Problemy techniczne - dusi sie dus i:/
Anonymous - 13-03-2007, 10:13 Temat postu: dusi sie dus i:/ witam!
mam poważny problem z moim lancerem a mianowicie dusi sie podczas jazdy
znajomy elektromechanik powiedział ze to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy , wyskoczyłęm z 200 pln kupiłęm ten czujnik jednakże po wymianie tegoż ustrojstwa dallej dolega mu choroba dusi podczas jazdy
prosze o fahową pomoc ja już nie wiem co robić :/
Anonymous - 13-03-2007, 10:28
Opisz dokładnie objawy. Dusi się podczas hamowania, dojeżdżania do skrzyżowania czy na wolnych obrotach? Jaki to dokładnie silnik?
Anonymous - 13-03-2007, 16:11
hmm jest to lancer 1,3 12 V rocznik 97
na wolnych obrotqach samochód normalnie przyjmuje kaz jednakże podczas jazdy gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi tak jakby mu brakowało benzyny
wojmi1 - 13-03-2007, 16:23
ustaw zaplon /ze zmasowionym Ecu/
Anonymous - 13-03-2007, 16:27
nigdy tego nie robiłem jakiś dokładniejsze dyspozycje krok po kroku są gdzies opisane?
wojmi1 - 13-03-2007, 16:47
Jaosh, skorzystaj z funkcji --szukaj-- mozesz to skorygowac na wyczucie /tak jak ja to u siebie robie
1 luzuje aparat zaplonowy i delikatnie krece w prawo lak o gura 2-3 stopnie blokuje i przegazowuje
i tak az osiagne efekt
Poprostu ECU reguluje tylko w pewnym zakresie - najlepiej podjedz do znajomego mechanika niech ci dygnie
zaplon
[ Dodano: 13-03-2007, 17:01 ]
Tak dla uzupelniania w/s masowienia pinu ECU -- robi sie to aby w momencie ustawiania zaplonu na lampe ECU nie korygowalo kata przyspieszenia zaplonu i aby ustawic tzw kat standartowytj ok +6 stopni po odlaczeniu masy- Ecu przejmuje ten parametr dynamicznie, co znaczy ze zmienia kat w zaleznosci od obciazenia silnika w pewnym zadanym zakresie.
A wiec aby poprawnie ustawic kat zaplonu trzeba w warsztacie zmasowic ECU- czyli pin
Lokalizacja tego cudu najlepiej skorzystac z manuala
akbi - 13-03-2007, 17:33
Jaosh napisał/a: | podczas jazdy gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi tak jakby mu brakowało benzyny |
miałem dokładnie taki sam objaw, po wymianie kabli WN (Seiwa) i świec (NGK) denerwujące zjawisko zniknęło
Anonymous - 13-03-2007, 18:14
Witam
A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza.
Pozdrawiam
Anonymous - 13-03-2007, 18:33
Kolego nigdy nie spiesz się z zakupem bo często mechanik błędnie stawia diagnozę i próbuje może się uda jego to nic nie kosztuje (bez urazy dla mechanika ) więc warto zasięgnąć innych opinii chociażby na forum
w końcu po to jesteśmy ,ale na temat
Jak ktoś ma taką misię pożycz na chwilę przepływomierz i sprawdź bo ewidentnie brakuje mu powietrza
a wszystkie powyższe rady są spox i trzeba wszystko sprawdzić co chłopaki piszą bo mieli już takie objawy w swoich autkach
Zyczę sukcesu
Anonymous - 13-03-2007, 19:36
mechanik wprowadził mnie w błąd mówiąć ze misiek był na komputerze więc uwierzyłęm i kupiłęm tps-a
w dalszym ciągu szukam przyczyny.........
jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł prosze pisać:)
zobaczymy komu przyznam pozytywa xD
PS jeśli jet ktoś z okolicy krk kto mógłby mi pomódz prosze również o kontakt:)
Hugo - 13-03-2007, 20:06
DOMIN napisał/a: | A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza. | Raczej nie. Od brudnej przepustnicy falują obroty lub gaśnie po dodaniu gazu. Przeważnie.
Najbardziej podchodzi pod te niedomagania propozycja kolegi akbi
saphire - 13-03-2007, 20:10
Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu?
Anonymous - 13-03-2007, 20:13
świeczki są nowe co prawda kable noname i mnają 1,5 roku ściągne umyje w ludwiku jak sie poprawi tzn ze to kabelki miały przebicie co prawda spr w nocy i przebicia powierzchniowego nei było
[ Dodano: 13-03-2007, 20:15 ]
saphire napisał/a: | Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu? |
dusi go jak jest zimny jak jest ciepły też go dusi chociaż czasem ma przebłyski i deczko chodzi lepiej przeważnie po wyczyszczeniu swiec nagar niewielki kolor biały czyli normalny
[ Dodano: 13-03-2007, 20:24 ]
może dławi sie spalinami coś z układem wylotowym albo dolotowym ,katalizator przytkany ??
josie - 14-03-2007, 00:08
Wąż filtr powietrza - przepustnica szczelny - opaski nie poluzowane? Wężyki w okolicy kolektora ssącego na miejscu?
kamilek - 14-03-2007, 00:39
Jaosh napisał/a: | gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi |
Czyli rozumiem, że na wysokich obrotach problem ten nie występuje, tak?
|
|
|