To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Czujnik ABS, która strona w samochodzie to lewa ?

Krzyzak - 22-03-2017, 09:56

no właśnie miałem na myśl, że jest ze złej strony
na szczęście te zamienniki mają obudowę plastikową i nie zapiekają się tak jak oryginały (w metalowej obudowie)
jest przekręcony gdyż inaczej ABS by źle działał - czujnik nie byłby równolegle do zębatki na przegubie

Anonymous - 22-03-2017, 11:52

Jak tylko zrobi się znośna pogoda to postaram się go wyciągnąć, wtedy będę wszystko wiedział i odpiszę.
Dziękuję za porady i odpowiedzi.

[ Dodano: 28-03-2017, 17:50 ]
Witam ponownie.
Z racji, że pogoda jest super udało mi się posiedzieć przy autku.
Problem rozwiązany, tak jak przypuszczałem mechanik wsadził czujnik od innego auta. Zamówiłem NTY i wszystko gra od pierwszego strzała :)
Poniżej porównanie wyciągniętego z auta do nowego.
Swoją drogą za głupotę się płaci i to podwójnie. Mechanik u którego wszystko zrobiłem nie chciał do tej pory wystawić mi rachunku teraz to już mogę się pocałować w .... Wymieniał także kilka innych części, między innymi górne mocowania (jedno wsadził z KYB drugie z braku na sklepie z febestu) i teraz febest skrzypi i strzela jak stara stodoła na wietrze :( .



Przy okazji wymieniłem końcowy tłumik (na ferroza z allegro za 142 zł) który miał już ewidentnie dosyć, teraz błoga cisza a tłumik pasuje idealnie.


Hornet - 28-03-2017, 19:27

qbus_b napisał/a:
Przy okazji wymieniłem końcowy tłumik (na ferroza z allegro za 142 zł) który miał już ewidentnie dosyć, teraz błoga cisza a tłumik pasuje idealnie.

Możesz podać namiary ? Mój przeszczep z Carismy powoli dokonuje żywota :P

Anonymous - 29-03-2017, 09:21

Użytkownik nawrocik123 (Tłumik końcowy Mitsubishi Lancer 1.6 02-08 kombi), link szybko wygasa.
Pamiętaj jeszcze o uszczelnieniu (numer Mitsu - MB687012, lub bosal 256-790 lub hjs 83 45 7655), które lekko posmarowałem pastą do tłumików. Do tego są potrzebne 3 śruby z nakrętkami (M10 a jeszcze lepiej M12, twardość minimum 8,8) i podkładkami. Nie baw się w okręcanie starych śrub skoda czasu i środków lepiej szlifierka i zeszlifować śruby.

Hornet - 29-03-2017, 16:50

Dzięki wielkie
Najważniejszy jest chyba ten numer "Nr producenta 25.062F", niech zostanie dla innych.

B0RYS - 02-11-2017, 08:45

Koledzy,
W jaki sposób diagnozowany jest ABS w CS? Przez OBDII czy drugie gniazdo obok? Mam problem z błędem ABS podczas jazdy z wyższymi prędkościami, po zatrzymaniu błąd znika a ELM327 nic nie diagnozuje. Zostaje mierzenie oporu każdego z czujników czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie który czujnik dogorywa?

gargel - 22-12-2017, 21:00

Dołączę się bo u mnie też czasami się zaświeca.
kompa wpinasz w obd2, a kostka obok (w której jest 1 pin) jest właśnie do ABS(w evo do dyfrów AYC ACD). Potrzebna jest przejściówka do mitsubishi 16pin + 12 pin.

U mnie po wpięciu wyswietla błąd czujnika LT, a o dziwo czujnik pokazuje prędkość na kompie... Oczywiście zabiorę sie za to w wolnym czasie.... Jakieś sugestie co może być...

Kojot13 - 05-01-2018, 23:55

Witam. Podłączając się do tematu - jaka powinna być oporność czujnika? Mierzymy na włączonym zasilaniu, czy bez? Od strony czujnika, czy wtyczki? Byłbym wdzięczny aby ktoś podpowiedział. Niestety w moim przypadku lampka pali się na stałe, a niestety nie mam jak sprawdzić, który ewentualnie szwankuje. (Lancer 2.0 2007).

Edit
Nie ma tematu. Wszystko jest w manualu. Dla potomnych - mierzymy oporność na wtyczce od czujnika (która znajduje się pod plastikowym nadkolem). Wartość powinna wynosić około 1.3-1.4 kOhma. Jeżeli znacznie się różni, albo rośnie to czujnik skopany. U mnie było tak, że nie było żadnego wskazania. "Wykręciłem" czujnik - niestety również brak wskazań. Dla samego już sprawdzenia odciąłem kabel przy samym czujniku - od wtyczki do tego miejsca bez problemu przewodził, więc 100% padnięty czujnik. Słyszałem, że często przewody się niszczą przy samej wtyczce, więc jeśli nie macie wskazań warto obciąć na samochodzie kilka cm za wtyczką i wtedy sprawdzić. Jak oporność się pojawi to zarobić na nowo i problem wyeliminowany. Radzę uważać z śrubą mocującą - u mnie zardzewiała i się ukręciła. To samo spotkało sam czujnik :shock: .




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group