To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - dusi sie dus i:/

Anonymous - 13-03-2007, 10:13
Temat postu: dusi sie dus i:/
witam!
mam poważny problem z moim lancerem a mianowicie dusi sie podczas jazdy
znajomy elektromechanik powiedział ze to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy , wyskoczyłęm z 200 pln kupiłęm ten czujnik jednakże po wymianie tegoż ustrojstwa dallej dolega mu choroba dusi podczas jazdy
prosze o fahową pomoc ja już nie wiem co robić :/

Anonymous - 13-03-2007, 10:28

Opisz dokładnie objawy. Dusi się podczas hamowania, dojeżdżania do skrzyżowania czy na wolnych obrotach? Jaki to dokładnie silnik?
Anonymous - 13-03-2007, 16:11

hmm jest to lancer 1,3 12 V rocznik 97
na wolnych obrotqach samochód normalnie przyjmuje kaz jednakże podczas jazdy gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi tak jakby mu brakowało benzyny

wojmi1 - 13-03-2007, 16:23

ustaw zaplon /ze zmasowionym Ecu/
Anonymous - 13-03-2007, 16:27

nigdy tego nie robiłem jakiś dokładniejsze dyspozycje krok po kroku są gdzies opisane?
wojmi1 - 13-03-2007, 16:47

Jaosh, skorzystaj z funkcji --szukaj-- mozesz to skorygowac na wyczucie /tak jak ja to u siebie robie
1 luzuje aparat zaplonowy i delikatnie krece w prawo lak o gura 2-3 stopnie blokuje i przegazowuje
i tak az osiagne efekt
Poprostu ECU reguluje tylko w pewnym zakresie - najlepiej podjedz do znajomego mechanika niech ci dygnie
zaplon

[ Dodano: 13-03-2007, 17:01 ]
Tak dla uzupelniania w/s masowienia pinu ECU -- robi sie to aby w momencie ustawiania zaplonu na lampe ECU nie korygowalo kata przyspieszenia zaplonu i aby ustawic tzw kat standartowytj ok +6 stopni po odlaczeniu masy- Ecu przejmuje ten parametr dynamicznie, co znaczy ze zmienia kat w zaleznosci od obciazenia silnika w pewnym zadanym zakresie.
A wiec aby poprawnie ustawic kat zaplonu trzeba w warsztacie zmasowic ECU- czyli pin
Lokalizacja tego cudu najlepiej skorzystac z manuala :rolleyes:

akbi - 13-03-2007, 17:33

Jaosh napisał/a:
podczas jazdy gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi tak jakby mu brakowało benzyny

miałem dokładnie taki sam objaw, po wymianie kabli WN (Seiwa) i świec (NGK) denerwujące zjawisko zniknęło

Anonymous - 13-03-2007, 18:14

Witam
A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza.
Pozdrawiam

Anonymous - 13-03-2007, 18:33

Kolego nigdy nie spiesz się z zakupem bo często mechanik błędnie stawia diagnozę i próbuje może się uda jego to nic nie kosztuje (bez urazy dla mechanika ) więc warto zasięgnąć innych opinii chociażby na forum :D

w końcu po to jesteśmy ,ale na temat

Jak ktoś ma taką misię pożycz na chwilę przepływomierz i sprawdź bo ewidentnie brakuje mu powietrza
a wszystkie powyższe rady są spox i trzeba wszystko sprawdzić co chłopaki piszą bo mieli już takie objawy w swoich autkach :D

Zyczę sukcesu

Anonymous - 13-03-2007, 19:36

mechanik wprowadził mnie w błąd mówiąć ze misiek był na komputerze więc uwierzyłęm i kupiłęm tps-a
w dalszym ciągu szukam przyczyny.........
jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł prosze pisać:)

zobaczymy komu przyznam pozytywa xD

PS jeśli jet ktoś z okolicy krk kto mógłby mi pomódz prosze również o kontakt:)

Hugo - 13-03-2007, 20:06

DOMIN napisał/a:
A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza.
Raczej nie. Od brudnej przepustnicy falują obroty lub gaśnie po dodaniu gazu. Przeważnie.
Najbardziej podchodzi pod te niedomagania propozycja kolegi akbi

saphire - 13-03-2007, 20:10

Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu?
Anonymous - 13-03-2007, 20:13

świeczki są nowe co prawda kable noname i mnają 1,5 roku ściągne umyje w ludwiku jak sie poprawi tzn ze to kabelki miały przebicie co prawda spr w nocy i przebicia powierzchniowego nei było

[ Dodano: 13-03-2007, 20:15 ]
saphire napisał/a:
Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu?

dusi go jak jest zimny jak jest ciepły też go dusi chociaż czasem ma przebłyski i deczko chodzi lepiej przeważnie po wyczyszczeniu swiec nagar niewielki kolor biały czyli normalny

[ Dodano: 13-03-2007, 20:24 ]
może dławi sie spalinami coś z układem wylotowym albo dolotowym ,katalizator przytkany ??

josie - 14-03-2007, 00:08

Wąż filtr powietrza - przepustnica szczelny - opaski nie poluzowane? Wężyki w okolicy kolektora ssącego na miejscu?
kamilek - 14-03-2007, 00:39

Jaosh napisał/a:
gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi

Czyli rozumiem, że na wysokich obrotach problem ten nie występuje, tak?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group