[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Felgi aluminiowe i stalowe - Lancer CYxA
risc - 25-08-2009, 20:53
Pawcho napisał/a: | a opony jakie kupiłeś/zimówki/? |
Ja akurat zdecydowałem się na takie: Dunlop SP Winter Sport 3D. Uznałem że skoro ktoś w Japonii stwierdził że Lancer będzie dobrze jeździł na letnich oponach firmy Dunlop to dlaczego też nie na zimowych..... poza tym, opona jest dobrze oceniana i ma przystępną cenę.
Pozdrawiam,
risc
piomic - 25-08-2009, 23:36
risc napisał/a: | ktoś w Japonii stwierdził że Lancer będzie dobrze jeździł na letnich oponach firmy Dunlop | No popacz... A na mojego we fabryce Yokohamy nawlekli, nie Dunlop...
krzychu - 26-08-2009, 00:07
tylko pytanie po co krzywdzić misia stalówkami...
Crimson - 26-08-2009, 07:56
krzychu napisał/a: | tylko pytanie po co krzywdzić misia stalówkami... |
Rozważanie zakupu feg stalowych wynika prawdopodobnie z dwóch powodów:
1. Ekonomiczny - w dzisiejszych czasach już nieaktualny, felgi stalowe plus kołpaki to w zasadzie cena felg aluminiowych. Dodatkowo kłopot z dostępem do felg stalowych pasujących do Lancera, w razie jakiś problemów, może spowodować konieczność wymiany wszystkich felg. No i aspekt estetyczny ...
2. Funkcjonalny - panuje opinia, że na zimę lepiej zakładać fegli stalowe, bo trudniej je uszkodzić na jakimś krawężniku ukrytym w śniegu. Podobno sól sypana na drogi robi wżery w felgach aluminiowych, a felgi stalowe są bardziej na to odporne (przynajmniej pod względem estetycznym, plastikowy kołpak ukrywa takie wżery).
Ja jeździłem przez wiele lat na całorocznych oponach i felgach aluminiowych, i nie zauważyłem istotnego wpływu czynników zimowych na ich wygląd. Może dlatego, że koła były duże
krzychu - 26-08-2009, 08:57
Crimson napisał/a: |
1. Ekonomiczny - w dzisiejszych czasach już nieaktualny, felgi stalowe plus kołpaki to w zasadzie cena felg aluminiowych. Dodatkowo kłopot z dostępem do felg stalowych pasujących do Lancera, w razie jakiś problemów, może spowodować konieczność wymiany wszystkich felg. No i aspekt estetyczny ... |
No to obalmy parę mitów bo nie chce widzieć co kawałek skrzywdzone Lancery stalówkami. Jak zauważyłeś cena dobrej stalówki jest niewiele tańsza niż aluminiowa. Do stalówki dochodzą jeszcze przeważnie inne nakrętki (stożkowe) oraz kołpaki które jeśli chcemy porządne (a i te porządne czasem się urywają, pękają, nawet te zakręcane z felgą potrafią opadnąć podczas jazdy 130 - sam przeżyłem). Więc o to nie powinno chodzić.
Crimson napisał/a: | Funkcjonalny - panuje opinia, że na zimę lepiej zakładać fegli stalowe, bo trudniej je uszkodzić na jakimś krawężniku ukrytym w śniegu. Podobno sól sypana na drogi robi wżery w felgach aluminiowych, a felgi stalowe są bardziej na to odporne (przynajmniej pod względem estetycznym, plastikowy kołpak ukrywa takie wżery). |
Panuje że lepiej ale to może kiedyś było lepiej... Co do krawężnika jak ktoś nie uważa to latem też może przywalić w krawężnik więc to nie argument po za tym jak ktoś z głową założy 16 cali to i tak opona jest balonowa... A jak w padniecie w krater tektoniczny na drodze i się jakiś cudem uszkodzi zatrzymujecie się, dzwonicie po straż miejską ewentualnie policje. Protokół do ubezpieczyciela drogi oddadzą za felgę czasem oponę i ustawienie zbieżności. Co do wżerów od soli jak jest nowa i pokryta lakierem to jej nic nie będzie. A nawet jeśli by coś się działo 5 lat gwarancji przeważnie dają na felgi.
risc - 26-08-2009, 09:34
piomic napisał/a: | No popacz... A na mojego we fabryce Yokohamy nawlekli, nie Dunlop... |
Bo masz koła 18-ki, a DUNLOP SP SPORT 2050M występuje tylko w jednym jedynym rozmiarze 205/60R16
BTW jaki model Yokohamy zakładają?
Pozdrawiam,
risc
baszek - 26-08-2009, 10:06
Mógłby mi ktoś doradzić czy warto kupować 18-stki na polskie drogi ? Mam dylemat bo myślę już o zakupie zimówek i zastanawiam się czy na obecne 16-stki nie wrzucić zimówek, a na lato przejść na 18-stki.
krzychu - 26-08-2009, 10:16
Pomysł dobry. Ale jak ja bym tak robił to bym się zastanowił nad oryginalnymi 18-stkami. Będą oporniejsze na uszkodzenia niż felgi firmy afermarketowej. A można też rozważyć zakup po prostu 17-stek...
baszek - 26-08-2009, 11:28
Jeszcze rozważam zakup drugich 15-stek, bo nie wiem czy na 18-stkach nie będzie zbyt twardo. Może ma ktoś założone 18-stki i się wypowie, jak się jeździ miśkiem po Polsce na profilu 45 ?
krzychu - 26-08-2009, 11:30
baszek napisał/a: | Jeszcze rozważam zakup drugich 15-stek |
Całkowicie bez sensu. Opona wtedy będzie bardzo duża.
piomic - 26-08-2009, 14:02
baszek napisał/a: | na 18-stkach nie będzie zbyt twardo | Nie będzie. Jeżdżę ta tym co fabryka dała i jest fajnie. A na zimę zapodałem 16, oba komplety są w rozmiarach podanych w instrukcji obsługi, jedyne z czym się dałem wpuścić w maliny to stalowe na zimę. Było brać drugie alusy.
A model o ile dobrze pamiętam to Yokohama Advan czy jakoś tak...
spunki - 26-08-2009, 18:50
dzięki za pomoc wszystkim
Lestat - 10-10-2009, 12:54
Nie wiem w koncu czy ktos to doprecyzowal. Jak wszedlem na pierwsza lepsza stronke z konfiguratorem opon/felg to wyskoczyly takie dane:
Rozmiar: 6.5JJx16
Rozstaw śrub: 5x114.3
ET (odsadzenie): 46
CH (otwór centralny): 67
moze to ktos potwierdzić?
jazy1 - 10-10-2009, 13:04
dokładnie tak jest
Lestat - 13-10-2009, 07:21
No to spoko, dzieki czas teraz poszukac
|
|
|