 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przedni napęd |
Autor |
Wiadomość |
Nemrod
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5d 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-12-2015, 18:02 Przedni napęd
|
|
|
Witajcie, w czasie wymiany kół sam przód był podniesiony. Kręcąc jednym kołem, drugie obracało się w przeciwną stronę. Czy tak powinno być? Czy raczej coś jest nierozłączone? Kontrolka wheel lock zapala się po włączeniu 4x4, po rozłączeniu napędu i wyłączeniu silnika, przy następnym odpaleniu gaśnie.
Pozdrawiam
Daniel |
|
|
|
 |
GUCIO
Nowy Forumowicz gucio
Auto: L200 *02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2012 Posty: 22 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13-12-2015, 10:07
|
|
|
Hej!
Tak ma być, wszystko działa poprawnie. |
|
|
|
 |
Nemrod
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5d 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-12-2015, 17:36
|
|
|
A czy dzięki automatycznym sprzęgiełkom nie powinno to być rozłączone? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-12-2015, 07:51 Re: Przedni napęd
|
|
|
Nemrod napisał/a: | Witajcie, w czasie wymiany kół sam przód był podniesiony. Kręcąc jednym kołem, drugie obracało się w przeciwną stronę. Czy tak powinno być? Czy raczej coś jest nierozłączone? Kontrolka wheel lock zapala się po włączeniu 4x4, po rozłączeniu napędu i wyłączeniu silnika, przy następnym odpaleniu gaśnie.
Pozdrawiam
Daniel |
Kręci się w druga stronę bo działa mechanizm różnicowy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Nemrod
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5d 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-12-2015, 18:55
|
|
|
Zbyszku, a nie po to są sprzęgiełka żeby nie działał mechanizm różnicowy, skoro korzysta się z 2H? |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 27-12-2015, 22:47
|
|
|
A masz napisane na sprzegielkach AUTO FREE?.Bo przewazne w l200 sa stale,u kolegi tak jest.
[ Dodano: 27-12-2015, 22:48 ]
A jego bryka jest z 1997r jak dobrze pamietam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nemrod
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5d 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 10 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-12-2015, 11:02
|
|
|
Co znaczy są "stałe"? Skoro są stałe to po co są? Przecież ich zadanie to rozpinać przód gdy jest nieużywany. U mnie przedni dyferencjał działa tak samo, niezależnie czy świeci się "wheel lock" czy też nie świeci się - kręcąc kołem obraca się również przed wał do skrzyni rozdzielczej. Kontrolka zapala się i gaśnie prawidłowo, jednak przód nie rozpina się.
[ Dodano: 18-01-2016, 12:16 ]
Nie padła tu precyzyjna odpowiedź. Ja będąc zielonym w tej materii nie wiedziałem co i jak.
Nie wiedziałem do dzisiaj.
Podlewarowałem przednie koło, zakręciłem nim i wał obracał się.
Uruchomiłem silnik, zakręciłem kołem i wał nie obracał się.
Przełączyłem napęd na 4x4 i napęd spięty, koło nie obraca się.
Rozłączyłem napęd, koło kręci się z wałem.
Wyłączyłem silnik, następnie uruchomiłem i koło kręci się samo, wał stoi.
Wyłączyłem silnik i koło obraca się samo. Ale po chwili podciśnienie wyrównuje się i znowu spina przedni mechanizm różnicowy - koło kręci się z wałem.
Nie wiem, czy jest to prawidłowo, że po wyłączeniu silnika tak szybko spina przód? Ważne, że działa prawidłowo i na włączonym silniku jak świeci się "wheel lock" to przód jest spięty, a jak nie świeci się kontrolka "wheel lock" to przednie koła obracają się swobodnie.
Oczywiście ja to wiem, ale dla osób niewtajemniczonych, bo i takie czytają to forum, należy dodać, że pisząc o spiętym przodzie, nie należy tego utożsamiać z blokadą mechanizmu różnicowego, bo taka nie występuje standardowo.
Przełączając dźwignią napęd 4x4 następuje dopięcie przedniego napędu w dwóch miejscach:
1) w skrzyni rozdzielczej dołączany jest przedni wał,
2) w przednim mechanizmie różnicowym ("przedni most") łączony jest przedni wał z półosiami - niestety jest to tzw. "otwarty" mechanizm różnicowy i gdy tego potrzebujemy, to ciągnie tylko jedno koło i w dodatku to, które ma lżej.
Pozdrawiam
Daniel |
|
|
|
 |
|
|