Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
Ciężka praca gałki biegów
Autor Wiadomość
pytek 
Nowy Forumowicz
Outlander

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: silesia
Wysłany: 27-03-2016, 18:28   Ciężka praca gałki biegów

Witam jestem nowy na forum i mam problem z biegami ciężko wchodzą jedynka i dwójka szczególnie jak jest zimny I nie wiem czy to może być wina wysprzeglika (podobno jest hydrauliczny) i może zapowietrzony a może to wina napędu 4x4 jak ta sprawa wygląda u was.Ja ma O1T z 2006 r.A może jest jakaś regulacja biegów. Dziękuje za odpowiedzi. :cry:
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 28-03-2016, 22:22   

Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 30-03-2016, 00:15   

W@sio napisał/a:
Spokojnie, takie uroki tej skrzyni biegów:-) to zupełnie normalne. Wymiana oleju w skrzyni powinna pomóc.


Wasio, wmieniałes? Duża róznica?

[ Dodano: 30-03-2016, 00:36 ]
a jeśli tak to jaki olej zalewałeś i ile?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-03-2016, 13:42   

Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
pytek 
Nowy Forumowicz
Outlander

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: silesia
Wysłany: 30-03-2016, 19:22   

Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje
Ostatnio zmieniony przez pytek 22-08-2016, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 30-03-2016, 20:14   

W@sio napisał/a:
Wymieniałem na Motul Gear taki, jaki zaleca książka serwisowa bodaj 75w90 (sprawdzę w domu)

A odczules znaczaca roznice? Bo kurcze u mnje teraz duzo lepiej skrzynia pracuje. I nie wiem czy dlatego ze cieplej sie zrobiło czy dlatego ze przypalilem lekko sprzeglo. Nad tym olejem sie zastanawiam wlasnie. Ktos pisal ze mannol 75w85 wlal i jest duzo lepiej

[ Dodano: 30-03-2016, 20:18 ]
pytek napisał/a:
A dzis nowa niespodzianka wracając z pracy wyprzedzałem tira i po wyprzedzeniu hamujac silnikiem dziwny dzwiek jakby tylni dyferencjał zawył,i teraz nie wiem czy tak było wczesniej bo samochód mam od tygodnia jedyne co sie zmieniło to zmiana opon od czasu kupna co o tym sadzicie ?Opony katalogowe 215x60 r16 zimowe

[ Dodano: 30-03-2016, 19:26 ]
Pojechałem do mechanika i okazało sie że w dyferencjale brakowało 400ml oleju a ma być 550ml i obawiam sie że łożyska dostały po du>>>e :evil: jestem wsciekły.Dzieki za odpowiedzi.

[ Dodano: 30-03-2016, 19:35 ]
Z racji tego że swieżo kupiony OT1 przymierzam sie do rozrzadu i mam dwie opcje jedna która oferuje mechanik:
-paski contitecha
-rolki gmb oraz ruville
-napinacz Aisin
Albo mój typ:
-paski mitsuboshi
-rolki gmb
-napinacz Aisin
Ceny bardzo zbliżone .Jak u was sprawa wyglądała przy wymianie poprosze o wasze opinie co do zestawów.Dziekuje

Ja u siebie sam wymienialem rozrzad i powiem ze jedyne ci mnie zawiodlo to pasek wielorowkowy mitsuboshi. Zaczął piszczec po jakimś czasie. Po uzyciu na nim preparatu bylo jeszcze gorzej wiex wywalilem i kupilem od razu continentala no i nastala cisza. Conti dobra firma. Co do dyfra to jeszcze radze ci przejrzeć w jakim stanie sa tuleje od jego zawieszenia, typowa bolaczka O1. Ja jiz u siebie wymienialem. Pzdr
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-03-2016, 21:33   

Generalnie im rzadszy olej tym lzej chodzi - u mnie tej zimy nie bylo zadnych problemow, ale jak byly mrozy rzedu -20 stopni to potrafila haczyc lub ciezko chodzic, po rozgrzaniu normalnie :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 30-03-2016, 21:55   

Ja nie wiem jak w innych chodzi ale ja nie narzekam na swoją :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 30-03-2016, 21:59   

Jareczku, ale u Ciebie jest inna skrzynia niż w turbo ;-)

Katalogowe opony do turbo to 215/55/17
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 30-03-2016, 23:19   

Jaro1974 napisał/a:
Ja nie wiem jak w innych chodzi ale ja nie narzekam na swoją :wink:
musimy się kiedyś ustawić żebym porównał jak pracuje Twoja :D w sumie nawet ostatnio niedaleko Ciebie stałem pod Leroy Merlin W Puławach :D
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
pytek 
Nowy Forumowicz
Outlander

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: silesia
Wysłany: 31-03-2016, 10:09   

W ksiażce sa dwa rozmiary opon dla wersji turbo 215x60 r16 oraz 215x55 r17
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 31-03-2016, 16:07   

U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni :D
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 31-03-2016, 18:55   

flash napisał/a:
U mnie wymiana na olej katalogowy nic nie dała. Ale już się przyzwyczaiłem do tej skrzyni :D
Aha, a nie miałeś czasem takiego objawu "pyknięcią" lewarka w dłoń przy przerzucaniu z 1 biegu na 2? Jakby coś pomagało pchało? Trochę mnie to irytuje. Wydaje mi się że gdy trochę przypaliłem sprzęgło jest lepiej i tak się zastanawiam czy to wina oleju czy sprzęgła...
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 31-03-2016, 19:54   

U mnie problem raczej polega na tym, że przełączając z 1 na 2 bieg czuć lekki opór/tarcie, szczególnie jak auto jest zimne, później jest już lepiej. Mógłby to być objaw kończącego się sprzęgła, ale dzieje się to już od 2 lat (czyli od 60 tys. km) i nie postępuje. Poza tym jak sprzęgło się kończy to objawia się to głównie przy wrzucaniu wstecznego, a u tu wchodzi on bez najmniejszego oporu. Tak jak koledzy pisali, zresztą nie po raz pierwszy na tym forum, ta skrzynia po prostu tak ma...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.