Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Ciężka praca gałki biegów |
Autor |
Wiadomość |
pytek
Nowy Forumowicz Outlander
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: silesia
|
Wysłany: 27-03-2016, 18:28 Ciężka praca gałki biegów
|
|
|
Witam jestem nowy na forum i mam problem z biegami ciężko wchodzą jedynka i dwójka szczególnie jak jest zimny I nie wiem czy to może być wina wysprzeglika (podobno jest hydrauliczny) i może zapowietrzony a może to wina napędu 4x4 jak ta sprawa wygląda u was.Ja ma O1T z 2006 r.A może jest jakaś regulacja biegów. Dziękuje za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 28-03-2016, 22:22
|
|
|
Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 30-03-2016, 00:15
|
|
|
W@sio napisał/a: | Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc. |
Wasio, wmieniałes? Duża róznica?
[ Dodano: 30-03-2016, 00:36 ]
a jeśli tak to jaki olej zalewałeś i ile? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-03-2016, 13:42
|
|
|
Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu) |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
pytek
Nowy Forumowicz Outlander
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: silesia
|
Wysłany: 30-03-2016, 19:22
|
|
|
Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje |
Ostatnio zmieniony przez pytek 22-08-2016, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 30-03-2016, 20:14
|
|
|
W@sio napisał/a: | Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu) |
A odczules znaczaca roznice? Bo kurcze u mnje teraz duzo lepiej skrzynia pracuje. I nie wiem czy dlatego ze cieplej sie zrobiło czy dlatego ze przypalilem lekko sprzeglo. Nad tym olejem sie zastanawiam wlasnie. Ktos pisal ze mannol 75w85 wlal i jest duzo lepiej
[ Dodano: 30-03-2016, 20:18 ]
pytek napisał/a: | A dzis nowa niespodzianka wracając z pracy wyprzedzałem tira i po wyprzedzeniu hamujac silnikiem dziwny dzwiek jakby tylni dyferencjał zawył,i teraz nie wiem czy tak było wczesniej bo samochód mam od tygodnia jedyne co sie zmieniło to zmiana opon od czasu kupna co o tym sadzicie ?Opony katalogowe 215x60 r16 zimowe
[ Dodano: 30-03-2016, 19:26 ]
Pojechałem do mechanika i okazało sie że w dyferencjale brakowało 400ml oleju a ma być 550ml i obawiam sie że łożyska dostały po du>>>e jestem wsciekły.Dzieki za odpowiedzi.
[ Dodano: 30-03-2016, 19:35 ]
Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje |
Ja u siebie sam wymienialem rozrzad i powiem ze jedyne ci mnie zawiodlo to pasek wielorowkowy mitsuboshi. Zaczął piszczec po jakimś czasie. Po uzyciu na nim preparatu bylo jeszcze gorzej wiex wywalilem i kupilem od razu continentala no i nastala cisza. Conti dobra firma. Co do dyfra to jeszcze radze ci przejrzeć w jakim stanie sa tuleje od jego zawieszenia, typowa bolaczka O1. Ja jiz u siebie wymienialem. Pzdr |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-03-2016, 21:33
|
|
|
Generalnie im rzadszy olej tym lzej chodzi - u mnie tej zimy nie bylo zadnych problemow, ale jak byly mrozy rzedu -20 stopni to potrafila haczyc lub ciezko chodzic, po rozgrzaniu normalnie |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-03-2016, 21:59
|
|
|
Jareczku, ale u Ciebie jest inna skrzynia niż w turbo
Katalogowe opony do turbo to 215/55/17 |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 30-03-2016, 23:19
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Ja nie wiem jak w innych chodzi ale ja nie narzekam na swoją | musimy się kiedyś ustawić żebym porównał jak pracuje Twoja w sumie nawet ostatnio niedaleko Ciebie stałem pod Leroy Merlin W Puławach |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
pytek
Nowy Forumowicz Outlander
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: silesia
|
Wysłany: 31-03-2016, 10:09
|
|
|
W ksiażce sa dwa rozmiary opon dla wersji turbo 215x60 r16 oraz 215x55 r17 |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31-03-2016, 16:07
|
|
|
U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 31-03-2016, 18:55
|
|
|
flash napisał/a: | U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni | Aha, a nie miałeś czasem takiego objawu "pyknięcią" lewarka w dłoń przy przerzucaniu z 1 biegu na 2? Jakby coś pomagało pchało? Trochę mnie to irytuje. Wydaje mi się że gdy trochę przypaliłem sprzęgło jest lepiej i tak się zastanawiam czy to wina oleju czy sprzęgła... |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 31-03-2016, 19:54
|
|
|
U mnie problem raczej polega na tym, że przełączając z 1 na 2 bieg czuć lekki opór/tarcie, szczególnie jak auto jest zimne, później jest już lepiej. Mógłby to być objaw kończącego się sprzęgła, ale dzieje się to już od 2 lat (czyli od 60 tys. km) i nie postępuje. Poza tym jak sprzęgło się kończy to objawia się to głównie przy wrzucaniu wstecznego, a u tu wchodzi on bez najmniejszego oporu. Tak jak koledzy pisali, zresztą nie po raz pierwszy na tym forum, ta skrzynia po prostu tak ma... |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
|