L200 Techniczne do 2005r. - Przedni napęd
Nemrod - 12-12-2015, 18:02 Temat postu: Przedni napęd Witajcie, w czasie wymiany kół sam przód był podniesiony. Kręcąc jednym kołem, drugie obracało się w przeciwną stronę. Czy tak powinno być? Czy raczej coś jest nierozłączone? Kontrolka wheel lock zapala się po włączeniu 4x4, po rozłączeniu napędu i wyłączeniu silnika, przy następnym odpaleniu gaśnie.
Pozdrawiam
Daniel
GUCIO - 13-12-2015, 10:07
Hej!
Tak ma być, wszystko działa poprawnie.
Nemrod - 21-12-2015, 17:36
A czy dzięki automatycznym sprzęgiełkom nie powinno to być rozłączone?
zbyszekm2 - 22-12-2015, 07:51 Temat postu: Re: Przedni napęd
Nemrod napisał/a: | Witajcie, w czasie wymiany kół sam przód był podniesiony. Kręcąc jednym kołem, drugie obracało się w przeciwną stronę. Czy tak powinno być? Czy raczej coś jest nierozłączone? Kontrolka wheel lock zapala się po włączeniu 4x4, po rozłączeniu napędu i wyłączeniu silnika, przy następnym odpaleniu gaśnie.
Pozdrawiam
Daniel |
Kręci się w druga stronę bo działa mechanizm różnicowy.
Nemrod - 27-12-2015, 18:55
Zbyszku, a nie po to są sprzęgiełka żeby nie działał mechanizm różnicowy, skoro korzysta się z 2H?
satyricon - 27-12-2015, 22:47
A masz napisane na sprzegielkach AUTO FREE?.Bo przewazne w l200 sa stale,u kolegi tak jest.
[ Dodano: 27-12-2015, 22:48 ]
A jego bryka jest z 1997r jak dobrze pamietam.
Nemrod - 29-12-2015, 11:02
Co znaczy są "stałe"? Skoro są stałe to po co są? Przecież ich zadanie to rozpinać przód gdy jest nieużywany. U mnie przedni dyferencjał działa tak samo, niezależnie czy świeci się "wheel lock" czy też nie świeci się - kręcąc kołem obraca się również przed wał do skrzyni rozdzielczej. Kontrolka zapala się i gaśnie prawidłowo, jednak przód nie rozpina się.
[ Dodano: 18-01-2016, 12:16 ]
Nie padła tu precyzyjna odpowiedź. Ja będąc zielonym w tej materii nie wiedziałem co i jak.
Nie wiedziałem do dzisiaj.
Podlewarowałem przednie koło, zakręciłem nim i wał obracał się.
Uruchomiłem silnik, zakręciłem kołem i wał nie obracał się.
Przełączyłem napęd na 4x4 i napęd spięty, koło nie obraca się.
Rozłączyłem napęd, koło kręci się z wałem.
Wyłączyłem silnik, następnie uruchomiłem i koło kręci się samo, wał stoi.
Wyłączyłem silnik i koło obraca się samo. Ale po chwili podciśnienie wyrównuje się i znowu spina przedni mechanizm różnicowy - koło kręci się z wałem.
Nie wiem, czy jest to prawidłowo, że po wyłączeniu silnika tak szybko spina przód? Ważne, że działa prawidłowo i na włączonym silniku jak świeci się "wheel lock" to przód jest spięty, a jak nie świeci się kontrolka "wheel lock" to przednie koła obracają się swobodnie.
Oczywiście ja to wiem, ale dla osób niewtajemniczonych, bo i takie czytają to forum, należy dodać, że pisząc o spiętym przodzie, nie należy tego utożsamiać z blokadą mechanizmu różnicowego, bo taka nie występuje standardowo.
Przełączając dźwignią napęd 4x4 następuje dopięcie przedniego napędu w dwóch miejscach:
1) w skrzyni rozdzielczej dołączany jest przedni wał,
2) w przednim mechanizmie różnicowym ("przedni most") łączony jest przedni wał z półosiami - niestety jest to tzw. "otwarty" mechanizm różnicowy i gdy tego potrzebujemy, to ciągnie tylko jedno koło i w dodatku to, które ma lżej.
Pozdrawiam
Daniel
|
|
|