Outlander II Ogólne - Napędy 4x4....
Komandor - 08-10-2017, 13:33
Patrząc na schemat przekładni zamieszczony w publikacji Mitsubishi Training Academy pt. "Outlander 07 system 4WD" (wersja pl) jasno wynika że napęd wału nie jest brany z prawej półosi (jakkolwiek patrząc na układ elementów zewnętrznych na pierwszy rzut oka mogłoby się tak wydawać)
Moody - 08-10-2017, 21:23
Nie mogę tego znaleźć. A chętnie bym poczytał.
Szef24 - 08-10-2017, 22:44
http://forum.mitsumaniaki...8&highlight=4x4
http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=4x4
http://forum.mitsumaniaki...t=35442&start=0
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14533
Wszedzie cos o 4x4 pisze,niestety info są nie spójne i raczej mało techniczne
vavoom - 08-10-2017, 23:26
UPDATE 2021:
Gdyby ktoś z Podkarpacia, a najlepiej z Rzeszowa chciał sprawdzić "od kuchni", jak działa napęd Outlandera, to proszę o kontakt. Chętnie usiądę na fotelu pasażera i poprzez odpowiedni program/OBD będziemy mogli odczytać na żywo m.in.:
- rzeczywisty moment obrotowy sprzęgła napędu (Nm)
- wartość prądu wymagana przez sprzęgło napędu (A)
- wartość prądu zasilającego sprzęgło napędu (A)
- temperatura sprzęgła (°C)
- prędkości poszczególnych kół, ABS, ASC etc.
Na tym schemacie widać, iż napęd wału pobierany jest z tej samej części dyfra, która napędza przednie półosie (a nie z samej półosi, co byłoby absurdalne...)
[ Dodano: 13-03-2018, 23:15 ]
Moody napisał/a: | Przecież napęd na tył jest pobierany z prawej przedniej półosi (...) Poza tym mam przecież auto z tym napędem i wielokrotnie pod nie wchodziłem chociażby do wymiany oleju w tych napędach więc widzę jak jest.
(...)
vavoom,
tak, to jest brane z prawej przedniej półosi. |
Moody napisał/a: | Komandor napisał/a: | Napęd na półosie i na tył wychodzi ze skrzyni rozdzielczej umieszczonej za skrzynią biegów |
Zaklinasz rzeczywistość. Tak nie jest. Podaj odniesienie do jakiejkolwiek dokumentacji popierającej to stwierdzenie. |
Proszę bardzo:
https://youtu.be/BMv_v9IBugU
Świetny film pokazujący jak zbudowany jest napęd, skrzynia rozdzielcza itd.
Kolego @Moody, prawa półoś pracuje zupełnie niezależnie.
[ Dodano: 26-04-2018, 11:25 ]
Test na rolkach - porównanie OII z OIII:
https://youtu.be/xa2x_M6HmKE
kajos - 21-02-2021, 12:14
ale ogolnie i tak dziwna jest mysl kostruktora tego ukladu
mamy 2WD,4WD i 4WD LOCK
2WD raczej nie uzywamy bo po co jak wlaczymy 4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl
4WD LOCK wlasciwie nic nie daje bo jakby jego nie bylo to i tak zalaczy sie tyl jak bedzie poslizg
szkoda ze nie pomysleli zeby na 4WD LOCK zrobic blokade mostu
suma sumarum ja jezdze caly czas na 4WD praktycznie 90% przebiegu
4WD LOCK wlaczam jak jest droga sniegiem lub lodem pokryta (u mnie w rejonie bardzo rzadko sie to zdarza)
vavoom - 21-02-2021, 13:22
kajos napisał/a: | 4WD to i tak ciagnie na przod a w razie poslizgu wlacza tyl |
Otóż nie. Załączenie tylnej osi jest warunkowane kilkoma czynnikami, np. pozycją pedału gazu, a nie tylko poślizgiem. Nie jest nawet wykluczone, że w tym trybie na tylne koła zawsze podawany jest jakiś moment obrotowy, jak to ma miejsce w innych samochodach, których napędy bazują na tym samym sprzęgle.
kajos - 21-02-2021, 13:25
niepotrzebnie bedne ECU sie meczy z obliczeniami
krzychu - 21-02-2021, 15:54
Z tego co pamiętam to w trybie LOCK jest przenoszone ~50% więcej momentu względem AUTO. Czyli z mapy przewidującej utratę przyczepności (położenie gazu, skrętu kierownicą, prędkość) + różnica prędkości między osami to jest mnożone przez ~1,5. Samochód będzie miał większą tendencje do nadsterowności po wciśnięciu gazu na śliskim.
Jakby to był prawdziwy LOCK to pewnie na asfalcie by coś zmieliło albo zespoły musiałby być mocniejsze.
vavoom - 25-08-2022, 18:40
Test Outlandera (w przebraniu) na rolkach - i nie o sam test chodzi, a o podgląd danych na żywo (m.in. prędkość pojazdu, moment obrotowy sprzęgła AWD, natężenie prądu na sprzęgle AWD, obroty silnika itp.). Można od kuchni zobaczyć, jak tryb LOCK różni się od AUTO i że nie jest blokadą.
https://youtu.be/dlDjeYYg-tM
|
|
|