Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Swap silnika 4g13
Arciatko - 09-01-2024, 08:41
Obok czujnik wału rozrządu jest czujnik "wypadania zapłonu" IFS (ignition failure sensor)
A na oscyloskopie początek sygnału z wału korbowego nie powinien pokrywać się z początkiem sygnału czujnika wału rozrządu?
Krzyzak - 09-01-2024, 13:12
Nie musi się pokrywać. Wałek rozrządu powinien mieć 180° ale wał ma różny czas logicznej jedynki - zależny od obrotów.
Arciatko - 10-01-2024, 17:27
Gdzie zmierzyć ciśnienie paliwa. Od zbiornika jest plastikowy przewód ze złączką z przejściem na metalowy. Potem metalowy który dochodzi do silnika i zamienia się w zakuty gumowy. dziwie sie bo filtra paliwa nie widzę. Potem jest listwa wtryskowa. Jak wy to robicie ?
zet-em - 10-01-2024, 18:13
Filtr paliwa jest w zbiorniku jako integralna część pompy paliwa.
Krzyzak - 11-01-2024, 07:37
Właśnie między metalowym a gumowym trzeba się wpiąć. Oczywiście Mitsu ma specjalne trójniki do tego...
Może odepnij gumowy od listwy wtryskowej i zobacz jak mocno tryska z niego podczas kręcenia - taki podstawowy test.
Arciatko - 12-01-2024, 22:43
Zmierzyłem ciśnienie paliwa - wynosi 4 bary. Pomiar zrobiłem za pompa.
Paliwo do listwy wtryskowej dochodzi bank .
Krzyzak - 13-01-2024, 16:31
Dobra, czyli mamy ustalone, że:
1. paliwo jest i jest pod wystarczającym ciśnieniem
2. synchronizacja za pomocą czujników wału/wałka działa i jest poprawna
3. iskra jest
To jeszcze pozostaje sprężanie, która jest gówniane. Zatem wszystko wskazuje, że to problem samego silnika.
jacek11 - 13-01-2024, 16:59
Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową?
robertdg - 14-01-2024, 09:57
jacek11 napisał/a: | Jeszcze pasuje sprawdzić, czy wtryski działają. Auto ma instalację gazową? |
Czasy działania, przy blokadzie immo to krotki impuls rzed 1,5sek potem blokada sygnału, wszystkie pozostale warunki moga byc spelnione auto nie bedzie odpalac
Arciatko - 14-01-2024, 21:08
Wtryski zachowują się na zasadzie wysłania przez ECU jednego szybkiego impulsu i natychmiastowego wyłączenia. Film z oscyloskopu.
Zobaczcie na filmie. . https://files.fm/u/ss6xpg3wcc#/view/c93zhhxwyb
Najprawdopodobniej jest to sygnał pwm który jest podciągany do masy, 12 V na stracie, podczas rozruchu sygnał jest modulowany do średnio 10V ( czyli częściowe uchylenie wtrysku)a potem jest próbą jego otwarcia która po jednym piku sygnału kończy się blokada. Jak by ECU chciało podawać paliwo był by sygnał prostokątny. Jeśli się myle poprawcie mnie bo to tylko moje przemyślenia.
-Auto ma LPG ale nie sprawne.
-Ja rozumiem ze 10 bar na ciśnieniu na cylindrach to jest padaka ale ja na takim stanie jeździłem 5 lat. Wiem to na pewno ze jak jest równe Ciśnienie na cylindrach to odpali.
Spróbuje jutro zmierzyć prace antenny immo. Nie znam topologi układu i jak on się zachowuje wiec będę improwizował.
jacek11 - 14-01-2024, 21:32
Zapytam jeszcze gwoli ścisłości, czy sterownik LPG jest wpięty?
Arciatko - 14-01-2024, 22:03
Sterownik LPG jest odłączony od instalacji. Samochód stał ok tygodnia nie ruszany i podczas odpalenia sterownik gazu przestał działać. Wyciągnąłem go zrobiłem kilka kilometrów i wjechałem do stodoły i kilka dni później wymieniłem silnik. Taka ciekawostka.
Krzyzak - 15-01-2024, 06:46
A możesz polutować kable masy przy wtryskach? - bo wiesz, one sterowane są masą i przy instalacji LPG sterowanie przejmuje centralka. Jak jej nie ma to wg mnie nie ma szans na uruchomienie bo wpięcie jest szeregowo (a nie równolegle jak np. w czujniku wałka/TCD1).
Arciatko - 15-01-2024, 11:35
Zagadka rozwiązana i podpowiedz co do sterownika LPG była właściwa. Podpiąłem sterownik LPG i odpalił bez szemrania. Durnota z mojej strony jak zawsze:(. Może ktoś mi przedstawić te podłączenie do wtryskiwaczy. I czemu tak jest ze bez sterownika lpg nie pali?
Schemat podłączenia wtryskiwaczy:
Bardzo gorąco dziękuje wszystkim którzy mi pomogli
jacek11 - 15-01-2024, 16:14
To proste. Wiązka która idzie do wtrysków jest przecięta, i w szereg wpięta jest wiązka od sterownika gazu. Jak nie było tego modułu, to przewody sterujące wtryskami były niepołączone. Jest tak zrobione po to, aby odłączyć wtryskiwacze benzynowe, w momencie uruchomienia się wtrysków od gazu.
|
|
|