |
Są i takie doloty w niektórych samochodach.
mazzi81 - 07-05-2015, 19:12
Niestety dostać filtr powietrza K&N dla rocznika po 2012 w PL to sztuka.
Ma on inne wymiary. Prawidłowe wymiary to:
Dł. zewn. 258
Sz. Zewn. 210
Wys. 50
Dł. wewn. 230
Sz. Wewn. 170
Pasuje model K&N 33-3015.
[ Dodano: 15-09-2015, 21:49 ]
No i założony nowy wkład filtra powietrza 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie) i efekt zadowalający. Silnik wreszcie nie błaga o litość tylko prosi o wkręcanie na obroty Na razie same plusy: lepszy dźwięk silnika (chociaż powinienem napisać że wydaje normalny odgłos) + trochę lepsze osiągi (brak dławienia) + mniejsze spalanie (ale to może na wyrost - na razie tylko 200km na nowym filtrze). Polecam każdemu kto ma wolne 230zł
P.S. Wkład filtra to K&N 33-3015. Wydaje mi się że założony będzie docelowo do końca samochodu
lichy - 26-09-2016, 10:51
mazzi81 napisał/a: |
Pasuje model K&N 33-3015...
...założony nowy wkład filtra powietrza 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie)...
...Polecam każdemu kto ma wolne 230zł...
|
W październiku mam odbierać nowego ASX'a i tak się zastanawiam, czy by go od razu nie wyposażyć w jakiś filtr z niskimi oporami przepływu.
Gdzie zamawiałeś / kupowałeś ten filtr?
230 zł to za sam filtr, czy z dostawą? Kupowałeś też płyn czyszczący i olejek do nasączania?
Foka2011 - 26-09-2016, 20:45
lichy napisał/a: | mazzi81 napisał/a: |
Pasuje model K&N 33-3015...
...założony nowy wkład filtra powietrza 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie)...
...Polecam każdemu kto ma wolne 230zł...
|
W październiku mam odbierać nowego ASX'a i tak się zastanawiam, czy by go od razu nie wyposażyć w jakiś filtr z niskimi oporami przepływu.
Gdzie zamawiałeś / kupowałeś ten filtr?
230 zł to za sam filtr, czy z dostawą? Kupowałeś też płyn czyszczący i olejek do nasączania?[/code] |
Co prawda nie do mnie było to pytanie, ale jako że niedawno kupowałem ten filtr, to mogę odpowiedzieć na część z Twoich pytań.
Filtr zamawiałem w Intercars; cena to obecnie 293,48 zł bez przesyłki. płynu czyszczącego i oleju nie ma sensu kupować od razu, ponieważ będą Ci potrzebne dopiero po zabrudzeniu filtra, czyli po kilkunastu tys. km (różna wartość przebiegu w zależności od warunków eksploatacji samochodu). Co do tego, czy warto kupować filtr KN do nowego auta, to sprawa moim zdaniem jest trudna do oceny. Z jednej strony, wydaje mi się, że filtr faktycznie "działa" (zmniejszone spalanie i inne zachowanie silnika), z drugiej strony może lepiej dać nowemu silnikowi szansę popracowania jakiś czas na fabrycznym filtrze?
lichy - 28-09-2016, 06:59
Foka2011 napisał/a: | (...) czy warto kupować filtr KN do nowego auta, to sprawa moim zdaniem jest trudna do oceny. Z jednej strony, wydaje mi się, że filtr faktycznie "działa" (zmniejszone spalanie i inne zachowanie silnika), z drugiej strony może lepiej dać nowemu silnikowi szansę popracowania jakiś czas na fabrycznym filtrze? |
Skoro piszesz (nie tylko Ty), że jest różnica w spalaniu, wnioskuję, że filtr działa zgodnie z założeniami - ma większą przepustowość.
Dlaczego więc nie pozwolić nowemu silnikowi pooddychać "pełną piersią" od początku?
Moim zdaniem im wcześniej, tym lepiej.
Jedynie można troszkę (nie za dużo) na fabrycznym pojeździć, żeby po wymianie mieć porównanie.
pablo87 - 01-10-2016, 15:02
Szkoda źe nie ma dedykowanych takich filtrów stozkowych. Ciekawe czy pasował by od innego modelu. . Jak myślicie? !
lichy - 06-10-2016, 15:02
pablo87 napisał/a: | Szkoda źe nie ma dedykowanych takich filtrów stozkowych. Ciekawe czy pasował by od innego modelu. . Jak myślicie? ! |
Ze stożkowym trochę więcej roboty - trzeba go obudować dodatkową komorą i przerobić dolot zimnego powietrza z zewnątrz komory silnika.
Jeżeli samochód na gwarancji, to nie wiem, co gwarant na taką przeróbkę.
|
|
|