Outlander I GEN Techniczne - Zawieszenie z tyłu
Jaro1974 - 21-06-2018, 13:59
Od zewnątrz idą pływające a stałe od sanek. Inaczej nie złożysz bo są innej średnicy
past - 27-06-2018, 20:01
Dobry,
pozwólcie, ze podepnę się w tym temacie.
Taka sytuacja:
w styczniu br wymieniałem:
- amortyzatory tył KYB -
- łączniki stabilizatora tył.
w maju br wymieniałem
- wahacze krótkie tył
- wahacze "banany" tył
- komplet hamulców z tyłu.
Tydzień temu auto zaczęło skrzypieć na nierównościach, przy bujaniu nim czy nawet podczas wsiadania... skrzypiało jak stary tapczan. Mechanik rozpiął całe zawieszenie z tyłu nasmarował i spiął z powrotem. Skrzypienie dużo słabiej, ale wciąż występuje. Mechanik twierdzi że skrzypią golenie amortyzatorów, które ucichły po zapsikaniu jakimś smarem - czy to ma sens ? Czy to możliwe, żeby oba amortyzatory zaczęły skrzypieć w tym samym czasie ?
Pozdrawiam,
Paweł
endriu323f - 27-06-2018, 21:11
past, Dokładnie tak samo skrzypiało u mnie Ja wymieniłem wszystkie tuleje tylnego zawieszenia i cisza. Podejrzewam ze skrzypi ci któraś tuleja pływająca od strony koła, masz po 3 sztuki na koło. Spróbuj podważyć gumowa osłonkę i wstrzyknąć jakiś smar w spreju lub strzykawka olej.
Bizi78 - 27-06-2018, 22:31
A jakiej produkcji były te KYB-y
Polecane są Made in Japan a produkują też bodajże u Pepików.
Ogólnie mogą jeszcze skrzypieć gumy stabilizatora.
past - 28-06-2018, 11:47
Cześć,
Nie mam pojęcia jakiej były produkcji...
Koncepcja tulei pływających jest ciekawa - 3 na koło (po 1 w każdym wahaczu?), możecie mi to jakiś zobrazować ?...
Zastanawia mnie fakt, że przy psiknięciu smarem na golenie amortyzatorów, mechanik stwierdził poprawę. Szczerze wymieniałem już w wielu autach amortyzatory z tyłu (też KYB) i nigdy mi tak nie skrzypiały.
Według mnie to dźwięk tarcia gumę o gumę, trochę przypomina tacie styropianu. Stąd dylemat amortyzatory czy jednak tuleje?
Pozdrawiam,
Paweł
Jaro1974 - 28-06-2018, 13:55
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=010
po załadowaniu strony przejdź do "page 3" w wersji językowej angielskiej a w rosyjskiej to będzie "stranica 3"
Dolny poprzeczny wahacz - tuleja nr 41399B, banan - tuleja od strony koła i krótki poprzeczny też od strony wahacza wzdłużnego, wszędzie tam są pływające tuleje
freelt - 28-06-2018, 22:29
Takie skrzypienie miałem w swoim Outlandzie. Pewnie skrzypią Ci nie amortyzatory, a gumy na wahaczach. Ja miałem wymienione w tyle górne poprzeczne (banany) i dolne poprzeczne (długie) od mostu do kół. I tak po wymianie jeszcze skrzypiała mi tuleja dolna w nowym wahaczu. Psikałem co kilka miesięcy smarem silikonowym i od ponad 1,5 roku mam spokój. Jest twardo i cicho. Taki urok tego zawieszenia.
past - 29-06-2018, 14:51
Dzięki panowie za sugestie i za tą stronkę ze schematem. W weekend może się za to wezmę.
Po tym wysmarowaniu wszystkiego u mechanika jest niby lepiej, skrzypi głownie podczas ruszania. Zapsikam te tuleje i zobaczymy.
Dzięki i pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 03-07-2018, 08:44 ]
Dobry,
Brakuje mi pomysłów, nasmarowałem chyba wszystko co z gumy w tylnym zawieszeniu, a efekt jak bym w ogóle nie trafił na miejsce, które piszczy/skrzypi/EDIT
P.
Edit
Kolejne wulgaryzmy będą nagradzane.
[ Dodano: 06-07-2018, 11:20 ]
Witam ponownie,
będąc pod autem i wylewając kolejne litry smaru, zauważyłem, że końcówka drążka stabilizatora jest wygięta. Także pozostały mi 2 typy: owa końcówka drążka, lub tuleja wahacza prostego.
Pozdrawiam,
P
moro100 - 27-08-2019, 18:57
Witam wszystkich użytkowników forum.
Po wymianie dwóch par tulei w tylnym zawieszeniu bardzo szybko zaczęło ścinać opony od wewnętrznej strony (szczególnie lewa strona). Po 1000 km,lewa opona zciachana prawie do drutów z prawą lepiej.
Wymienione były tuleje wahacza tylnego mostu-przód i te przy kołach - wahacza tylnego poprzecznego zew.
Nie zrobiono zbieżności ''bo śruby zapieczone i trzeba ciąć a to dużo roboty...''I wypuścili babę
W OIT na drogę z zawijający się zadem i myśleli,że nic nie poczuje...
Jakie tuleje trzeba wymienić,żeby to miało ręce i nogi i z jakim kosztem robocizny trzeba się liczyć.
Pozdrawiam
Agnieszka
PABLO998 - 27-08-2019, 21:25
Jeśli nic w zawieszeniu nie trzeszczy to wymień wahacze krótkie na których reguluje się zbieżność (dwie sztuki) https://allegro.pl/oferta/wahacz-tylny-poprzeczny-lancer-outlander-mn100109-5078621566?snapshot=MjAxOS0wOC0xMlQxMDoxNDoyOC43NDVaO2J1eWVyOzM3NDkzZWE1MzZjYjQyNjkyYTE5NThkZGQwNzVhNjY2YjU5MGY3ODcwNWQzNDNhYmVjM2I1MTAzNzM4OWZhMzA%3D . Ewentualnie jeśli da się odzyskać stare po cięciu śrub i nie będą wybite tuleje to mogą zostać stare. Do tego cztery śruby mimośrodowe: do regulacji zbieżności ( 2 sztuki) montowane na ww wahaczach i do regulacji kąta pochylenia koła (2 sztuki), jeśli nie były wstawiane wcześniej. Wstawia się je w wahaczu dolnym poprzecznym na wewnętrznej tulei. Wstawiona jest tam normalna śruba i naspawane są takie prostokątne blaszki, które należy wyciąć i pod nimi znajduje się gniazdo pod śrubę mimośrodową do ustawienia kąta pochylenia koła. Jak wspomniałem już wcześniej śrub do regulacji zbieżności musisz kupić 4 (jeśli na dolnym poprzecznym wahaczu masz już wstawione mimośrody to tylko 2 szt). Jeśli na dolnym poprzecznym wahaczu nie ma mimośrodu to musisz kupić dwie śruby z podkładkami - nakrętka będzie pasować ze zwykłej śruby która zostanie zdemontowana z dolnego wahacza i dwie same śruby do - nakrętka i podkładka powinna Ci zostać ze starych śrub do regulacji zbieżności. Tu masz kompletną śrubę https://allegro.pl/oferta/sruba-mimosrodowa-mitsubishi-outlander-02-06-7848314014?snapshot=MjAxOS0wNi0xOVQxMDoxNTo1NS43NDNaO2J1eWVyO2E2MGM3YTUxM2E0MmJlMzAyZGExOWNhZTVmMjVlZWI3MTE2NDgzNzdhNjU2NGM5ZjIyYjMwMzM3NTg3MmI1MmQ%3D ale nie bierz tych bo są z plasteliny (przekonałem się na własnej skórze - nakrętka się ukreciła) szukaj z Febesta a jeszcze lepiej oryginalnych.
[ Dodano: 27-08-2019, 21:40 ]
Trochę namieszałem, ale może coś z tego zrozumiesz, jeśli coś nie jasne to pisz.
I jeszcze jedno: W O1 występują dwa rodzaje tulei zew. wahaczy: tuleja stała i pływająca - wahliwa. Ten wahacz co wrzuciłem jest z tuleją pływającą, musisz sprawdzić po Vinie jakie tuleje posiadasz.
moro100 - 27-08-2019, 21:47
Bardzo ci dziękuję.Wszystko wyjaśnione tak ,że nie można tego nie zrozumieć.
Tylko,żeby mechanicy chcieli mnie słuchać...
A w przybliżeniu jaki koszt robocizny?
PABLO998 - 27-08-2019, 22:08
Poczekaj jeszcze trochę może ktoś inny mnie jeszcze poprawi - może się mylę.
Nie wiem trudno mi powiedzieć, ale myślę że jakieś 200-300 zł max. więcej bym nie dał. Powiedz tym mechanikom że w O1 z tyłu ustawia się nie tylko zbieżność , ale i kąt pochylenia koła i pokaż im co należy zrobić aby można było ustawić kąt pochylenia koła.
Ps. Jeśli spojrzysz z tyłu na auto i koła tylne górą ,,kładą" Ci się do środka to nie masz ustawionego kąta pochylenia koła.
luk2501 - 29-08-2019, 15:08
Kolega wszystko dobrze napisał, ja polecam zastąpienie tulei pływających na stałe, po tym zabiegu auto prowadzi się rewelacyjnie.
moro100 - 30-10-2019, 18:47
Bardzo dziękuję za pomoc.Zawieszenie z tyłu zostało doprowadzone do porządku wg.wskazówek PABLO998.Dodatkowo został wymieniony wahacz:
https://e-pajero.pl/tuleje-poduszki-gumy/2026-wahacz-drazek-poprzeczny-gorny-outlander-cuw-mn100086.html
Geometria robiona była 2 razy.Teraz jest bajka
link do wyniku z geometrii:
https://drive.google.com/file/d/18_IH1LX4pG4qGJWrRq8MgEebAVIV0oMU/view?usp=sharing
|
|
|