dusi sie dus i:/ |
Autor |
Wiadomość |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:13 dusi sie dus i:/
|
|
|
witam!
mam poważny problem z moim lancerem a mianowicie dusi sie podczas jazdy
znajomy elektromechanik powiedział ze to jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy , wyskoczyłęm z 200 pln kupiłęm ten czujnik jednakże po wymianie tegoż ustrojstwa dallej dolega mu choroba dusi podczas jazdy
prosze o fahową pomoc ja już nie wiem co robić :/ |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:28
|
|
|
Opisz dokładnie objawy. Dusi się podczas hamowania, dojeżdżania do skrzyżowania czy na wolnych obrotach? Jaki to dokładnie silnik? |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 16:11
|
|
|
hmm jest to lancer 1,3 12 V rocznik 97
na wolnych obrotqach samochód normalnie przyjmuje kaz jednakże podczas jazdy gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi tak jakby mu brakowało benzyny |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-03-2007, 16:23
|
|
|
ustaw zaplon /ze zmasowionym Ecu/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 16:27
|
|
|
nigdy tego nie robiłem jakiś dokładniejsze dyspozycje krok po kroku są gdzies opisane? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 13-03-2007, 16:47
|
|
|
Jaosh, skorzystaj z funkcji --szukaj-- mozesz to skorygowac na wyczucie /tak jak ja to u siebie robie
1 luzuje aparat zaplonowy i delikatnie krece w prawo lak o gura 2-3 stopnie blokuje i przegazowuje
i tak az osiagne efekt
Poprostu ECU reguluje tylko w pewnym zakresie - najlepiej podjedz do znajomego mechanika niech ci dygnie
zaplon
[ Dodano: 13-03-2007, 17:01 ]
Tak dla uzupelniania w/s masowienia pinu ECU -- robi sie to aby w momencie ustawiania zaplonu na lampe ECU nie korygowalo kata przyspieszenia zaplonu i aby ustawic tzw kat standartowytj ok +6 stopni po odlaczeniu masy- Ecu przejmuje ten parametr dynamicznie, co znaczy ze zmienia kat w zaleznosci od obciazenia silnika w pewnym zadanym zakresie.
A wiec aby poprawnie ustawic kat zaplonu trzeba w warsztacie zmasowic ECU- czyli pin
Lokalizacja tego cudu najlepiej skorzystac z manuala |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
DOMIN [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 18:14
|
|
|
Witam
A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 18:33
|
|
|
Kolego nigdy nie spiesz się z zakupem bo często mechanik błędnie stawia diagnozę i próbuje może się uda jego to nic nie kosztuje (bez urazy dla mechanika ) więc warto zasięgnąć innych opinii chociażby na forum
w końcu po to jesteśmy ,ale na temat
Jak ktoś ma taką misię pożycz na chwilę przepływomierz i sprawdź bo ewidentnie brakuje mu powietrza
a wszystkie powyższe rady są spox i trzeba wszystko sprawdzić co chłopaki piszą bo mieli już takie objawy w swoich autkach
Zyczę sukcesu |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 19:36
|
|
|
mechanik wprowadził mnie w błąd mówiąć ze misiek był na komputerze więc uwierzyłęm i kupiłęm tps-a
w dalszym ciągu szukam przyczyny.........
jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł prosze pisać:)
zobaczymy komu przyznam pozytywa xD
PS jeśli jet ktoś z okolicy krk kto mógłby mi pomódz prosze również o kontakt:) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:06
|
|
|
DOMIN napisał/a: | A możę przydało by się przeczyścić przepustnice,może zabrudzenia nie pozwalają dostać się odpowiedniej ilości powietrza. | Raczej nie. Od brudnej przepustnicy falują obroty lub gaśnie po dodaniu gazu. Przeważnie.
Najbardziej podchodzi pod te niedomagania propozycja kolegi akbi |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:10
|
|
|
Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:13
|
|
|
świeczki są nowe co prawda kable noname i mnają 1,5 roku ściągne umyje w ludwiku jak sie poprawi tzn ze to kabelki miały przebicie co prawda spr w nocy i przebicia powierzchniowego nei było
[ Dodano: 13-03-2007, 20:15 ]
saphire napisał/a: | Nie napisałeś jeszcze czy dusi się na zimno czy także po nagrzaniu? |
dusi go jak jest zimny jak jest ciepły też go dusi chociaż czasem ma przebłyski i deczko chodzi lepiej przeważnie po wyczyszczeniu swiec nagar niewielki kolor biały czyli normalny
[ Dodano: 13-03-2007, 20:24 ]
może dławi sie spalinami coś z układem wylotowym albo dolotowym ,katalizator przytkany ?? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-03-2007, 00:08
|
|
|
Wąż filtr powietrza - przepustnica szczelny - opaski nie poluzowane? Wężyki w okolicy kolektora ssącego na miejscu? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-03-2007, 00:39
|
|
|
Jaosh napisał/a: | gdy próbuje przyspieszyć na tych niższych obrotach sie dławi |
Czyli rozumiem, że na wysokich obrotach problem ten nie występuje, tak? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|