Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] Zmiana brzmienia silnika [1.6]
Autor Wiadomość
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2015, 21:01   [1.6] Zmiana brzmienia silnika [1.6]

Czy ktoś zna jakiś prosty sposób na zmianę brzmienia silnika 1.6 ?
Może jakiś filtr sportowy. Tłumika na razie nie zamierzam zmieniać.
w chwili obecnej 1.6 brzmi dziwnie, jakby mówił "mam dość, daj mi spokój".
Kiedyś w automaniaku pokazywali przy fieście jak po odłączeniu puszki z filtrem powietrza auto brzmiało rasowo.
Czy ktoś zakładał filtr "sportowy" ? Na all.. jest za 95zł wielokrotnego użytku [pipercross].
Kiedyś czytałem post, że filtr w aucie po lifcie bardzo tłumi i dusi ten silnik.
Ma ktoś podobne wrażenia ?
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 05-05-2015, 18:48   

mazzi81, K&N wkładka wielokrotnego użytku lub stożek K&N ale to już wydatek. Podstawa to dobrze zamontować, bardzo prosto zostawić nie dopięty dół obudowy filtra. Wiąż się to z dostaniem się lewego powietrza oraz spadek mocy.
_________________
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 06-05-2015, 06:17   

Lucas123w napisał/a:
Podstawa to dobrze zamontować, bardzo prosto zostawić nie dopięty dół obudowy filtra. Wiąż się to z dostaniem się lewego powietrza oraz spadek mocy.

Chyba masz błędne pojęcie odnośnie lewego powietrza i spadku mocy. Powietrze trafia do puszki filtra a potem do przepływomierza, zatem jeśli nie odpinasz przepływki od reszty dolotu, to nic się nie dzieje i lewe powietrze nie wpada. Zaś ewentualne "spadki mocy" biorą się raczej stąd, że silnik zasysa ciepłe powietrze spod maski

Co do dźwięku silnika 1,6 - rasowy jak V8 to on nigdy nie będzie, nie mniej jednak warto zainwestować w zimny dolot - "CAI" - czyli stożkowy filtr połączony z dostępem powietrza spoza samochodu :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 06-05-2015, 11:07   

mazzi81, Spróbuj czegoś takiego:


Więcej poczytaj tu: http://forum.mitsumaniaki...ietrza&start=90
:wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 06-05-2015, 17:37   

W@sio, załóż źle filtr z przerwą od dołu i się przejedź. Wiem ponieważ po przeglądzie tak mi filtr założyli i był wyraźny spadek mocy.
_________________
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-05-2015, 19:14   

W@sio napisał/a:
Zaś ewentualne "spadki mocy" biorą się raczej stąd, że silnik zasysa ciepłe powietrze spod maski


Zjawiska falowe mają wiele do powiedzenia szczególnie przy jednostkach wolnossących. Wbrew pozorom układ dolotowy jest skrupulatnie projektowany, a wszelkie zaburzenia zdecydowanie pogarszają jego pracę.
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2015, 20:15   

tyku napisał/a:
mazzi81, Spróbuj czegoś takiego:
[url=http://images61.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images64.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
Więcej poczytaj tu: http://forum.mitsumaniaki...ietrza&start=90
:wink:


W lancerze dolot ze stożkiem fajnie wygląda i działa.
Niestety do ASX'a nie znalazłem dedykowanego zestawu K&N.
nie chce zakładać nic niefirmowego z alle...
Newnie w moim przypadku zostanie wymiana wkładu na "sportowy".
A tak na marginesie. Sprawdziłem częstotliwość wymiany filtra powietrza.
Wg. instrukcji co 60.000 lub chyba co 3 lata. Do dziś wydawało mi się, że filtr należy wymieniać razem z olejem (co 20.000).
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 06-05-2015, 22:23   

Krzychu, jestem fizykiem i mam troche pojecia o akustyce. Prosto licząc - przy 1200rpm dlugosc fali akustycznej ma 3,3 metra, przy 2400rpm ta fala ma juz 1,65 metra..., puszka filtra wraz z rezonatorem stanowią bufor ciśnienia, którego brakuje gdy założymy bezmyślnie stożek. Jesli mamy zle zalozony filtr powietrza (uszczelka nie przylega poprawnie) lub nawet dziure w puszce dolotu tracimy ów bufor i faktycznie moze dojsc do powstawania negatywnych efektow. Ale nie jest to lewe powierze, bo tak nazywamy powietrze, ktore dostaje sie do ukladu "bokiem" i nie jest "liczone" przez przeplywke. W idealnym przypadku dolot powinien mieć zmienną długość tak by wewnątrz była fala stojąca ze strzałką przy kanałach dolotowych i by nie dochodziło do interferencji w ukladzie dolotowym bo wowczas
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-05-2015, 07:45   

W@sio napisał/a:
W idealnym przypadku dolot powinien mieć zmienną długość


Są i takie doloty w niektórych samochodach.
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2015, 19:12   

Niestety dostać filtr powietrza K&N dla rocznika po 2012 w PL to sztuka.
Ma on inne wymiary. Prawidłowe wymiary to:
Dł. zewn. 258
Sz. Zewn. 210
Wys. 50

Dł. wewn. 230
Sz. Wewn. 170

Pasuje model K&N 33-3015.

[ Dodano: 15-09-2015, 21:49 ]
No i założony nowy wkład filtra powietrza :) 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie) i efekt zadowalający. Silnik wreszcie nie błaga o litość tylko prosi o wkręcanie na obroty :) Na razie same plusy: lepszy dźwięk silnika (chociaż powinienem napisać że wydaje normalny odgłos) + trochę lepsze osiągi (brak dławienia) + mniejsze spalanie (ale to może na wyrost - na razie tylko 200km na nowym filtrze). Polecam każdemu kto ma wolne 230zł :)
P.S. Wkład filtra to K&N 33-3015. Wydaje mi się że założony będzie docelowo do końca samochodu :)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26-09-2016, 10:51   

mazzi81 napisał/a:

Pasuje model K&N 33-3015...
...założony nowy wkład filtra powietrza :) 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie)...
...Polecam każdemu kto ma wolne 230zł...


W październiku mam odbierać nowego ASX'a i tak się zastanawiam, czy by go od razu nie wyposażyć w jakiś filtr z niskimi oporami przepływu.
Gdzie zamawiałeś / kupowałeś ten filtr?
230 zł to za sam filtr, czy z dostawą? Kupowałeś też płyn czyszczący i olejek do nasączania?
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
Ostatnio zmieniony przez lichy 27-09-2016, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Foka2011 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Bluesky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-09-2016, 20:45   

lichy napisał/a:
mazzi81 napisał/a:

Pasuje model K&N 33-3015...
...założony nowy wkład filtra powietrza :) 3 tyg. oczekiwania (produkt na zamówienie)...
...Polecam każdemu kto ma wolne 230zł...


W październiku mam odbierać nowego ASX'a i tak się zastanawiam, czy by go od razu nie wyposażyć w jakiś filtr z niskimi oporami przepływu.
Gdzie zamawiałeś / kupowałeś ten filtr?
230 zł to za sam filtr, czy z dostawą? Kupowałeś też płyn czyszczący i olejek do nasączania?[/code]


Co prawda nie do mnie było to pytanie, ale jako że niedawno kupowałem ten filtr, to mogę odpowiedzieć na część z Twoich pytań.
Filtr zamawiałem w Intercars; cena to obecnie 293,48 zł bez przesyłki. płynu czyszczącego i oleju nie ma sensu kupować od razu, ponieważ będą Ci potrzebne dopiero po zabrudzeniu filtra, czyli po kilkunastu tys. km (różna wartość przebiegu w zależności od warunków eksploatacji samochodu). Co do tego, czy warto kupować filtr KN do nowego auta, to sprawa moim zdaniem jest trudna do oceny. Z jednej strony, wydaje mi się, że filtr faktycznie "działa" (zmniejszone spalanie i inne zachowanie silnika), z drugiej strony może lepiej dać nowemu silnikowi szansę popracowania jakiś czas na fabrycznym filtrze?
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28-09-2016, 06:59   

Foka2011 napisał/a:
(...) czy warto kupować filtr KN do nowego auta, to sprawa moim zdaniem jest trudna do oceny. Z jednej strony, wydaje mi się, że filtr faktycznie "działa" (zmniejszone spalanie i inne zachowanie silnika), z drugiej strony może lepiej dać nowemu silnikowi szansę popracowania jakiś czas na fabrycznym filtrze?

Skoro piszesz (nie tylko Ty), że jest różnica w spalaniu, wnioskuję, że filtr działa zgodnie z założeniami - ma większą przepustowość.
Dlaczego więc nie pozwolić nowemu silnikowi pooddychać "pełną piersią" od początku?
Moim zdaniem im wcześniej, tym lepiej.
Jedynie można troszkę (nie za dużo) na fabrycznym pojeździć, żeby po wymianie mieć porównanie.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
pablo87 
Forumowicz

Auto: asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 38
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 01-10-2016, 15:02   

Szkoda źe nie ma dedykowanych takich filtrów stozkowych. Ciekawe czy pasował by od innego modelu. . Jak myślicie? !
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-10-2016, 15:02   

pablo87 napisał/a:
Szkoda źe nie ma dedykowanych takich filtrów stozkowych. Ciekawe czy pasował by od innego modelu. . Jak myślicie? !

Ze stożkowym trochę więcej roboty - trzeba go obudować dodatkową komorą i przerobić dolot zimnego powietrza z zewnątrz komory silnika.
Jeżeli samochód na gwarancji, to nie wiem, co gwarant na taką przeróbkę.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.