To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - ODPALANIE ZMARŹNIĘTEGO L200 -6 C CO JEST GRANE ?

Anonymous - 02-01-2008, 22:23

Ja wymieniłem filtr paliwa i jest git

Niestety mieszkamy w Polsce i jakość paliw jest conajmniej wątpliwa
Przedchwilą napisałem w poście o spalaniu jakie miałem przez to przygody jadąc w góry
Tłukłem się ponad 12 godzin
Po wymianie filtra palił w 15-16 stopniowym mrozie bez niajmniejszych problemów i spadło zużycie paliwa

pozdrawiam

[ Dodano: 02-01-2008, 22:25 ]
Chciałem jeszcze zauważyć, że filtr wymieniaja przy 40 tys. ja musiałem wymienić przy 30 bo samochodem nie dało się jeździć

Gene - 03-01-2008, 12:37

dobrze, ze to wina filtra...
koszt nie jest duzy a i roboty z tym nie wiele a co do jakosci ON to juz nie podlega dyskusji. Jest to plaga. Ja odczuwam roznice i co gorsza lejac lepsza rope (V-Power, Verva czy Ultimate) czasami jestem przekonany, ze wzbogacenie polega na przestawieniu tabliczki z nazwa. Eeeech...
A mam bardziej odporny silnik, ktory podobno pojdzie na wszystkim. :|

Anonymous - 03-01-2008, 17:45

Najgorsze jest to, że w przypadku uszkodzenia silnika gwarancja takiej szkody nie obejmie a udowadnienie winy stacji to bardzo trudna sprawa :(
Anonymous - 03-01-2008, 18:04

Kochani do paliwa zimą należy lać aktywator!!! Na naszych stacjach sprzedaje się "kisiel" i przy paru stopniach mrozu pseudo ropa zamienia się w kaszkę i du..a!
Szczególnie japany mają problem.

Kibloo - 03-01-2008, 18:12

no widzita, a u mnie po zamarznięciu paliwa za filtrem, tzn przed silnikiem (w poprzednim, tzn. w berlingo), serwis cytryny, nie mogąc usunąć awarii (zatkał się jeden wtrysk) wymienił kompletny układ wtryskowy na gwarancji... jaja normalne, ale ja nie narzekałem

pozdro

Anonymous - 03-01-2008, 19:29

Manfred, ja po dolaniu aktywatora niemogłem przekroczyć 80-ki
Więc to raczej jest nie tylko kwestja zamarzania, ale też czystości paliwa

Anonymous - 03-01-2008, 19:38

Herkules13 napisał/a:
Manfred, ja po dolaniu aktywatora niemogłem przekroczyć 80-ki
Więc to raczej jest nie tylko kwestja zamarzania, ale też czystości paliwa

Zaraz paliwa... Filtr zatkany był.

saphire - 03-01-2008, 20:13

Tankujcie ropę na Statoil czy BP itp. bo już mają zimową ropę a na innych niemarkowych niekoniecznie...
Anonymous - 03-01-2008, 21:15

A ja wrocilem wlasnie ze wschodu z nad Buga i co wam powiem to wam powiem !! eLka spisala sie koncertowo , nie zamarzla,odpalala bez problemu i nie utopila sie w zamarznietym czesciowo Bugu ech :) Cudo nie auto :)


Kibloo - 03-01-2008, 21:33

Co do paliwa, wszystkie paliwa typu Ultimate, V-power, Verva i Dynamic, według producenta zachowują parametry do około -30 st.C. Więc szkoda sobie silnika jakimiś dodatkami zaśmiecać, chyba, że przewidujesz ekstremum (np -40).
Podobno najlepsza jest SupremaDiesel ze statoila (mają doświadczenie w paliwach zimowych), ale ja nie zauważam róznicy...

Ale jakby nie patrzeć każdy decyduje za siebie...

Pozdrawiam

[ Dodano: 03-01-2008, 21:35 ]
P.S. Selektronik Śliczne fotki... kiedy wspólna wyprawa w błotko???

pozdro

Anonymous - 03-01-2008, 22:11

Kibloo napisał/a:
P.S. Selektronik Śliczne fotki... kiedy wspólna wyprawa w błotko???


Kibloo
Jak najszybciej :) ,mam juz line ,saperke ,maczete itp haha niech tylko bloto odmarznie :) moze wczesniej zrobmy spotkanie eLek w 3-miescie bo jeszcze jest
HugoOrmo,ktory sie pali aby pobrudzic swoja eLke :) kibloo podaj jakis termin ja sie dostosuje :)

Anonymous - 03-01-2008, 22:39

Kibloo napisał/a:

Podobno najlepsza jest SupremaDiesel ze statoila (mają doświadczenie w paliwach zimowych), ale ja nie zauważam róznicy...


Taaaa zajeeebiasta jezd ze statoila :roll:
Dwa lata temu zalałem na Statoilu zimową niby do -37
Odpaliłem autko rano przy -33, pochodził 2 min i zgasł
wywaliłem filtr a tam kasza na maxa
no i nowy filterek i 5L Pb95 na zbiornik diesla i banglał dopiero bez problemu
wczoraj jak zobaczyłem meteo też benzolu dowaliłem do bajury :D

Lumpy

Anonymous - 04-01-2008, 16:53

LUMPY napisał/a:
5L Pb95 na zbiornik diesla i banglał dopiero bez problemu
wczoraj jak zobaczyłem meteo też benzolu dowaliłem do bajury :D

W instrukcji do Sierry znalazłem hamerykański przepis na zimę: ile lać etyliny do ropy w zależności od temperatury... :P
Twoje 5 l/zbiornik jest ok.

Anonymous - 04-01-2008, 19:44

hy hy ja tam na oko tak wlewałem zawsze a że od 15 lat poruszam się dieslami to i myki się zna :P
jedyny diesel jakiego miałem i nic poniżej -15 na niego nie działało oprócz samostartu to ford (tfu!!!tfu!!!) mondeo 1,8 TD takiej padaczki w dieslu jak żyje nie spotkałem.
T4 dzisiaj -12 bez grzania świec z półobrotu :D (oczywiście 2,5TDI)
echhh...co ja bym dał żeby L200 miało silnik od T4 8)

LUMPY

miczon - 04-01-2008, 20:58

LUMPY napisał/a:
echhh...co ja bym dał żeby L200 miało silnik od T4

Ja dzisiaj też do strzału przy -13 :D Z resztą w zeszłym roku przy -25 też nie było problemu.. tyle, że przy temperaturach poniżej -15 zawsze grzeje świece na dwa razy, nawet nie próbuję palić wcześniej - doświadczenia z innych diesli ;) : Ducato 2,8 JTD i VW T4 2,4D.


W instrukcji do L200 '02 z silnikami 4D56 pisze, że można dolewać benzynki 95 do 30% pojemości zbiornika :shock: aż mi oczka wylazły - to daje ponad 20l na 75-cio litrowy zbiornik paliwa...
I są to te same proporcje dla paliwa "letniego" w temp. od 0 stp. C do 15stp. i dla paliwa "zimowego" w temperaturach od 0 do -15stp. C.
ciekawe... jescze nie próbowałem i póki co nie zamierzam... 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group