Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Outlander 2.0 16V - wypadanie zapłonów
dondamiano - 22-10-2015, 13:35 Temat postu: [I 2.0] Outlander 2.0 16V - wypadanie zapłonów Witam, jestem od niedawna posiadaczem outlandera I z 2007 roku z instalacją gazową Vialle. Niestety borykam się z problemem wypadania zapłonów, byłem na diagnostyce w serwisie Vialle z instalacja wszystko w porządku, wcześniej wymieniłem świece na platynowe Denso (gazownik to skrytykował;-/- powiedział żebym poszukał podobnych parametrów z NGK) zalecił też zmniejszenie szczeliny na elektrodzie do 0,7. Błąd nie występuje regularnie, czasem co 300km a czasem po 50, auto nie gaśnie lecz zaczyna delikatnie sie dławić przez co następuje spadek mocy. Rozwiązuje ten problem przełączając na chwilę na benzynę po czym znowu na gaz i już nie dławi. Tyle że chce wyeliminować ten problem a nie kombinować z przełączaniem. Proszę o radę, może ktoś z Was miał podobny problem w tym aucie?
W@sio - 22-10-2015, 13:57
Miałem podobny problem w moim Turbiaku, problem polegał na tym, że na jałowych obrotach, lub na dużym obciążeniu dławił się samochód. Rozwiązanie okazało się prostsze niż myślałem. Wymieniłem świece, cewki, kable zapłonowe i dalej było to samo... Otóż problem pojawiał się gdy ciśnienie gazu na reduktorze wzrastało powyżej 1,3 bara - wydajność wtryskiwaczy Hana H2100 jest tak duża, że przy tym ciśnieniu przelewało na jałowych obrotach, a czas wtrysku był minimalny dla tych wtryskiwaczy i bardziej skrócić się już nie dało. Pomogło zmniejszenie ciśnienia reduktora.
Toteż radzę sprawdzić, czy reduktor pracuje stabilnie i czy ciśnienie na nim ustawione nie jest za duże i czy nie przelewa silnika LPG
dondamiano - 22-10-2015, 18:26
Dzięki W@sio za pomoc, będe próbował bo trochę to drażni. Po podpięciu pod komputer Vialle nic nie wyszło, pompa jeszcze w porządku, wtryski gazu też. Problem nie wystepuje na biegu jałowym lub obciążeniu lecz np. kiedy "przymulam" go np na 4 na niskich obrotach, ale to też nie ma reguły. Gazownik zasugerował że jeśli obroty pompy spadają do ok 500 to może coś się przycinać i nie podawać paliwa- po chwilowym przełączeniu na benzyne i z powrotem problem znika(pompa gazu wskakuje na 2500 obrotów) . nie byłem jeszcze na porządnej diagnostyce, może ona coś pokaże. jesli nie to spróbuje zmniejszyć szczelinę na świecach
|
|
|