To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - [CJ4A 1.6] Wymiana rozrządu 4g92 CJ0

Anonymous - 02-04-2008, 22:17

Temat przenoszę do FAQ and How-to-Do.
Anonymous - 07-04-2008, 07:58
Temat postu: Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?
Witam,

Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność?

Pozdrawiam
Bujany

QwiateQ - 07-04-2008, 09:02

Nie wymieniałem bo u mnie silnik był kompletnie suchy bez śladów wycieków oleju, myślę że z uszczelnieniami jest tak że jak nie cieknie, to działa, więc nie trzeba wymieniać, chyba że staje się wiekowe i wypadałoby, zobacz jak jest u Ciebie, zdejmij najpierw górną osłonę rozrządu i zobacz, ew wymień

Pozdrawiam

Anonymous - 07-04-2008, 09:04
Temat postu: Re: Czy trudno wymienić jeszcze uszczelniacze?
bujany napisał/a:
Czytałem na forum, że zalecana jest również wymiana uszczelniacza wałka rozrządu i wału silnika. W związku z tym pytanie, czy jest to bardzo skomplikowana czynność?
Nie, nie jest to nic skomplikowanego. Po zdjęciu paska rozrządku trzeba następnie odkręcić zębatkę wałka rozrządu oraz zdjąć zębatkę wału korbowego. POd tymi zębatkami znajdziesz uszczelki, które należy delikatnie usunąć. Polecam do tego celu nieduży płaski wkrętak. Po wyjęciu uszczelniaczy, dokładnie oczyścić miejsca ich osadzenia. Następnie przesmarować olejem nowe uszczelniacze i włożyć w miejsce wymontowanych. Uszczelniacze należy najpierw "wkręcać" w kierunku zgodnym ze strzałkami umieszczonymi na tych uszczalniaczach, a następnie dellikatnie napić tuleją o średnicy odpowiadającej mniej więcej średnicy uszczalniacza. Można do tego celu użyć np. nasadki (nie pamiętam - 32 lub 36) lub innego narządzia w postaci tulei, np. fragmentu wału od ciągnika, jak poleca Krzyzak.
Anonymous - 07-04-2008, 09:46
Temat postu: wielkie dzięki za pomoc
Jak pojadę na święta majowe do domu to zechcę się tym zając. Dam znać czy mi się udało :)

Pozdrawiam
Bujany

QwiateQ - 08-04-2008, 02:28

Powodzenia :)
Postaram się do tego czasu dokończyć temat

Anonymous - 08-04-2008, 22:21

a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym?
Bartek - 08-04-2008, 22:27

wymieniał.....
Krzyzak - 08-04-2008, 22:44

doss_bastard napisał/a:
a wymienial moze ktos pasek rozrzadu w silniku 6A12 lub podobnym?

tak - np. ja

Anonymous - 09-04-2008, 18:59

to na rekach bede nosil za wskazowki dotyczące wymiany, ew. jakby ktos mila jakis opis caly jak wymienic....
Krzyzak - 10-04-2008, 11:24

najprosciej sciagnij manuala z dzialu FAQ - tam jest wszystko opisane krok po kroku
opisywanie tego na forum jest naprawde zbyt dlugie

moge Ci jedynie udzielic malych wskazowek:
- do odkrecenia dolnej obudowy rozrzadu musisz wyjac rurke bagnetu oleju - poprostu wyrywasz ja do gory
- napianacz hydrauliczny ustawiasz zgodnie z manualem - tzn. miedzy 3.8 a 4.5 mm (i jak pisza poczekac 15 minut, to czekaj)
- do wymiany pompy wody trzeba odkrecic pompe wspomagania - jej mocowanie zakrywa sruby pompy wody (jak nie masz dobrych kluczy i zrecznosci malpy, to do odkrecenia mocowania pompy wspomagania trzeba zdjac chlodnice)

to w sumie najwazniejsze wskazowki
uwazaj jeszcze na czujnik polozenia walu - jest pod zebatka na wale



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group