[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - ESP i kontrola trakcja a buksujące koła...
cabaniarz - 17-02-2012, 23:22
muszę chyba sprowokować jakieś sytuacje, by poczuć moc elektroniki
A tak na serio, od czasu do czasu podświetla mi wyświetlacz na żółto (poślizg) ale jakoś nie mogę tego odczuć tak jak:
lichy napisał/a: | ¾ gazu i elektronika mnie wyciągnęła na górę. Dało się odczuć, jak raz ciągnie lewe koło, a raz prawe, obroty silnika to spadały, to rosły, ale dało radę.
To moje pierwsze auto z kontrolą trakcji |
muszę chyba jeszcze poćwiczyć tej zimy, może zdążę, zapowiadają odwilż
maniax86 - 18-02-2012, 00:57
Z niektórych opresji ESP pewnie wyciągnie ale nie z wszystkich. Przekonałem sie o tym 3 dni temu. Akurat wtedy zaczęły sie intensywne opady sniegu, zawieje a ja musiałem jechać do Ustronia. Zaśnieżone było juz wszystko, dwupasmowa "wiślanka" zasypana a auta grzecznie prawym pasem jechały maks 70km/h jak dojechałem do centrum Ustronia to juz był sajgon. Musiałem się wspiąć po serpentynach do góry. Szło opornie ale ciągle do przodu, jednak w pewnym momencie w połowie dosyć stromej górki musiałem się zatrzymać, bo z naprzeciwka auto zjeżdżało i zaczęło "tańczyć' na drodze. Zatrzymałem sie aby koleś mógł opanować auto i we mnie nie walnąć. I juz z miejsca praktycznie nie ruszyłem. Troche mnie ESP wyciąło w góre jeszcze może z metr, ale i to nie pomogło..... na wstecznym wycofałem się i wjechałem na jakiś podjazd i tam zostawiłem auto. Reszte drogi na piechotkę pokonałem
mjsystem - 19-02-2012, 20:46
Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak???
Zbigi - 19-02-2012, 21:49
mjsystem napisał/a: | Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak??? |
Nokian WRG2 było nie tak . Mam takie same opony i one takie są .Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy.
JCH - 19-02-2012, 21:58
mjsystem napisał/a: | Co było nie tak??? | Może to: mjsystem napisał/a: | Wysokie obroty |
Niech się wypowiedzą Ci, którzy byli tam na miejscu
Może faktycznie Nokian WRG2 Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu.
Trik - 19-02-2012, 22:05
Stawiam na opony. JCH napisał/a: | Nokian WRG2 | Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu.
bastek - 19-02-2012, 22:07
też na naokianach jeżdżę, i jest OK>
raz się nie wykopałem z garażu na zakręcei pod górę, ale śnieg był sporo powyżej zderzaka - góra, ja jako pług, zakręt - utknąłem
mjsystem napisał/a: | Właśnie wróciłem ze spotu. Góry, stromy podjazd, wszystkie gale wjechały a ja czy "z" czy "bez" stałem na dole. Wysokie obroty i mała moc robią swoje. Wkopywałem sie w snieg za kazdym razem...ZŁY kierowca? Nie sądzę. Złe opony? Nokian wrg2... Co było nie tak??? |
te podkreślone rzeczy.
jak "z " to nie miałeś szans mieć wysokich obrotów. jak masz małe obroty, mały pęd na koła. a moc w tej sytuacji tylko przeszkadza. przy dużych obrotach łatwo zrywa koła.
ale cięższy samochód ma gorzej w takich warunkach chyba....
innym trzeba powiedzieć żeby się wypowiedzieli, bo pewnie "galowcy" tu nie zaglądają
robertdg - 20-02-2012, 07:25
Cytat: | Poza tym Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby, moc nie ma tu nic do rzeczy. | To zależy czy z LPG czy bez bez LPG to praktycznei zerowa różnica, ja bym stawiał na głupote systemów albo opony które sobie nie radzą na mokrym ubitym śniegu.mjsystem, trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga
bastek - 20-02-2012, 08:29
co do lpg-czemu różnica?
co do RWD - nie pomyślałem kiedyś wypróbuję
mjsystem - 20-02-2012, 08:34
Kochani! Kazdy z Was ma rację. Temat maglowaliścmy prawie 3 dni, ale chciałem was spytać o opinię i postawic kropke nad "i".
1. opony- rzeczywiście WRG 2 są takie jak piszecie:
Zbigi napisał/a: | Nokian WRG2 było nie tak . Mam takie same opony i one takie są |
JCH napisał/a: | Może faktycznie Nokian WRG2 Też je mam i zdaje się, że miały one dobre recenzje na twardym ubitym śniegu. |
Trik napisał/a: | Są fajowe do szybkiej jazdy na świeżym czy ubitym śniegu po krętych drogach, ale wjazdu pod górkę to o kant d.. pobić. Miałem problem z wygrzebaniem się z mini zaspy gdzie był 5 centymetrowy placek ubitego śniegu przed kołami. Dzisiaj nie byłem wstanie podjechać do przodu na pochyleniu ok 5% w świeżym mokrym śniegu |
2. obroty/moc - jak z włączonym systemem to auto tak przymulało, ze dojechał kawałek i stawał dęba, nie mając mocy, jak bez systemów, to z kolei kopał w dół pod snieg, czy boksował kołami czy nie, (jednego dnia śnieg był grząski, a nie ubity, drugiego dnia odwrotnie).
3. sposób, jak wjechać?
robertdg napisał/a: | trzeba było obrócić się tyłem na przód i ogień na wstecznym (taki spartański RWD) w większości pomaga |
Tak wjechała też wiekszośc gali, a ja trzeciego dnia, jak ruszyłem auto (bez względu czy z systemem czy bez):mrgreen:
Chciałem przyblizyc temat, dośc sporny, w praktyce
Natomisast uzytkownicy gali 3 dni sprzeczali się, czy lepiej A/T czy M/T
robertdg - 20-02-2012, 19:14
bastek1 napisał/a: | co do lpg-czemu różnica? | Dodatkowa masa osprzętu i paliwa
krzychu - 20-02-2012, 19:17
Zbigi napisał/a: | [Gale są cięższe i jest lepszy docisk do gleby |
Cięższemu w ziemi pod górę jest gorzej - to wiem na pewno.
Hubeeert - 20-02-2012, 20:47
mjsystem napisał/a: | Nokian wrg2 | to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach
mjsystem - 20-02-2012, 23:52
Hubeeert napisał/a: | to opony do jazdy z dużą prędkością. Zwykłe WR sa lepsze w takich warunkach |
Własnie tego dowiedziałem się w górach.
Pierwszy raz miałem takie doswiadczenie, bo na codzień sprawują się rewelacyjnie. Aż tu górska niespodzianka
jaca71 - 22-02-2012, 06:14
A ja właśnie wróciłem z zimowej wyprawy na narty - śniegu szwedzie ponad 1m, drogi utrzymane na biało co znaczy na asfalcie lód przysypany biał2cm warstwa ubitego śniegu (skąd wiem ze 2cm to się dowiemy dalej). Na "głównych" 3 koleiny wyjeżdżone do lodu czyli jedna wspólna dla obu kierunków. Jedno wiem na pewno - ostatni raz bez łańcuchów
Opony GY-UG7, samochód bez żadnych wspomagaczy. Samochód radził sobie całkiem nieźle. Żona przeszła skrócony kurs jazdy zimą: "Zuruck i ogień" jedyny skuteczny sposób poruszania się po stromych lodowo śnieżnych podjazdach, najazdach na śnieżne krawężniki przed parkingami itp. Zatrzymanie w połowie górki powoduje niezłą ekwilibrystykę by pojechać dalej. Ale 2+2 na pokładzie, plus narty plus pełen bagażnik robią swoje samochód wazy spokojnie ponad 1700kg i złośliwie odciąża przód. Jednego razu tak mnie na parkingu przed kwatera przystawili ze musiałem cuda na górce wyprawiać i wtedy odkryłem że pod 2cm śniegu jest żywy lód. Bujanie nic nie dawało bo te 2cm karbu i lód pod spodem skutecznie ograniczało szelka mobilność. Wtedy kolejny raz metoda zuruck i do przodu pomogła. Ale przy okazji okazało się ze najlepszym systemem w Lancerze jest jego sprzęgło i drugi bieg
|
|
|