[92-96]Lancer CB0 - Szum podczas hamowania
rosomak1983 - 19-01-2009, 15:02
mozna było ja ratowac...
Co do regulatora to jak wpadłes ze to własnie to i jakie były objawy???
Grzał sie bęben?
Grabarz85 - 19-01-2009, 16:25
Po prostu zdjąłem koło i zacząłem szukać przyczyny...
po zdjęciu bębna od razu było widać ze to wina tego ustrojstwa... Nie wiadomo dlaczego, ale wygięla sie blaszka... wyprostowałem ją i śmigałem ponad 3 miesiące, do czasu tej stłuczki...
PS. A Nexii to nie opłacało sie robić... koszt naprawy przewyższał realną wartość samochodu... Zresztą już dawno chorowałem na Japończyka, więc sprzedałem ją i kupiłem Misia
Anonymous - 19-01-2009, 19:16
miki4x4 napisał/a: |
Wkręcasz długą śrubę w ten gwintowany otwór - bodajże M6 albo M8 - nie pamiętam, i bęben schodzi bez problemu, nawet jak masz krawędź ( a jeśli tak, to proponuję dać do przetoczenia). Oczywiście nie może być zaciągnięty ręczny Najpierw włóż tam jakiegoś gwoździa np i wybadaj w której pozycji, śruba oprze się o piastę |
a nie trzeba odkręcić tej centralnej nakrętki która jest pod tą małą kopułką - bo jej też nie mogę zdjąć a dzisiaj mi znajomy oponiarz powiedział że właśnie ten cały bęben trzyma ta nakrętka i dopiero później należy wkręcać śrubkę w otwór aby wypchać bębęn..
Hugo - 19-01-2009, 21:53
h4 napisał/a: | a nie trzeba odkręcić tej centralnej nakrętki która jest pod tą małą kopułką - bo jej też nie mogę zdjąć a dzisiaj mi znajomy oponiarz powiedział że właśnie ten cały bęben trzyma ta nakrętka i dopiero później należy wkręcać śrubkę w otwór aby wypchać bębęn.. | Oczywiście, ze trzeba
miki4x4 - 19-01-2009, 23:16
do wymiany łożyska trzeba, do ściągnięcia bębna nie. Śruba centralna (chyba M24) trzyma piastę z łożyskiem. Bęben właściwie to "wisi" na szpilkach a dociska go felga. No chyba że się mylę
Hugo - 20-01-2009, 17:05
miki4x4 napisał/a: | No chyba że się mylę | Masz absolutną rację, a mnie się troszkę pomyliło . Po prostu zapomniałem...
rosomak1983 - 22-01-2009, 01:55
Zajrzałem wczoraj do bębna i hamulce OK. Dzis zaczeło szumiec jakby wyc tak jakby samolot leciał cos w tym stylu. Wiec na bank łożyska. Mam zamiar zaryzykowac i kupic oryginalne używki. Powiedzcie czy przecietnie wytrzymuja ori łożyska?
miki4x4 - 22-01-2009, 08:37
rosomak1983 napisał/a: | Powiedzcie czy przecietnie wytrzymuja ori łożyska? |
ale o co pytasz....
rosomak1983 - 22-01-2009, 14:24
No przecietnie od nowosci ile wytrzymyja? Czy psuja sie nagminnie czy potrafia tez wytrzymac bardzo długo.
Hugo - 22-01-2009, 17:01
rosomak1983 napisał/a: | No przecietnie od nowosci ile wytrzymyja? | Ponad 200 000 km.
Anonymous - 22-01-2009, 18:59
miki4x4 napisał/a: | do wymiany łożyska trzeba, do ściągnięcia bębna nie. Śruba centralna (chyba M24) trzyma piastę z łożyskiem. Bęben właściwie to "wisi" na szpilkach a dociska go felga. No chyba że się mylę |
wlasnie nie wiem bo sciagnalem felge i wisialo na szpilkach i stukalem mlotkiem , szarpalem i nic
KaWu - 23-01-2009, 07:35
h4, najwidoczniej zrobil sie rant na bebnie.
Na pewno do zdjecia bebna nie musisz odkrecac nakretki piasty.
Kiedys tez sie nad tym glowilem. miki4x4, i Hugo, maja tutaj 100% racji.
Anonymous - 29-01-2009, 18:20
Witam.
Z tym wkręcaniem długiej śruby to ostrożnie,można uszkodzić regulator, bądź przebić się przez blaszaną osłonę hamulca.Bez specjalnego ściągacza, pozostaje walenie dość ciężkim młotkiem po bębnie tak długo,aż korozja,ewentualnie stara farba, którą niektórzy nie wiadomo, po co malują bębny puści.Hałas przy hamowaniu na ogół spowodowany jest tarciem bocznej powierzchni szczęki o bęben.Powodzenia.
rosomak1983 - 29-01-2009, 21:24
puntowicz napisał/a: | .Hałas przy hamowaniu na ogół spowodowany jest tarciem bocznej powierzchni szczęki o bęben.Powodzenia. |
czyli wymiana szczek jest konieczna????
Anonymous - 30-01-2009, 00:37
Witam
Moim zdaniem szczęki kwalifikują się do wymiany w tedy, kiedy są zużyte.Świadectwem zużycia jest starcie okładzin do ok.1mm.Nie równomierność zużycia może wynikać z braku cylindryczności bębna.Tarcie powierzchniami bocznymi to problem związany z zamocowaniem szczęk.Pozdrawiam
|
|
|