To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Ciężka praca gałki biegów

pytek - 27-03-2016, 18:28
Temat postu: Ciężka praca gałki biegów
Witam jestem nowy na forum i mam problem z biegami ciężko wchodzą jedynka i dwójka szczególnie jak jest zimny I nie wiem czy to może być wina wysprzeglika (podobno jest hydrauliczny) i może zapowietrzony a może to wina napędu 4x4 jak ta sprawa wygląda u was.Ja ma O1T z 2006 r.A może jest jakaś regulacja biegów. Dziękuje za odpowiedzi. :cry:
W@sio - 28-03-2016, 22:22

Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc.
Paput - 30-03-2016, 00:15

W@sio napisał/a:
Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc.


Wasio, wmieniałes? Duża róznica?

[ Dodano: 30-03-2016, 00:36 ]
a jeśli tak to jaki olej zalewałeś i ile?

W@sio - 30-03-2016, 13:42

Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu)
pytek - 30-03-2016, 19:22

Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje

Paput - 30-03-2016, 20:14

W@sio napisał/a:
Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu)

A odczules znaczaca roznice? Bo kurcze u mnje teraz duzo lepiej skrzynia pracuje. I nie wiem czy dlatego ze cieplej sie zrobiło czy dlatego ze przypalilem lekko sprzeglo. Nad tym olejem sie zastanawiam wlasnie. Ktos pisal ze mannol 75w85 wlal i jest duzo lepiej

[ Dodano: 30-03-2016, 20:18 ]
pytek napisał/a:
A dzis nowa niespodzianka wracając z pracy wyprzedzałem tira i po wyprzedzeniu hamujac silnikiem dziwny dzwiek jakby tylni dyferencjał zawył,i teraz nie wiem czy tak było wczesniej bo samochód mam od tygodnia jedyne co sie zmieniło to zmiana opon od czasu kupna co o tym sadzicie ?Opony katalogowe 215x60 r16 zimowe

[ Dodano: 30-03-2016, 19:26 ]
Pojechałem do mechanika i okazało sie że w dyferencjale brakowało 400ml oleju a ma być 550ml i obawiam sie że łożyska dostały po du>>>e :evil: jestem wsciekły.Dzieki za odpowiedzi.

[ Dodano: 30-03-2016, 19:35 ]
Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje

Ja u siebie sam wymienialem rozrzad i powiem ze jedyne ci mnie zawiodlo to pasek wielorowkowy mitsuboshi. Zaczął piszczec po jakimś czasie. Po uzyciu na nim preparatu bylo jeszcze gorzej wiex wywalilem i kupilem od razu continentala no i nastala cisza. Conti dobra firma. Co do dyfra to jeszcze radze ci przejrzeć w jakim stanie sa tuleje od jego zawieszenia, typowa bolaczka O1. Ja jiz u siebie wymienialem. Pzdr

W@sio - 30-03-2016, 21:33

Generalnie im rzadszy olej tym lzej chodzi - u mnie tej zimy nie bylo zadnych problemow, ale jak byly mrozy rzedu -20 stopni to potrafila haczyc lub ciezko chodzic, po rozgrzaniu normalnie :-)
Jaro1974 - 30-03-2016, 21:55

Ja nie wiem jak w innych chodzi ale ja nie narzekam na swoją :wink:
W@sio - 30-03-2016, 21:59

Jareczku, ale u Ciebie jest inna skrzynia niż w turbo ;-)

Katalogowe opony do turbo to 215/55/17

Paput - 30-03-2016, 23:19

Jaro1974 napisał/a:
Ja nie wiem jak w innych chodzi ale ja nie narzekam na swoją :wink:
musimy się kiedyś ustawić żebym porównał jak pracuje Twoja :D w sumie nawet ostatnio niedaleko Ciebie stałem pod Leroy Merlin W Puławach :D
pytek - 31-03-2016, 10:09

W ksiażce sa dwa rozmiary opon dla wersji turbo 215x60 r16 oraz 215x55 r17
flash - 31-03-2016, 16:07

U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni :D
Paput - 31-03-2016, 18:55

flash napisał/a:
U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni :D
Aha, a nie miałeś czasem takiego objawu "pyknięcią" lewarka w dłoń przy przerzucaniu z 1 biegu na 2? Jakby coś pomagało pchało? Trochę mnie to irytuje. Wydaje mi się że gdy trochę przypaliłem sprzęgło jest lepiej i tak się zastanawiam czy to wina oleju czy sprzęgła...
flash - 31-03-2016, 19:54

U mnie problem raczej polega na tym, że przełączając z 1 na 2 bieg czuć lekki opór/tarcie, szczególnie jak auto jest zimne, później jest już lepiej. Mógłby to być objaw kończącego się sprzęgła, ale dzieje się to już od 2 lat (czyli od 60 tys. km) i nie postępuje. Poza tym jak sprzęgło się kończy to objawia się to głównie przy wrzucaniu wstecznego, a u tu wchodzi on bez najmniejszego oporu. Tak jak koledzy pisali, zresztą nie po raz pierwszy na tym forum, ta skrzynia po prostu tak ma...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group